Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Oppfordring om Burma

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-07, 10:54   #1
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppfordring om Burma

Fant en gammel rød genser i skapet.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-07, 10:55   #2
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg har også på rød genser, og har vært og hentet ting i barnehagen, og vært på apoteket etter kløestillende. Tror ikke mitt bidrag er så veldig vesentlig da.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-07, 11:02   #3
Veritas
Det norske

Veritas sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har ingen røde klær, jeg. Ser ikke helt poenget uansett. Jeg kan da sympatisere med ofrene uansett.

Gammel 28-09-07, 11:03   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Tror ikke mitt bidrag er så veldig vesentlig da.

Jo, for hvis mange gjør det blir det en effekt! Og mange består av en og en.

B har på seg rød t-skjorte over gensern, røde votter og rød vindjakke, mens jeg har rød frakk, rød t-skjorte, rødt hår og røde converse. Sambo har rød hettegenser.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-07, 13:54   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi var rødkledde alle sammen da vi dro hjemmefra i dag, og det var med glede jeg konstaterte at Snuppa ikke var den eneste i barnehagen i dag med rød genser og jeg var heller ikke den eneste rødkledde som leverte.

Snuppa insisterte på rød jakke i tillegg til genseren (vanligvis velger hun rosa), og hun fikk viljen sin. :stolt mor:

Jordmoren min var også rød i dag, og kommenterte at jeg også var det. Jeg har sett mange rødkledde i dag, men om det er tilfeldig??????

Gammel 28-09-07, 14:15   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror på ingen måte det oppfattes som meningsløst for munkene i Burma hvis de får vite at millioner av mennesker kloden over har giddet å kle seg i et spesielt plagg på grunn av deres kamp. De hjelper ikke akkurat mot kulene som kommer, men de vet at de har støtte.

Og det blir ikke mange millioner mennesker som gjør dette hvis vi ikke hver og en gjør det.

Gammel 28-09-07, 16:22   #7
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt på Glitter sin side, og helt så langt unna bina sin side som jeg kan komme i denne saken. Kjempegode innlegg Gitter!

*deltar, men har ikke kledd meg i rødt, skal skifte om jeg skal ut, slik at jeg kan være gratispassasjer som samfunsengasjert*

Gammel 28-09-07, 16:52   #8
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

Håper Rådhusplassen blir fylt med rødkledd mennesker i kveld, og at bildene av det når Burma.

Det er ikke så lenge siden en steiningsdom ble omgjort (husker ikke hvor) etter en underskriftskampanje. Styret i landet var oppriktig overrasket over at så mange mennesker i land så langt borte engasjerte seg i hva som skjedde.

Gammel 28-09-07, 17:03   #9
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Oppfordring om Burma

Jeg er helt på høyde med glitterchick her, merker jeg.
Og jeg fant en rød t-skjorte også, så jeg har den utenpå en tynn genser, og resten av familien er også rødkledd i dag.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-07, 17:03   #10
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har rød t-skjorte, og guttene har røde gensere i dag :støtter:

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-07, 17:39   #11
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi fløy til Bergen: Ungene i rødt fra topp til tå med røde kåper. Som brannsupporter har man heldigvis ett og annet rødt plagg liggende, men fant jeg dem da??? Det ble en rød t-skjorte. Og på beina hadde jeg høye knall røde lakkpumps - det er egentlig pensko og de er vonde å gå med. Men skal man så skal mann!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-07, 18:37   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sitter og tripper og venter på søsteren min som sitter fast på buss i sentrum med masse bagasje. Hun må nesten komme seg opp hit og legge fra seg alt før vi kan rase ned igjen. *håper vi rekker det*

Det er forresten markering i Bergen også, for dere som er der. :Oppfordrer:

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-07, 20:49   #13
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Rare var jeg følte meg ganske alene her med barna som gikk i rødt. Ser ikke ut som lille bygda her har fått med seg dette!

Gammel 29-09-07, 01:34   #14
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Her møtte flesteparten av lærerne opp i rødt i dag, selv de (tilsynelatende) mest mosegrodde i administrasjonen, og vi snakket med elevene om hvorfor vi gikk kledd sånn.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 08:52   #15
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ikke et eneste rødt plagg, så det ble rosa på meg. (i allefall noe i nærheten av rødt)
Ungene fikk på rød t-skjorte og genser.

Gammel 30-09-07, 15:24   #16
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde i mangel av rød overdel på meg en en rød bukse, og et stort rødt smykke på fredag. Barnet var også kledd i rødt. Hadde besøk av to kollegaer som var kledd i røde overdeler. Jeg tror denne aksjonen fører til større oppmerksomhet rundt hva som skjer i Burma, og at flere enn de som er opplyst og engasjert i utgangspunktet, blir engasjert. Jo flere, jo bedre. Selv er jeg en av de som ikke har vært veldig opplyst vedrørende situasjonen i Burma, men nå er nysgjerrigheten vekket, jeg ønsker å få vite mer.

Gammel 30-09-07, 15:40   #17
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men til dere som er - eller i alle fall virker - udelt positive til aksjonen. Synes dere det er et OK resultat at folk blir mer oppmerksom på hva som skjer i Burma?

Jeg synes at dette var en helt grei aksjon, veldig lett å gjennomføre bla, men jeg synes ikke den virker særlig egnet til å få det til å faktisk skje noe. Og jeg synes definitivt det er en svakhet ved en aksjon.

Gammel 30-09-07, 18:15   #18
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Men til dere som er - eller i alle fall virker - udelt positive til aksjonen. Synes dere det er et OK resultat at folk blir mer oppmerksom på hva som skjer i Burma?

Jeg synes at dette var en helt grei aksjon, veldig lett å gjennomføre bla, men jeg synes ikke den virker særlig egnet til å få det til å faktisk skje noe. Og jeg synes definitivt det er en svakhet ved en aksjon.

Bevissthet rundt situasjonen Burma og demonstrasjon av solidaritet er mer enn bra nok utfall, synes jeg. Man kan ikke forvente at vi skal ned der og banke juntaen, liksom. Mange vet jo knapt hvor Burma ligger, hvorfor Kina er så opptatt av å bevare dagens kjipe og udemokatiske status quo osv.

Gammel 30-09-07, 18:27   #19
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Bevissthet rundt situasjonen Burma og demonstrasjon av solidaritet er mer enn bra nok utfall, synes jeg. Man kan ikke forvente at vi skal ned der og banke juntaen, liksom.

Nei, selvfølgelig mener jeg ikke at folk skal engasjere seg personlig. Men hvis man ikke kan gjøre noe er det ikke greiere å engasjere seg gjennom organisasjoner som faktisk utretter noe? (Røde Kors, Leger uten grenser, Amnesty etc). Jeg vet også at det ikke er noen motsetning mellom disse to, men hvis du kunne velge for feks meg, hadde ikke du foretrukket at jeg (eksempelvis) støttet Amnesty fremfor at jeg gikk med røde klær og ble mer kunnskapsrik om Burma?

For meg personlig så handler det mye mer om hva som faktisk virker, enn hvor oppflyste folk er. Jeg vet ikke om det nødvendigvis er et gode at man vet mye om Palestina-Israel konflikten, Burma, Rwanda eller andre steder i seg selv? Jeg kan ikke forstå hva slags gode denne i seg selv kunnskapen skal gjøre? Hvis kunnskapen fører til handling er det for meg en helt annen sak.

Gammel 30-09-07, 18:33   #20
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen bra handling uten kunnskap. Kunnskap først, mener nå jeg. Om man deretter velger å bruke kunnskapen sin til å støtte en organisasjon, bli med i en organisasjon eller faktisk begynne å jobbe aktivt med saken, er ett fett, men uten innsikt i situasjonen er det vanskelig å velge virkemiddel også.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:21.