|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Fortynnet
|
Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?
Vi har heller ingenting å skjule, men leser ikke hverandres meldinger. Mannens mobil lar jeg være helt i fred. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?Tja. Ringer det og han ikke er hjemme, ser jeg på hvem som ringer. Er det for eksempel svigerfar, tar jeg telefonen. Jeg ser vanligvis ikke på meldinger han får, med ett unntak. Han har hatt en stalker etter seg i et halvt års tid, og de meldingene hun sender ham, de leser jeg. |
|
|
|
#4 |
|
Helt konge
|
Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?Jeg kjenner et par familieterapeuter som driver med par-terapi. De sier at ingen ting er mer konfliktfylt i forhold der en eller begge partene er sjalu enn mobiltelefon. Det med sms trigger vist noe veldig i en sjalu sjel, og det topper seg når partneren mener at mobilen med sitt innhold er privat. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Shake it out!
|
Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?Jeg svarer telefonen hans når den ringer, men leser aldri meldinger, om ikke han ber meg om det (feks hvis vi er i bilen og han kjøre). Han leser heller ikke mine. Det handler ikke om å ha noe å skjule, bare om at jeg har null interesse for hans sms'er, og han har null interesse for mine.
|
|
|
#6 |
|
drømmende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hos oss ble mobilen hans noe superprivat først når han hadde noe å skjule, så da begynte jeg å sjekke den. Før det hadde vi et helt åpent forhold når det gjaldt hverandres mobiler.
|
|
|
#7 |
|
Tenker fortsatt dobbelt
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bare signerer denne jeg
|
|
|
#9 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?Nei, jeg regner sms som like privat som brev. Det hender jeg svarer for ham hvis han kjører, men ellers er telefonene våre personlig.
|
|
|
|
#10 |
|
flisespikker
|
Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?Jeg tror ingen av oss har noe å skjule for den andre (jeg har det i alle fall ikke
|
|
|
#11 |
|
Ute på tur
|
Samme her, hvis da ikke han ber meg svare eller lese meldingen for han.
|
|
|
#12 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?Vi leser heller ikke hverandres SMS.
|
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: oppi der :peker:
Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?Jeg lar telefonen ligge og sjekker verken hvem meldingen er fra eller hva som står. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?Glemte jo å si at jeg sjelden eller aldri ser på mannens mobil, men at vi har tillatelse av hverandre til å gjøre det. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?Det spørs, hvem meldingen er fra. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?Tror ikke det, men jeg har tatt telefonen hans når den har ringt. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Bedreviter
|
Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?Nå har ikke mannen min mobiltelefon, men hadde han hatt, regner jeg med at det ville fungert som for alt annet her i huset: han synes godt at jeg kan lese meldinger til ham, og jeg velger å ikke gjøre det.
Slik gjør jeg det også: hvis jeg ikke kan lese selv, ber jeg mannen eller hvem som nå måtte være tilgjengelig om å lese meldingen. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Rogaland
Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?Jeg ser hvem meldingen er fra, og handler deretter. Mannen min har elever som finner på å sende meldinger om at de uteblir fra undervisning, og da er det greit om han får beskjed så fort som mulig. Av samme grunn tar jeg også telefonen hans om den ringer når han ikke er her. Han tar aldri min telefon eller leser mine meldinger, men det er fordi han ikke gidder. Det hadde ikke gjort meg noe om han gjorde det.
|
|
|
#19 |
|
Bree
![]() ![]() |
Hvis så viktig informasjon pleier å bli gitt på hans mobil – hvorfor tar han den da ikke med seg selv? |
|
|
|
|
|
#20 |
|
ræv med ører
Kanskje fordi han har glemt den? :erfart:
|
![]() |
|
|