Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

I går slo jeg ikke Mellomste - og det er jeg stolt av

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-07, 09:42   #41
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: I går slo jeg ikke Mellomste - og det er jeg stolt av

Ser at denne tråden engasjerer. Det som var litt synd er at jeg ikke har vært på nett siden det ble skrevet og ikke har kunnet følge opp spørsmål og kommentarer underveis, men her kommer mange svar på en gang.

Opprinnelig lagt inn av Mammatuss, her.

Og hun slo seg ikke?!

Nei, hun slo seg ikke. Jeg spurte om det straks og med en gang, fordi at selv om den delen av skapet som veltet ikke er så tung, kan det fort skje at ting går galt. Det ramlet ikke helt ned i gulvet, hun tok det i mot (sterk jente), men ministereoen oppå skapet ramlet i gulvet. Det var den jeg tenkte hun hadde fått i hodet eller noe slikt. Mange tanker fløy gjennom hodet mitt veldig raskt.

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

... Og jeg føler meg litt som spør så dumt kanskje, men du er stolt over at du ikke slo henne når hun gjorde noe dumt, skapet veltet over henne og heldigvis skadet hun seg ikke, men etpar-tre glass knuste? Og du var ikke hjemme da det skjedde? Da må jeg innrømme at jeg ikke henger helt med - du kunne jo ikke fått slått henne der og da i affekt uansett, og dette innlegget gjelder altså en evt. (planlagt) fysisk reaksjon i ettertid?

Nei du, overskriften var valgt fordi jeg tenkte "Nå har jeg lyst til å slå". Men jeg gjør ikke det verken i affekt eller planlagt. Dessuten tenkte jeg at overskriften ville provosere, engasjere, få tanker tenkt.
Og her svarte jeg på mange innlegg samtidig.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jøss, hun kunne jo blitt drept!

Men da hadde hun vel ikke ringt...

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Hvorfor henge seg i et glassskap da....

Det lurte jeg på også.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg hadde kverket min.

Lysten var jo der, men det var bare ting.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg syns ikke det er imponerende at hun gjorde det eneste rette og omtrent blir belønnet for det.

Belønnet ble hun ikke, å stå opp kl halv syv er ganske kraftig straff for henne, dessuten mistet hun lommepenger i erstatning.

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

... Flinke 13-åringn som ringte og sa ifra.

Er egentlig, innerst inne, litt stolt over at hun turde stå for sine handlinger.

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nåja, å henge seg i dørene til et glasskap ser ikke jeg på som et uhell.

Jeg syns hun oppførte seg ansvarlig som ringte og fortalte akkurat hva som hadde skjedd, og jeg syns reaksjonen eller konsekvensen var helt i tråd med hva som skjedde.

Nettopp, alle barna har knust "verdifulle" ting i et uhell, men dette var overlagt. Uhell får ikke andre konsekvenser enn et foredrag om oppmerksomhet og "se seg for" og "følg med rundt deg" osv.

Noen foreslo frokost på sengen i 2 helger på rad - det er noe å tenkte på

Opprinnelig lagt inn av cora, her.

Nåja, helt det samme er det ikke. Da ville jeg formulert noe lignende:
"I går ble ikke en 13-åring slått av sin mor."

:ikke humoristisk sans i dag:

Den skulle jeg ha tenkt på selv.

Tror dette skulle dekke alle spørsmål og kommentarer. Mellomste har det fortsatt bra, men sovnet uvanlig tidlig i går kveld...

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 09:44   #42
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Gammel 07-09-07, 09:45   #43
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så harmelig med arveglassene (selv om det bare er ting). Flott at det gikk bra med jenta og en halv månedslønn svir godt i den alderen. At den morratrøtte ungen i tillegg måtte servere dere kaffe på sengen syns jeg var utrolig bra straff!

Jeg regner med jeg forstod overskriften rett, når jeg tror den var humoristisk ment. Tror nemlig alle har fått med seg at det er forbudt å slå barn.

Regner også med at den impulsive 13 åringen skjønte at hun hadde "driti seg ut" i samme sekund som skapet begynte å bikke over.

Håper du finner makne glass og at hvis du ikke gjør det finner ut at det egentelig ikke betyr så mye. Jeg tror aldri jeg har grått over tapte ting. Det er harmelig med en gang, men jeg har bestemt for lenge siden at ting ikke skal få lov å bety så mye for meg at jeg sørger hvis de går tapt. Men jeg skjønner at du syns det var synd med glassene.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 10:01   #44
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Hun var litt sliten i øya når hun serverte oss. Og ja, vet at man ikke slår barn (eller voksne).

Gjett om hun forsto hun tabba seg ut - og at alle i familien kommer til å bruke dette mot henne en god stund. Slike historer er gull verdt og brukes for alt hva de er verdt.

Om jeg finner makne glass er ikke så viktig, kommer ikke til å bruke mye tid på det. Kun en gang har jeg grått over tapte ting, og det var en gang jeg knuste et arvestykke som ikke var mitt.

Gammel 07-09-07, 10:37   #45
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bare lurer på en ting. Var skapet festet i veggen? *litt bekymret for vårt vitrineskap, som kanskje burde festes bedre i veggen*

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 11:37   #46
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Nei, det var ikke festet i vegen, men det spørs om det hadde vært nok når en fullt utvokst 13-åring henger seg i det. Vi har akkurat satt det på plass og feste i veggen står på gjørelista, men det gjør mange andre ting også. Som f.eks. montere ved/parafinovn, få på plass foringslister rundt nyinnsatte vinduer, få på plass gardinoppheng, og mye mer.

Gammel 07-09-07, 11:51   #47
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av SiwH, her.

Nei, det var ikke festet i vegen, men det spørs om det hadde vært nok når en fullt utvokst 13-åring henger seg i det. Vi har akkurat satt det på plass og feste i veggen står på gjørelista, men det gjør mange andre ting også. Som f.eks. montere ved/parafinovn, få på plass foringslister rundt nyinnsatte vinduer, få på plass gardinoppheng, og mye mer.

Ok. Det fulgte med en festereim med skapet vårt (Ikea), men det spørs om den ville ha holdt en 13-åring.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 12:14   #48
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg dauer

Siw: jeg hadde heller ikke festa et skap for at ikke 13-åringen skulle velve det god straff, men utrolig kjedelig med de glassene

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 13:59   #49
tiril
Passiv

Standard

Hehe eg må nesten le.
For det er en sånn typisk fp tråd. Nokon finn formuleringar som dei heng seg opp i (altså ikkje skap slik som visse andre)og skal på død og liv diskutere dei i det uendlige. Nokre vil heller legge vekt på andre ting enn hi. hehe artig då. Det vart jo litt meir forståelig etter at Siw kom på banen igjenfor det var jo litt underlig det første innlegget. Skal innrømme at det første som slo meg var at dette var tull!
Forøvrig så minner Siw meg på at eg må lære opp gutten min på 11 til šå lage gooooood kaffe!
Bra det gjekk fint med jenta forresten!

Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 18:12   #50
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Alle har gjort og gjør noe dumt. Synes det var flott at hun ringte og gav beskjed + at hun må ordne opp for seg. Det skal ikke være slik at man som foreldre blir helt hysterisk hver gang barn gjør noe dumt (selv om det sikkert er fristende). For det gjør vi alle, og man lærer jo av det, eller?

Husker en gang selv jeg var litt uforsiktig og knuste en blyglassdør som 10åring.. Jekla fin forrestenFølte meg ikke særlig høy i hatten, og er glad for at min mor ikke trykket meg enda lengre ned med å bli hysterisk. Så så lenge man har forståelse for at man har gjort noe dumt, trenger en ikke å få det gnidd inn.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 18:29   #51
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Jeg tolket dette som et innlegg skrevet med glimt i øyet der det sier seg selv at det gikk bra med 13-åringen.

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg syns det var en morsom overskrift, og det er litt typisk for dette forumet at man skal se det som noe annet.
Nei, man slår ikke ungene sine, og derfor går det helt greit å spøke litt med det.

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Noen ganger er den generelle FP-bruker så PK at den ikke greier å se humor og ironi.

Jeg signerer disse damene jeg.

Gammel 07-09-07, 19:44   #52
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Om ikke annet, så har jeg i alle fall lært at man bør skru ting fast til vegger uansett alder. Og det er kanskje likegreit, så har man gjort det til barnebarna melder sin ankomst og starter klatringa der foreldrene slutta

Godt det gikk bra med dere alle, da Et glass eller sju, pytt sann.

Gammel 07-09-07, 19:56   #53
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Så bare humoren og ironien i innlegget jeg.
Må si at jeg også har noen glass som jeg er uhorvelig redd for og hadde en av ungene eller noen andre for den saks skyld knust de, tror jeg kanskje at jeg hadde vært bittelitt stolt av at jeg ikke slo jeg også.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 20:44   #54
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åppklarer: Ja, jeg skjønte at det skulle være morsomt. Jeg synes ikke det var spesielt morsomt. Ikke ble jeg overvettes sjokkert, harm eller provosert, men det va'kke morsomt.

*påberoper meg retten til å ha dårligere eller bedre humor enn andre. *

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 20:53   #55
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Åppklarer: Ja, jeg skjønte at det skulle være morsomt. Jeg synes ikke det var spesielt morsomt. Ikke ble jeg overvettes sjokkert, harm eller provosert, men det va'kke morsomt.

*påberoper meg retten til å ha dårligere eller bedre humor enn andre. *

Ja, det er helt ok at noen har dårligere humor enn andre

Gammel 07-09-07, 21:04   #56
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 21:10   #57
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Syntes Siw burde kjøpe en park-a-kid grind og gjerde inn alt hun er redd for så ikke trettenåringen herper det.

Er også litt skuffa for at du ikke quotet meg litt mer i avhandlingen din. Så mye bra jeg hadde å si.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 21:13   #58
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

Ja, det er helt ok at noen har dårligere humor enn andre

Jeg fikk høre en gang at førsteinntrykket folk fikk av meg var at jeg hadde så dårlig humor. Skjønner ingenting. Jeg er da rasende festlig?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 21:20   #59
Frantzen
Passiv

Standard

Er også litt skuffa for at du ikke quotet meg litt mer i avhandlingen din. Så mye bra jeg hadde å si.

Og jeg BLE quota - enda jeg ikke var hverken klok eller morsom eller tok poenget før jeg satt i bilen på vei til jobb

:bryr seg ikke om at det var nettopp derfor:

Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 21:27   #60
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Har såpass tillitt til hovedinnlegger at jeg tror hun hadde ordlagt seg anderledes om det hadde vært personskader involvert.

Enig. Kaffe på senga er unektelig litt humoristisk straff.

Litt av greia er vel at det går en reklame på tv om dagen, som er på samme måte. "I dag ble ikke en mann i førtiårene stukket ned.. osv". Det er en reklame for Nattravnene.

Syntes Siw burde kjøpe en park-a-kid grind og gjerde inn alt hun er redd for så ikke trettenåringen herper det.

Fornøyd nå ?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:27.