|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#42 |
|
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva elsker du å gjøre?Jeg elsker |
|
|
|
|
|
#43 |
|
maler
|
Sv: Hva elsker du å gjøre?Jeg elsker…
|
|
|
#44 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva elsker du å gjøre?Jeg tror at det tyske uttrykket "Vorfreude ist die schönste Freude" (som betyr noe i retning av forventninger gir den beste gleden) oppsummerer veldig bra det jeg virkelig elsker aller mest: |
|
|
|
|
|
#45 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Hva elsker du å gjøre?Så fulle av passion dere er da. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Hva elsker du å gjøre?
For meg kan ordet "elske" ha ganske mange nyanser, ut fra sammenheng. I dagligtale kan jeg bruke "elsker" om ganske banale ting, uten at det betyr så innmari mye. Jeg kan si sånt som at "jeg elsker den gulfargen" eller "jeg elsker linkjoler", eller "jeg elsker 17.mai". Uten at det er voldsomt lidenskapelig. Jeg elsker ikke linkjoler på samme måte som jeg elsker mannen.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 09-08-25 kl 12:22. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hva elsker du å gjøre?Jepp, My, sånn var det jeg mente.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hva elsker du å gjøre?Ting jeg blir lykkelig av er feks: |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hva elsker du å gjøre?Jeg elsker jobben min. Gleder meg til å gå dit hver eneste dag.
|
|
|
#50 |
|
lider av tastleksi
|
|
|
|
#51 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Hva elsker du å gjøre?Glemte at jeg elsker å gå på stranden og lete etter drivvedskatter. I år klarte jeg endelig å rusle på en strand igjen, etter mange mange år der kroppen har protestert høylydt bare av å gå i butikken klarte jeg det på Andøya i år. Det kostet en dag i ro og med krykker for å komme meg ut av senga, men det var så verdt det.
|
|
|
#53 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hva elsker du å gjøre?Og så er de små tinga i livet. Etter to dager på Øya, så ble kroppen litt sliten. Så i går tilbragte jeg HELE dagen i sofaen med strikketøy. Og kommer til å bli ferdig med både bukse og genser til et lite fadderbarn som skal feires neste helg.
|
|
|
|
#54 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Hva elsker du å gjøre?Nydelig tråd!
|
|
|
#55 |
|
Svada
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva elsker du å gjøre?Jeg liker veldig godt:
|
|
|
|
#56 |
|
kamerat
|
Sv: Hva elsker du å gjøre?Når jeg sier «elsker», mener jeg ting som kan gjøre meg ordentlig lykkelig en liten stund. Jeg vet ikke om dere har det sånn, men jeg har jevnlig små lykkeøyeblikk hvor alt kjennes helt finstemt riktig og jeg kjenner resonansen i hele meg. Så på lista mi har jeg ting jeg vet kan utløse sånne øyeblikk. Bill.mrk. «Lidenskapelig»
|
|
|
#57 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hva elsker du å gjøre?Akkurat sånn tenker jeg også, Toffskij. Noen ganger kjenner jeg på genuin lykke og glede, og når det skjer forsøker jeg å merke meg hva jeg har gjort som gjør meg så glad.
|
|
|
|
#59 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva elsker du å gjøre?Jeg elsker
|
|
|
#60 |
|
intro
|
Så hyggelig! Det kan jeg faktisk være ganske god på - selv som gammel grinebiter, og det er fint å se at også andre har glede av det. Iblant gir jeg komplimenter til fremmede, til og med. Og/eller kommer i snakk. Det er egentlig litt ukarakteristisk, men fint.
|
|
![]() |
|
|