|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Naken sammen med ungene?Når jeg er hjemme alene med ungene og må ta en dusj lar jeg døra stå ulåst i tilfelle de må på do. Det skjer ikke ofte, men det hender. Med glassvegg i dusjen blir det da ikke mye privatliv på mor. Nå har storebror (snart seks år) begynt å bli litt i overkant ivrig når jeg skal amme lillesøster, og jeg merker at jeg dekker til for at han ikke skal se. |
|
|
|
#3 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Naken sammen med ungene?Nå er jo eldstemann bare tre år, så enn så lenge har jeg ikke tenkt noe særlig over problemstillingen og er ofte naken så gutten ser det. Det hender jeg sover naken med gutten i senga også.
|
|
|
#5 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Naken sammen med ungene?Kropp er ikke noe jeg er flau over og vil helst at ungene skal ha de på samme måten. Men barn er forskjellige, så hvor gamle ungene er når tildekkingen begynner er avhengig av dem. Jeg har ikke noe problem med at barna ser meg naken, men de takler det på ulike måter. Fordi de blir flaue passer jeg på å bruke morgenkåpe, låse badedøra osv, men passer på at de ikke går videre med katastrofetanken om uhellet er ute og de ser meg eller jeg ser dem nakne. Men hele dette er vel litt forskjellig fra person til person? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Naken sammen med ungene?Eldstemann (7) løper og gjemmer seg når han ser meg naken (- æææææsj, pupper! |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Sv: Naken sammen med ungene?Eg er oppvaksen med opne baddører og heile familien gjerne kunne vere på badet saman og slik ønskar eg også å ha det i "min" familie. Sjølvsagt var det også "lov" å vere på badet åleine om vi ønskte det, men det var vel først i 16-17-års alderen at det vart naturleg å låse døra. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
kamerat
|
Sv: Naken sammen med ungene?Jeg viser meg ufortrødent naken for fireåringen og toåringen, og er glad ingen har blitt flaue ennå. (Det er mest vitenskapelig interesse å høste.)
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Naken sammen med ungene?Jeg er ikke flau over kroppen min, men jeg går ikke og sprader naken foran ungene mine for det.
|
|
|
#11 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Naken sammen med ungene?Jeg prøver å ha et naturlig forhold til nakenhet rundt barna. De kan komme inn når jeg dusjer, tørker meg ol. Det samme kan jeg når de er på badet. (dette er jo opp til dem da, de er komfortable med det ennå ihvertfall). Men jeg sprader ikke naken rundt omkring, men det er heller ikke naturlig for meg. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Naken sammen med ungene?Har ikke problemer med min egen nakenhet foran barna mine. Og jeg har ikke tenkt på hvor lenge det vil være naturlig.
|
|
|
#13 |
|
Epikur
|
Sv: Naken sammen med ungene?Full nakenhet i Mimheimen. Jeg er oppvokst i en ganske naken hippiefamilie, og det har gått bra med meg.
|
|
|
#14 |
|
Epikur
|
Sv: Naken sammen med ungene?Faren min, som ikke eier blygsel, kan gjerne komme inn på badet hjemme hos foreldrene mine, selv om noen av oss andre er der, kle av seg og gå i dusjen. Jeg synes et er helt greit, og jeg er 33. Han er faren min, ikke en MANN, liksom.
|
|
|
#15 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Naken sammen med ungene?Det hender fremdeles at jeg ser min far naken, og det har jeg gjort så lenge jeg har levd. Det har aldri plaget meg. Mamma har vært veldig til å dekke seg til, og jeg har egentlig funnet det mer problematisk.
|
|
|
|
#16 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Naken sammen med ungene?Relativt usjenerte her også. Ett bad fordelt på fem personer begrenser privatlivet en smulie. Seksåringen har imidlertid funnet ut at han syns det er greit å gå på do alene.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Naken sammen med ungene?Hverken jeg eller mannen har problemer med å være naken foran toåringen foreløpig i allefall.
|
|
|
#18 |
|
kamerat
|
Sv: Naken sammen med ungene?
|
|
|
#19 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Naken sammen med ungene?Vi kler av og på oss sammen uten noen problemer og jentene er gjerne med på badet når jeg dusjer. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
🎈
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Naken sammen med ungene?Vi sov alltid nakne før, men nå bruker vi undertøy begge to siden Lillemor gjerne kommer oppi senga til oss om natta. På badet får begge ungene se oss nakne og det føles helt naturlig, Lillemor dusjer ofte sammen med en av oss voksne. Hun begynner å bli opptatt av kroppen og forskjellen på jenter og gutter/liten og stor. Hun stiller en del spørsmål, men med unntak av at hun ofte vil se og ta på keisersnittarret mitt så gjør hun aldri annet enn å spørre (evt konstatere ting som f.eks "nå må du barbere fotan dine mamma"
|
![]() |
|
|