|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: La oss si at du ikke har barn, er single og i den alderen at du bør du få barn. | |||
Jeg skulle akseptere at jeg ikke fikk noen barn |
![]() ![]() ![]() ![]() |
23 | 23,71% |
Jeg skulle kontakte en veldig god mannlig venn og høre om vi skulle ha barn sammen. |
12 | 12,37% |
Jeg skulle ordne saken med ONS. |
5 | 5,15% |
Jeg skulle dra til utlandet og se etter lempelig mann. |
1 | 1,03% |
Jeg skulle dra til utlandet og ordne med sæddonasjon |
33 | 34,02% |
Jeg skulle adoptere |
18 | 18,56% |
Annet |
5 | 5,15% |
Deltakere: 97. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hva skulle du gjøre om du var single og ønsket barn?
Det hadde nok vært min første tanke også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
VeloppDragen
|
Jeg også. Uten at det nødvendigvis er så lurt. De er ikke nødvendigvis like greie, de mennene man treffer når man er på jakt. Få ting lukter så ille som desperasjon.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg tenkte at man hadde gjort det og ikke lykkets, men at man hadde et ønske om barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
er her
|
Samme her.
![]() |
#6 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hva skulle du gjøre om du var single og ønsket barn?Jeg skulle akseptert at jeg ikke fikk barn. Tror jeg kunne levd et like fint liv som barnløs jeg, det hadde bare vært annerledes.
![]() |
#7 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva skulle du gjøre om du var single og ønsket barn?Jeg antar at Pelen spør hva vi tenker ut fra oss selv, og ikke ut fra hva vi synes en hypotetisk dame med sterkt barneønske "burde" gjøre? I så fall sier jeg som Esme: jeg er ganske sikker på at jeg kunne levd fint uten barn. Og selv om det kan tenkes jeg ville følt annerledes om det om jeg hadde vært voksen enslig lenge (jeg har ikke vært singel siden jeg var 20), så tror jeg bestemt at jeg ikke ville planlagt å bli enslig mor. (Ikke av hensyn til barnet, men av hensyn til meg selv.) Å få barn med en venn ville kanskje vært en mulighet dersom barneønsket hadde vist seg å være veldig sterkt, men da bare hvis han også ønsket barn og ville være ordentlig far.
![]() |
#8 |
Live and let live
|
![]() Sv: Hva skulle du gjøre om du var single og ønsket barn?Jeg klarer ikke sette meg inn i problemstillingen. Kanskje jeg hadde levd barnløs. Jeg ante ikke hvor fantastisk barn er før jeg fikk dem selv. (Men jeg hadde nok ikke vært singel i utgangspunktet ...
![]() |
#9 |
Live and let live
|
![]() Sv: Hva skulle du gjøre om du var single og ønsket barn?Og så går det ikke an å endre spørrisen til flervalgs.
![]() |
#10 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skulle du gjøre om du var single og ønsket barn?Jeg kjenner ei dame som dro til Asia, ikke for å adoptere, men på ferie for å ha en ONS og er nå mor til en nydelig liten jente. Jeg tror ikke barnet lider noe mer under det enn om hun var unnfanget ved sæddonasjon, men litt spesielt er det jo, det må jeg innrømme.
![]() |
#11 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva skulle du gjøre om du var single og ønsket barn?Sæddonasjon i utlandet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva skulle du gjøre om du var single og ønsket barn?Adopsjon kanskje, eller aller helst fosterbarn. Det er en vinn-vinnsituasjon. |
![]() |
![]() |
#13 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Hva skulle du gjøre om du var single og ønsket barn?Ut fra dagens situasjon, der det i praksis er blitt umulig for enslige å adoptere siden Kina har stengt for enslige, ville jeg dratt til Danmark.
![]() |
#14 |
Live and let live
|
Hva mener du med at Kina har stengt for enslige?
![]() |
#15 |
intro
|
Nei, det er flere enslige som har fått adoptere.
![]() |
![]() |
#16 |
Ute på tur
|
![]() |
#17 |
Fola Blakken
|
Nei, man må være gift for å adoptere sammen. Enslige kan søke om forhåndsgodkjenning i Norge, og så er det opp til giverlandene om de godkjenner enslige som adoptanter.
![]() |
![]() |
#18 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Det stemmer. Det er vel bare Kina og Etiopia som har tatt imot enslige adoptanter, og da bare veldig få. Kina stengte helt for enslige i mai pga altfor mange søkere. Derfor er det i praksis stopp nå sjøl om det i teorien lar seg gjøre å adoptere fra Etiopia fortsatt, siden de tar imot så få enslige søkere.
![]() |
#19 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hva skulle du gjøre om du var single og ønsket barn?Nå har jeg fått barn uten mann, om enn ikke planlagt, men om jeg skulle planlagt et barn ville jeg benyttet meg, aller helst, av en kjent sæddonor. Dvs via klinikk, ikke via en mannlig venn.
![]() |
#20 |
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skulle du gjøre om du var single og ønsket barn?Mannlig venn.
![]() |
|
|