|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: I går slo jeg ikke Mellomste - og det er jeg stolt avSer at denne tråden engasjerer. Det som var litt synd er at jeg ikke har vært på nett siden det ble skrevet og ikke har kunnet følge opp spørsmål og kommentarer underveis, men her kommer mange svar på en gang.
Nei, hun slo seg ikke. Jeg spurte om det straks og med en gang, fordi at selv om den delen av skapet som veltet ikke er så tung, kan det fort skje at ting går galt. Det ramlet ikke helt ned i gulvet, hun tok det i mot (sterk jente), men ministereoen oppå skapet ramlet i gulvet. Det var den jeg tenkte hun hadde fått i hodet eller noe slikt. Mange tanker fløy gjennom hodet mitt veldig raskt.
Nei du, overskriften var valgt fordi jeg tenkte "Nå har jeg lyst til å slå". Men jeg gjør ikke det verken i affekt eller planlagt. Dessuten tenkte jeg at overskriften ville provosere, engasjere, få tanker tenkt.
Men da hadde hun vel ikke ringt...
Det lurte jeg på også.
Lysten var jo der, men det var bare ting.
Belønnet ble hun ikke, å stå opp kl halv syv er ganske kraftig straff for henne, dessuten mistet hun lommepenger i erstatning.
Er egentlig, innerst inne, litt stolt over at hun turde stå for sine handlinger.
Nettopp, alle barna har knust "verdifulle" ting i et uhell, men dette var overlagt. Uhell får ikke andre konsekvenser enn et foredrag om oppmerksomhet og "se seg for" og "følg med rundt deg" osv.
Den skulle jeg ha tenkt på selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: I går slo jeg ikke Mellomste - og det er jeg stolt av
![]() |
#43 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: I går slo jeg ikke Mellomste - og det er jeg stolt avSå harmelig med arveglassene (selv om det bare er ting). Flott at det gikk bra med jenta og en halv månedslønn svir godt i den alderen. At den morratrøtte ungen i tillegg måtte servere dere kaffe på sengen syns jeg var utrolig bra straff! |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Lesende
![]() Sv: I går slo jeg ikke Mellomste - og det er jeg stolt avHun var litt sliten i øya når hun serverte oss. Og ja, vet at man ikke slår barn (eller voksne). |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Lesende
![]() Sv: I går slo jeg ikke Mellomste - og det er jeg stolt avNei, det var ikke festet i vegen, men det spørs om det hadde vært nok når en fullt utvokst 13-åring henger seg i det. Vi har akkurat satt det på plass og feste i veggen står på gjørelista, men det gjør mange andre ting også. Som f.eks. montere ved/parafinovn, få på plass foringslister rundt nyinnsatte vinduer, få på plass gardinoppheng, og mye mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Whatever, never mind
|
Ok. Det fulgte med en festereim med skapet vårt (Ikea), men det spørs om den ville ha holdt en 13-åring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: I går slo jeg ikke Mellomste - og det er jeg stolt avJeg dauer |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Passiv
|
![]() Sv: I går slo jeg ikke Mellomste - og det er jeg stolt avHehe eg må nesten le. |
![]() |
![]() |
#50 |
Tåler regn
|
![]() Sv: I går slo jeg ikke Mellomste - og det er jeg stolt avAlle har gjort og gjør noe dumt. Synes det var flott at hun ringte og gav beskjed + at hun må ordne opp for seg. Det skal ikke være slik at man som foreldre blir helt hysterisk hver gang barn gjør noe dumt (selv om det sikkert er fristende). For det gjør vi alle, og man lærer jo av det, eller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Mother of Dragons
|
![]() |
#52 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: I går slo jeg ikke Mellomste - og det er jeg stolt avOm ikke annet, så har jeg i alle fall lært at man bør skru ting fast til vegger uansett alder. Og det er kanskje likegreit, så har man gjort det til barnebarna melder sin ankomst og starter klatringa der foreldrene slutta
![]() |
#53 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: I går slo jeg ikke Mellomste - og det er jeg stolt avSå bare humoren og ironien i innlegget jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() Sv: I går slo jeg ikke Mellomste - og det er jeg stolt avÅppklarer: Ja, jeg skjønte at det skulle være morsomt. Jeg synes ikke det var spesielt morsomt. Ikke ble jeg overvettes sjokkert, harm eller provosert, men det va'kke morsomt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Shake it out!
|
Ja, det er helt ok at noen har dårligere humor enn andre
![]() |
#57 |
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
![]() Sv: I går slo jeg ikke Mellomste - og det er jeg stolt avSyntes Siw burde kjøpe en park-a-kid grind og gjerde inn alt hun er redd for så ikke trettenåringen herper det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Passiv
|
Og jeg BLE quota - enda jeg ikke var hverken klok eller morsom eller tok poenget før jeg satt i bilen på vei til jobb |
![]() |
![]() |
#60 |
Lesende
Fornøyd nå |
![]() |
![]() |
![]() |