Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye penger bruker dere på julegaver?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-07, 12:46   #1
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye penger bruker dere på julegaver?

Jeg kjøper til sønnen min, mannen min, foreldrene mine, broren min og familien hans, bestefaren min. Til gudbarn og til noen venner og deres barn.

Jeg bruker mest penger på familien, men selv der prøver jeg å finne fine gaver som ikke er så skrekkelig dyr.

Til venner og deres barn så¨satser jeg på ok gaver som ikke er så dyre. I år får endel gavepakninger med litt hudpleieprodukter, deodoranter og slike ting. Disse kjøpte jeg på tilbud på Vita så de var ikke så dyre, men likevel ordentlige ting.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 12:54   #2
Hippie
Energisk

Hippie sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

Jeg har handlet 32 gaver, fordelt på 20 personer.

Har vel brukt mellom 7000-8000 kr. De dyreste gavene går til den nærmeste familien og E.

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 13:15   #3
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Samlet sett: Kjære(ca 1000), to barn(ca 1000 totalt), hund(100), to sett foreldre(ca 1500), to søskenbarn(400), fire søsken(1500), ett tantebarn(200), fire venninnebarn(500), fire venninner(300), mormor(300), barnas far(200), barnas besteforeldre(200)

Dette ble veldig ca. Jeg har kjøpt 7 fotokalendere som fordeles.
Jeg slår et stort slag for hjemmelagde gaver. Det trenger IKKE bli dyrt. Jeg har laget såper i år, de ble skikkelig fine! Kjøpt såpeutstyr på Panduro.

Jeg kunne også gjerne gitt vekk julekonfekt etc som jeg lager selv, det er fullgod gave til venninner mener jeg. Svigermor syr, så hun har sydd toalettveske jeg gir til min mormor.

Gammel 16-12-07, 13:26   #4
Slettet bruker
Passiv

Standard

Vi bruker ALT for mye. Selvsagt mye fordi vi ikke begynner med planleggingen før tidligst en uke før jul.

For noen av de som får gaver fra oss er det viktig at gavene er dyre, for andre spiller det ingen rolle.

Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 18:59   #5
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

ca 6000-7000 i år ser det ut til.
Gir til foreldre, søsken, nieser og nevøer, venninner (ikke barna til venninner), tremenninger til lillemor.
Skal prøve å kutte ut noen til neste år. Jeg synes for eks. at vi ikke trenger å gi julegaver til lillemors tremenninger, men må bare finne en passende anledning å ta dette opp.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 20:20   #6
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke antall gaver, men vi gir ikke til voksne annet enn partner og foreldre. Vi gir gaver til nevøer og nieser frem til de er 20, og jeg gir gaver til barna til 2 venninner (er fadder til yngstemann hos begge, og gir gaver til søsken også).

Når jeg kjøper gaver er det som regel gjennomtenkt og noe jeg synes det er GØY å gi. Jeg ser ikke på prisen som noe big deal, og kan variere sum fra år til år.

Jeg er en "tanker som teller" kind of girl, og synes gjerne de beste gavene er hjemmelagede strikkeplagg. Eneste tilfellene jeg er skuffet på barnas vegne er når min svoger og svigerinne konsekvent har gitt gaver som de selger gjennom firmaet sitt (både jul og bursdag). Ingenting galt i det hvis det hadde vært riktig aldersgruppe eller en tanke bak, men å gi lommebøker 2 år på rad og tøfler som er 4 nr for store, vitner litt om at noen bare stakk innom lageret på jobben.

Gammel 16-12-07, 19:19   #7
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gir ikke så og så mye i sum til noen. Jeg kjøper deg jeg ønsker og det bryr meg midt bak om noen får for mer eller mindre enn andre.

Gammel 17-12-07, 15:28   #8
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

huff. Det går noen kroner ja. De dyreste gavene går til sambo og ungene. I år ligger nok summen på i hvertfall 10.000 kr.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 16:17   #9
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Vi kjøper kun til nærmeste familie. Har kuttet ut venner og dems barn, det ble for mange etterhvert. Så nå er det våre besteforeldre, foreldre, mine brødre (ikke mannens søster), niesene, ungene og som regel hverandre. Blir ca 5000, mer dersom vi kjøper til hverandre. Vi avtaler hver år at vi heller skal kjøpe noe til OSS på nyåret, men det blir alltid til at vi kjøper noe allikevel

Gammel 17-12-07, 19:01   #10
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har vel brukt en 5000 i år, tenker jeg. Vi kjøper til foreldre, besteforeldre, vesla, nevøene, to nieser, og søsknene våre. Men vi er faktisk så kjipe at de søsknene som har barn, får ikke gaver, der får kun barna. (Avtalt med dem, slik at de ikke kjøper til oss og så blir sure når de ikke får noe.) Vi kjøper heller ikke til venner. Nå har vi ikke så altfor mange venner med barn, men det er kun to av våre venners barn som får gave. Isets datter er jo en selvfølge, siden vi er fadderne hennes, og min venninnes barn som er oppkalt etter meg.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-07, 19:08   #11
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

300 kroner

Har kjøpt en bok til min mor, Milepæler, som nettopp er kommet på norsk, skrevet av Sayid Qutub.

Men hun får den til Eid, men velger selv å ikke åpne den før julaften.

Gammel 17-12-07, 19:09   #12
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva vi totalt har brukt på gaver til Eid derimot, til ungene, ser du deeet... Er en annen historie.

Gammel 17-12-07, 19:10   #13
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Det første året vi praktiserte ingen gaver til voksne, fikk vi likevel gaver, men vi stod på vårt. I fjor fikk vi ikke en eneste en.. Endelig har de skjønt det
Jeg orker ikke mer ræl som fondue sett, gløggsett e.l. I min svigerfamilie er det strengt Big-no-no å gi gavekort. Jeg elsker dem

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:23.