|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sommerens sandalerJeg har også lyst på Birkenstocks. Kan ikke bruke dem pga. teit tå-fasong; hvis de passer ellers får jeg vondt i tærne pga kanten framme, og for å komme innafor den blir resten av skoen altfor svær.
|
|
|
#2 |
|
ctrl+z
|
Sv: Sommerens sandaler
Jeg også!
|
|
|
#3 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Min svigermor, som jobbet som fotterapeut, snakket om dette, og var derfor forsiktig med å anbefale Birkenstock og andre fotsengsandaler til sine pasienter. Hun så veldig mange som hadde fått problemer med smerter pga den harde kanten på sandalene, så det er visst et kjent fenomen. Så de bør prøves først ja, så man er sikker på at tærne naturlig havner innenfor. For det gjør de absolutt ikke hos alle. Jeg er heldig der, de passer veldig godt fasongen på min fot, slik at tærne ikke kommer borti kanten noe sted.
|
|
|
#4 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Sommerens sandaler |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg vurderer å begynne å spille Lotto bare for å kanskje vinne nok til et par Birmingham Lace. Men innser at det sikkert går raskere å spare.
|
|
|
|
#6 |
|
Semiaktiv
Sv: Sommerens sandalerMå bare nevne at da jeg hadde vond hofte (artrose) kunne jeg ikke gå særlig langt i Birkenstock, det gjorde skikkelig vondt, fordi de var for flate og harde (selv om jeg har den myke varianten). Har hele tiden brukt dem mye innendørs, men ute måtte jeg ha noe som var litt høyere under hælen og mykere. De platåsandalene fra Stockholm som jeg linket til over var de som var best å gå med, for de er kjempemyke inni, og bygget litt mer opp under hælen. Men nå, etter operasjonen, er det null problem å gå lenge rundt i Birkenstock.
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: Sommerens sandalerDet kommer kanskje an på behovet for demping? Birkenstock var nemlig redningen for meg etter stadig tilbakevendende plantar fascitt. Kan ha vært tilfeldig, men har ikke fått det tilbake etter at jeg kjøpte de.
|
|
|
|
#8 |
|
Semiaktiv
Ja, det kommer nok an på. Hos meg var det hofta, og da er kanskje behovet et annet enn når problemet sitter i selve foten. For da har sikkert formen på fotsengen også stor betydning, hvordan den er bygget opp for å få avlastet hælen. Og der er Birkenstock suverene. Hos meg var det nok først og fremst hvordan sålen påvirket steget, og bevegelsen opp til hofte, bekken og rygg, som ble problemet. Det vil si at de er helt flate (altså ikke inni, men at hælen er så lav). Også ble problemet ble forsterket av manglende demping.
|
|
|
#9 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Sommerens sandalerJeg har ingen problemer med føttene, men jeg synes ikke B er myke nei. Heller litt harde. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Sv: Sommerens sandalerTakk, Pøbils!
|
|
|
#12 |
|
flisespikker
|
Sv: Sommerens sandalerJeg har et par Rieker-sandaler som er superbehagelige og pene nok; jeg hadde et lignende par før, som jeg slet ut, så da jeg trengte nye i fjor, gikk jeg for omtrent det samme. Går i dem hele sommeren. Det er disse, eller i alle fall omtrent sånn: https://www.footway.com/no/product/62866-00-black
|
|
|
#13 |
|
Skal rømme
|
Sv: Sommerens sandalerJeg er også glad i Birkenstocks i forskjellige varianter, men om jeg går langt i dem barbent så får jeg gnagsår på rare steder under føttene. Så det er ikke noe å gå langt med nei. Men å gå rundt hjemme, på butikken og på jobben går helt fint.
|
|
|
#14 |
|
Kontrollfrik
Sv: Sommerens sandalerEurosko har 3 for 2 på alle varer nå. Bare nevner det. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
flisespikker
|
Så hvis du kjøper et par sandaler, får du en gratis sandal med på kjøpet?
|
|
|
#17 |
|
ctrl+z
|
Dette har jeg aldri skjønt.
|
|
|
#18 |
|
Kontrollfrik
Jeg pleier ikke å benytte meg av slike tilbud selv, nettopp av den grunn. Og sandaler har jeg kjøpt. Men vi skal kjøpe sko til mann og sønn på Eurosko (hvis de finner noen. Sønnen min er så å si sko-løs.) |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Passer nok best for dem med en skokk med unger, og et har nok butikkene skjønt også fr ofte er det annonsert som "barnas dager" etc.
|
![]() |
|
|