Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hadde dere hatt betenkeligheter med å reise til ...

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-07, 11:36   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde dere hatt betenkeligheter med å reise til ...

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

En kollega av meg dro til Tyrkia med utgått pass (1 mnd.). Hun ble satt i arresten og fikk fly hjem til Nord-Sverige. Derfra måtte hun haike hjem. Nei, ikke Tyrkia for meg heller.
Min søster var et år i Egypt, de hadde 50 C, og kunne knapt nok være ute. Det frister heller ikke.

Hvordan i huleste kom hun seg til Tyrkia med utgått pass?

Mennesker som kommer uten gyldige reisedokumenter blir ikke så pent behandlet her i landet heller.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 20:15   #2
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke lett å være politisk korrekt på reisefot.

Jeg må glatt innrømme at jeg ikke boikotter noen land, og jeg har på den måte fått lært en del om en del lands råtne regimer og politikk. Hadde jeg boikottet Israel hadde jeg ikke fått besøke palestinere på Vestbredden. Hadde jeg boikottet Kina hadde jeg ikke fått møtt de fantastiske menneskene jeg møtte der.

Ikke så lett det med boikott synes jeg. Egypt kunne jeg gjerne boikottet fordi det skjer grove brudd på menneskerettighetene der. Det jeg har hørt fra en del som kjemper for menneskerettigheter er at det nettopp er pga turistindustrien og den makten den har at man kan få gjennomslag for ting i Egypt, selv om det er noe som sikkert kan diskuteres.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 20:21   #3
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen vil ikke dit pga av uro, sier han. Heller ikke Egypt. Jeg har vært i Marmaris, men syntes mannfolkene var veldig innpåslitne mot oss skandinaver. Jeg begynte å snakke fransk der nede tilslutt (jeg er mørkhåret).

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 20:25   #4
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg ville ikke reist til Tyrkia, men det er av politiske årsaker, ikke fordi jeg vurderer det som utrygt. Jeg vil heller ikke reise til Israel av samme grunn.

Signerer.

Gammel 27-10-07, 10:25   #5
Hippie
Energisk

Hippie sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

Jeg ville ikke reist til Tyrkia, men det er for at jeg blir gaaal av maset deres når man skal gå i gatene og se litt på ting og tang. Takke meg til grekere!

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 14:15   #6
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Jeg ville ikke reist dit på sommeren pga.temperaturen.
Var der for noen år siden i juli mnd.var der i 14 dager og dagtemperaturen var aldri under 44 grader Jeg er glad i varme men dette ble i meste laget.Var glad vi ikke hadde med barn dit.Temperaturen var stort sett 47-48 grader.

Gammel 02-11-07, 20:06   #7
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikke bare etter første verdenskrig. Også etter andre verdenskrig, etter opprettelsen av Israel, og tildels også under første Gulfkrigen.

Gammel 03-11-07, 00:49   #8
Nynne
Erfaren

Nynne sin avatar

Hvor: Oslo
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Ikke bare etter første verdenskrig. Også etter andre verdenskrig, etter opprettelsen av Israel, og tildels også under første Gulfkrigen.

Tyrkia har aldri sagt at de skal gi fra seg noe av landet sitt til kurderne. Etter første verdenskrig ble kurderne lovet et eget land av vestmaktene! Greit for andre å gi bort andres land

Gammel 03-11-07, 01:01   #9
Nynne
Erfaren

Nynne sin avatar

Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I morgen (lørdag) kommer det til å gå et demonstrasjonstog fra youngstorget i Oslo. Det er bl.a. tyrkere OG kurdere som skal demonstrere MOT terror og PKK.

Gammel 03-11-07, 18:28   #10
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nynne, her.

I morgen (lørdag) kommer det til å gå et demonstrasjonstog fra youngstorget i Oslo. Det er bl.a. tyrkere OG kurdere som skal demonstrere MOT terror og PKK.

Nå har resultatet av det demonstrasjonstoget kommet, hvordan det gikk, det kan du blant annet lese her.

Gammel 03-11-07, 18:44   #11
lille my
Erfaren

lille my sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Da er jeg blitt opplyst om en masse ting og tang her, men ikke om det jeg lurte på.
Vi får sjekke ut litt rundt om på reisebyråene og se hvor vi ender opp.
Takk for tips dere som har kommet med det.

Gammel 03-11-07, 01:55   #12
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Der blir det vel neppe så mange av de kurdere jeg kjenner, i alle fall... Biji Apo, Biji Kurdistan!

Gammel 03-11-07, 04:34   #13
Nynne
Erfaren

Nynne sin avatar

Standard

Der blir det vel neppe så mange av de kurdere jeg kjenner, i alle fall... Biji Apo, Biji Kurdistan!

Hmm... er ikke du mer inn i Algerie-styret enn nedover Tyrkia-kanten da?
Trodde du var mer opptatt av berberernes undertrykkelse i Nord-afrika!

Gammel 03-11-07, 12:47   #14
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nynne, her.

Hmm... er ikke du mer inn i Algerie-styret enn nedover Tyrkia-kanten da?
Trodde du var mer opptatt av berberernes undertrykkelse i Nord-afrika!

I Algerie har jeg aldri blitt arrestert i alle fall, for å spørre om berbere.

Dessuten er ikke berberne så undertrykket i Algerie, som kurdere er i Tyrkia. Det kan ikke sammenlignes engang. Om man derimot ser på Vest-Sahara og Polisario, kan man begynne å trekke paraleller...

Gammel 03-11-07, 13:35   #15
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Nei, til Tyrkia ville jeg ikke reist, men må innrømme at jeg har vært der, dog ikke frivillig, men med jobben.

Mannen var der foresten med jobben for en tid tilbake, da de karrikaturbildene var sånn i vinden. Dette førte til at de ikke kunne si at de var fra Norge, men måtte late som de var svenske av frykt for terror og slagsmål, de hadde også restriksjoner på hvor/hvordan de kunne bevege seg i området.

Gammel 03-11-07, 04:37   #16
Nynne
Erfaren

Nynne sin avatar

Standard

Det sier kanskje litt om de kurderne du kjenner da! Hvis de ikke er i mot terror så vet ikke jeg..

Gammel 03-11-07, 02:30   #17
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Vi har vært i Tyrkia to ganger, og jeg reiser mer enn gjerne tilbake. Likte landet, folket, og ikke minst maten.

Ungene ønsket Tyrka til sommeren igjen, men vi har andre planer, og slik situasjonen er der nå, så ville jeg nok uansett sett an situasjonen utover vinteren og våren, før vi evt bestillte.

Sist vi var der, i 2005, så var det to bombeangrep på turiststeder, mens vi var der. Heldigvis ikke der vi var.

Klart slikt får en til å tenke, men det skremte meg ikke fra å evt reise tilbake.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:44.