|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Oppfordring om BurmaJeg har også på rød genser, og har vært og hentet ting i barnehagen, og vært på apoteket etter kløestillende. Tror ikke mitt bidrag er så veldig vesentlig da. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Det norske
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Oppfordring om BurmaHar ingen røde klær, jeg. Ser ikke helt poenget uansett. Jeg kan da sympatisere med ofrene uansett.
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Sv: Oppfordring om Burma
Jo, for hvis mange gjør det blir det en effekt! Og mange består av en og en.
|
|
|
#5 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Oppfordring om BurmaVi var rødkledde alle sammen da vi dro hjemmefra i dag, og det var med glede jeg konstaterte at Snuppa ikke var den eneste i barnehagen i dag med rød genser og jeg var heller ikke den eneste rødkledde som leverte.
|
|
|
|
#6 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Oppfordring om BurmaJeg tror på ingen måte det oppfattes som meningsløst for munkene i Burma hvis de får vite at millioner av mennesker kloden over har giddet å kle seg i et spesielt plagg på grunn av deres kamp. De hjelper ikke akkurat mot kulene som kommer, men de vet at de har støtte.
|
|
|
|
#7 |
|
Live and let live
|
Sv: Oppfordring om BurmaJeg er helt på Glitter sin side, og helt så langt unna bina sin side som jeg kan komme i denne saken. Kjempegode innlegg Gitter!
|
|
|
#8 |
|
Live and let live
|
Det er ikke så lenge siden en steiningsdom ble omgjort (husker ikke hvor) etter en underskriftskampanje. Styret i landet var oppriktig overrasket over at så mange mennesker i land så langt borte engasjerte seg i hva som skjedde.
|
|
|
#9 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Oppfordring om BurmaJeg er helt på høyde med glitterchick her, merker jeg.
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Oppfordring om BurmaJeg har rød t-skjorte, og guttene har røde gensere i dag :støtter: |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Oppfordring om BurmaVi fløy til Bergen: Ungene i rødt fra topp til tå med røde kåper. Som brannsupporter har man heldigvis ett og annet rødt plagg liggende, men fant jeg dem da??? Det ble en rød t-skjorte. Og på beina hadde jeg høye knall røde lakkpumps - det er egentlig pensko og de er vonde å gå med. Men skal man så skal mann!
|
|
|
|
#12 |
|
Glamorøs
|
Sv: Oppfordring om BurmaJeg sitter og tripper og venter på søsteren min som sitter fast på buss i sentrum med masse bagasje. Hun må nesten komme seg opp hit og legge fra seg alt før vi kan rase ned igjen. *håper vi rekker det*
|
|
|
#13 |
|
Come what may...
|
Sv: Oppfordring om BurmaRare var jeg følte meg ganske alene her med barna som gikk i rødt. Ser ikke ut som lille bygda her har fått med seg dette!
|
|
|
#14 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Oppfordring om BurmaHer møtte flesteparten av lærerne opp i rødt i dag, selv de (tilsynelatende) mest mosegrodde i administrasjonen, og vi snakket med elevene om hvorfor vi gikk kledd sånn.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#15 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Oppfordring om BurmaJeg har ikke et eneste rødt plagg, så det ble rosa på meg. (i allefall noe i nærheten av rødt)
|
|
|
#16 |
|
Ekvilist
|
Sv: Oppfordring om BurmaJeg hadde i mangel av rød overdel på meg en en rød bukse, og et stort rødt smykke på fredag. Barnet var også kledd i rødt. Hadde besøk av to kollegaer som var kledd i røde overdeler. Jeg tror denne aksjonen fører til større oppmerksomhet rundt hva som skjer i Burma, og at flere enn de som er opplyst og engasjert i utgangspunktet, blir engasjert. Jo flere, jo bedre. Selv er jeg en av de som ikke har vært veldig opplyst vedrørende situasjonen i Burma, men nå er nysgjerrigheten vekket, jeg ønsker å få vite mer.
|
|
|
#17 |
|
Leser
|
Sv: Oppfordring om BurmaMen til dere som er - eller i alle fall virker - udelt positive til aksjonen. Synes dere det er et OK resultat at folk blir mer oppmerksom på hva som skjer i Burma?
|
|
|
#18 |
|
Epikur
|
Bevissthet rundt situasjonen Burma og demonstrasjon av solidaritet er mer enn bra nok utfall, synes jeg. Man kan ikke forvente at vi skal ned der og banke juntaen, liksom. Mange vet jo knapt hvor Burma ligger, hvorfor Kina er så opptatt av å bevare dagens kjipe og udemokatiske status quo osv.
|
|
|
#19 |
|
Leser
|
Nei, selvfølgelig mener jeg ikke at folk skal engasjere seg personlig. Men hvis man ikke kan gjøre noe er det ikke greiere å engasjere seg gjennom organisasjoner som faktisk utretter noe? (Røde Kors, Leger uten grenser, Amnesty etc). Jeg vet også at det ikke er noen motsetning mellom disse to, men hvis du kunne velge for feks meg, hadde ikke du foretrukket at jeg (eksempelvis) støttet Amnesty fremfor at jeg gikk med røde klær og ble mer kunnskapsrik om Burma?
|
|
|
#20 |
|
Epikur
|
Sv: Oppfordring om BurmaIngen bra handling uten kunnskap. Kunnskap først, mener nå jeg. Om man deretter velger å bruke kunnskapen sin til å støtte en organisasjon, bli med i en organisasjon eller faktisk begynne å jobbe aktivt med saken, er ett fett, men uten innsikt i situasjonen er det vanskelig å velge virkemiddel også.
|
![]() |
|
|