|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Ville du byttet barna tilbake?
Når det gjelder meg, så var vel ordet "håper" det som tilsier at jeg ikke ville tatt noe sånt forgitt.
|
|
|
#2 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Ville du byttet barna tilbake?Jeg sitter og nikker mens jeg leser Teofelias innlegg:
|
|
|
|
#3 |
|
villende
|
Sv: Ville du byttet barna tilbake?Min umiddelbare tanke er at det ikke ville falt meg inn i mine villeste drømmer å bytte bort Snupp. Men så har vi da aldri tvilt på at han er vår. Hvis noen hadde kommet og hevdet noe annet så ville jeg kjempet med nebb og klør for å beholde ham. Det er jo han jeg er glad i. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Ville du byttet barna tilbake?Det er ikke bare meg som fristes til å si at jeg ville beholdt begge to? Selv om jeg skjønner at det ikke går an.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#6 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Ville du byttet barna tilbake?
Nei, det er ikke bare deg.
|
|
|
#7 |
|
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville du byttet barna tilbake?Jeg vet sannelig ikke hva jeg hadde gjort.. Tror jeg hadde gått rundt med en sorg i meg uansett hva jeg hadde gjort. På den ene siden sorgen over at mitt biologiske barn er hos noen andre, på den andre fortvilelsen over å gi fra meg det barnet jeg er blitt knyttet til... Men i det lange løp, så tror jeg kanskje at et bytte ville være det beste for alle parter.
|
|
|
#8 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Men ett av de vanskeligste valgene ville det vel vært?
|
|
|
#9 |
|
Originala
|
Jeg tenker som deg, Sitron. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bedreviter
|
Sv: Ville du byttet barna tilbake?En ting er jeg i alle fall 100 % sikker på: hadde vi oppdaget i dag at Frøkna på 5,5 ikke var vår, hadde vi aldri, aldri byttet. Jeg kunne (i teorien) gått med på å vurdere et bytte hvis det var snakk om en ettåring, som ikke kommer til å huske noe av sitt første hjem når hun blir eldre, men jeg hadde aldri, aldri vurdert å bytte hvis det var en femåring det var snakk om. Da tror jeg vi virkelig snakker traumer og en vanskelig oppvekst. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville du byttet barna tilbake?Ja, det ville jeg. Det er jeg i hvert fall temmelig sikker på at jeg ville gjort. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville du byttet barna tilbake?Jeg ville byttet. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Øvere Romerike
![]() |
Sv: Ville du byttet barna tilbake?Dette maa veare et av de vanskligste valg en mor og far maa ta |
|
|
|
|
|
#15 |
|
VeloppDragen
|
Det kommer veldig an på hvordan barnet blir behandlet i den andre familien, syns jeg.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Så absolutt er det det. Men ingen oppegående foreldre vil vel være helt upåvirket av dette og velge å bytte barna uten å engang kjenne et eneste stikk. Jeg husker jo bare hvor stor del av livet mitt Camilla var da hun var nesten et år gammel, jeg levde jo for ungen (og gjør jo selvsagt det enda). Det å bare plutselig skulle sende ungen vekk og kanskje ikke se henne mer ... Nei fy faen.
|
|
|
#17 |
|
Ringskrømt
|
Nei, selv om det ville vært svært opprørende, er det absolutt ikke det vanskeligste valget jeg kan forestille meg som forelder, nei. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Nei det er ikke det jeg sier heller, det finnes verre valg enn dette, selvsagt. Jeg bare synes det høres ut som om du ser litt lettvint på dette, men det gjør du jo selvsagt ikke.
|
|
|
#19 |
|
Ringskrømt
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Min første tanke var også omtrent dette. Noen andre har MITT barn, jeg vil ha det tilbake! Men jeg ser helt klart at dette ikke er bare bare. Jeg glemte i farten å ta med i beregningen at jeg jo til nå hadde trodd at det var mitt eget barn jeg hadde, og da blir det straks mye vanskeligere. |
|
|
|
![]() |
|
|