Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Naken sammen med ungene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-07, 14:50   #41
Albertine
Passiv

Standard

Sv: Naken sammen med ungene?

Skilpadda gjør det igjen. Sier det jeg tenker.

Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 15:21   #42
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har vel ikke noe overveldene behov for å sprade rundt i huset naken med en 14 årig gutt i hus. Jeg synes ikke noe om å vise meg naken for han lenger, og han synes vel i grunn at å se sin mor i evas drakt er heller små ekkelt. Men dette begrenset seg vel selv da han var rundt 12 år tror jeg det var.

Men å gå fra/til dusjen, eller på do etter leggetid naken har jeg ingen problemer med. Dusjer sammen med Jonas også.

Jonas har begynt å vise stooor interesse for hva jeg tisser med. Han er høylig forbauset over at jeg faktiskt kan det når jeg ikke har tiss. Og han gir seg pokker ikke heller. Han vil vite. Nå.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 15:26   #43
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Vi sprader ikke rundt nakne, men dekker oss ikke til for å gå på badet, for å gå fra senga og tilskapet for å finne klær osv. Det betyr at mine barn på 11, 8 og de to på 2,5 ser oss ganske ofte nakne. Dog velger jeg å ta på meg truse hvis jeg har en unge i senga, men det er mest fordi jeg ikke liker å få ei tå i rumpa mens jeg sover....

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 15:27   #44
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Foreløpig føles det helt naturlig at femåringen ser meg naken, men jeg går ikke naken foran tenåringsguttene mine. Så ett eller annet sted imellom fem og tretten...

Jeg tror stort sett ikke tenåringer setter pris på å se nakne foreldre.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 15:28   #45
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Hos oss er kropp helt naturlig... og sånn vil jeg at det skal være.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 15:29   #46
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg låser døren når jeg er på badet, men det har mer å gjøre med at jeg liker det symbolske i å ha litt tid der jeg garantert er for meg selv.

Jeg går gjerne naken inn på soverommet for å hente tøy etterpå, og tenker ikke på om barna ser meg. Jeg tenker heller ikke over om de ser meg når jeg kler av eller på meg. Det gjelder mine barn, på 17, 11 og 6. Da jeg hadde stesønn i huset, var jeg forsiktigere.

Og jeg er selvfølgelig forsiktigere når de har gjester, selv om det tydeligvis ikke er like selvfølgelig for alle. Min venninne klarte ikke å få samboeren til å forstå at tenåringsdatteren hennes syntes det var flaut at han vandret naken fra soverommet i 2. etasje til dusjen i kjelleren mens hun hadde venninner på besøk.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 15:33   #47
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Jonas har begynt å vise stooor interesse for hva jeg tisser med. Han er høylig forbauset over at jeg faktiskt kan det når jeg ikke har tiss. Og han gir seg pokker ikke heller. Han vil vite. Nå.

Minsten spurte også om dette og det bare datt ut av meg at jeg tisset med en gammel pelslue Jeg har forklart han i etterkant at det nok ikke er helt slik.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 15:36   #48
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg tror stort sett ikke tenåringer setter pris på å se nakne foreldre.

Og i HVERTFALL ikke at vi ser de nakne.

Gammel 05-09-07, 15:38   #49
Blush
Aktiv

Blush sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blush er litt kul
Standard

I forbindelse med morgen- og kveldsstell, og type fellesdusjer i svømmehall osv. så har jeg et avslappet forhold til at barna ser oss nakne. Men jeg liker ikke å sove naken med barna i senga - sover uansett alltid med truse og evt overdel (til og med pysj når det er kaldt!).
Jeg vil også tildekke meg mer dersom barna gir uttrykk for at det oppleves flaut eller beklemmende. :antennene ute:
Mannen bryr seg ikke.
Jeg husker at jeg ble flau når faren min spradet rundt i trusa når jeg var tenåring...

Gammel 05-09-07, 15:42   #50
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sprader ikke så mye naken rundt, men går til og fra soverom og bad, og dekker meg ikke til for ungene. Niåringen eier ikke bluferdighet i forhold til oss foreldre, men det kommer vel på et eller annet tidspunkt.

Gammel 05-09-07, 15:50   #51
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm, hittil har jeg vært mest bekymret for naboene når det gjelder nakenspradingen. Ikke alltid man husker at persiennene ikke er lukket, gitt.

Når det gjelder barna er det få hemninger her, men regner med å måtte skjerpe klesbruken når småjentene blir større og flaue.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 15:50   #52
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, vi er nakne sammen med barna. Ja, Knerten er jo bare knappe fire uker, så det skulle vel bare mangle.
Lillemor på 4,5 dusjer gjerne sammen med både pappaen og meg. Vanskelig å si om det vil føles unaturlig seinere.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 15:55   #53
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Minsten spurte også om dette og det bare datt ut av meg at jeg tisset med en gammel pelslue Jeg har forklart han i etterkant at det nok ikke er helt slik.

Nå begynte jeg å le høyt på kontoret! - Hvor fikk du den ifra, liksom?

Gammel 05-09-07, 16:05   #54
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg spradet mere naken rundt før, nå har jeg gjerne trusa på.
Nå er eldstegutten min blitt 13 år da og det føles ikke like naturlig lengre.
Men puppene får lufte seg titt og ofte.
Det plager meg ikke om de kommer inn på badet mens jeg ligger i badekaret, men det er de vant til og ingen stor interesse og spore.

Når de var små badet en av oss alltid sammen med ungene.
På lik linje med at jeg badet sammen med pappa'n min når jeg var liten.

Faren sprader titt og ofte naken rundt, og det er helt greit.

Gammel 05-09-07, 16:14   #55
lijander
ssscccuphersfantassschisk

lijander sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Vanskelig å svare hva jeg kommer til å gjøre her, aj er jo kun 8 mnd enda, så har ikke noen erfaring.
Men jeg mener å huske at jeg badet sammen med pappa til jeg var fem-seks år iallfall. Så nakenhet foran en seksåring tror jeg ikke kommer til å være problemet her..

Her mener jeg å huske at når jeg synes selv det ikke var behagelig å vise meg fram naken, så kom ikke jeg inn til mamma og pappa heller...
Men ikke lett å huske alt da, så jeg TROR det var slik

lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 16:16   #56
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Vi bryr oss ikke om at ungene ser oss nakne (eldste er 5 år). Vet ikke hvordan det blir fremover, jeg har aldri tenkt spesielt over dette.

Jeg lurer på hva som får unger til å synes at det er ekkelt å se foreldre nakne. Jeg kan aldri huske at jeg syntes det var ekkelt å se mine foreldre nakne. Jeg var langt oppi tjueåra sist jeg så pappa naken, og det uten å synes det var ekkelt på noe vis, vi badet i sjøen sammen*.

Er det garantert at mine unger vil synes det er ekkelt å se meg naken i fremtiden? Hvordan påvirke dette?

* På den annen side har jeg alltid syntes at det var merkelig at mamma var så blyg når det gjaldt å vise seg naken ettersom vi ble eldre. Jeg skjønte aldri som barn hva hun var redd for. Jeg må vel si at jeg synes hennes usikkerhet / sjenerthet var vanskeligere å forholde seg til enn pappas sporadiske nakenhet. Og jeg tror hennes tildekking og hennes krampeaktige forhold til kropp (for jeg vet nå at det var / er dét det var) i langt større grad har satt negative spor enn hans avslappethet.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 16:19   #57
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Pelslue?? Her i huset blir "pelslua" kalt bevern. Men da er det også på tide å finne frem høvlen i grunn.

Gammel 05-09-07, 16:26   #58
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Foreløpig går det greit å være naken sammen med treåringen. Han er innimellom litt nysjerrig (hvordan tisser du, mamma? Hvorfor det? Hvorfor det? Hvorfor?), men som regel bryr han seg ikke om at jeg er naken. Regner med at det endrer seg - jeg har ikke noe behov for å vise fram kroppen min for tenåringssønnene mine

Gammel 05-09-07, 17:18   #59
MiaPia
Superduperaktiv

MiaPia sin avatar

Hvor: Midt i landet
MiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Faren min, som ikke eier blygsel, kan gjerne komme inn på badet hjemme hos foreldrene mine, selv om noen av oss andre er der, kle av seg og gå i dusjen. Jeg synes et er helt greit, og jeg er 33. Han er faren min, ikke en MANN, liksom.

har vi samme far?

MiaPia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 17:22   #60
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Iben kommenterer allerede; din rumpe er stor, mamma. Min rumpe er liten og fin den!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:06.