|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Helt konge
|
Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Jeg har ingen problemer med å drikke hverken når barna er våkne eller når de sover. Jeg har aldri helt forstått hvorfor en av foreldrene til normalt friske barn alltid må være edru eller kjørbar. Skulle det skje noe ringer jeg ambulanse eller taxi. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Et glass vin til maten er uproblematisk synes jeg.
|
|
|
#3 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?
Det er jo realiteten her at en eller begge er kjørbare nesten bestandig, likevel ser jeg ikke poenget. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det tenker jeg også. Dere som er så heldige at dere bor i kort avstand fra lege må vel alltids få noen til å kjøre dere?
|
|
|
#6 |
|
Flax
Hvor: Bergen
Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?[quote=Heiko;727805]Jeg har ingen problemer med å drikke hverken når barna er våkne eller når de sover. Jeg har aldri helt forstått hvorfor en av foreldrene til normalt friske barn alltid må være edru eller kjørbar. Skulle det skje noe ringer jeg ambulanse eller taxi.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sier meg enig med Heiko. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Tilpasser tittel
|
Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Greit nok at man ønsker å drikke når man har normalt friske barn, men alkohol gjør at man tar snarveier, andre løsninger, reaksjonstiden er helt anderledes. Det skal ikke mye til før man lukter alkohol, og vil man da ønske å bli holdt vekk fra barnet? Hvis det skulle skje noe? Tåler man den tanken i etterkant at " om jeg bare ikke hadde drukket, så ville jeg gjort slik og slik"
|
|
|
#10 |
|
I mål
|
Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Med barn tilstede; ja, 1-2 glass vin til mat. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
seru
|
Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Ja, men som regel når de sover. De legger seg dog tidlig, ellers har jeg ingen motforestillinger mot at de skal se meg ta et glass vin.
|
|
|
|
#14 |
|
Viser tenner
|
Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Ja, et/to glass vin eller en eller to øl tar jeg selv om barna er tilstede (våkne), men ikke noe mer enn det. Jeg ønsker ikke at mine barn skal merke at jeg forandrer meg, og at de skal bli usikre/redde. Det er det alt for mange barn som opplever at foreldrene forandrer seg ved inntak av alkohol. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
søt
Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Etter en oppvekst med mye alkohol og som en selvfølge i alle mulige lag og anledninger kjenner jeg at jeg begrenser det. Jeg drikker veldig sjeldent mens ungene er våkne, men det er ganske små og det er vanskelig å kose seg med et glass vin mens de springer rundt. Etter de har lagt seg er det noe annet, da kan jeg ta meg et glass i ny og ne, men ikke direkte ofte.
|
|
|
#16 |
|
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Ja, vi kan drikke med ungene i hus. Dog ikke skikkelig beruset. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Jeg kan godt drikke vin når ungene er hjemme. Mine er så store nå at de legger seg ikke så tidlig at de ikke ser meg med vinglasset. |
|
|
|
#18 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Vi drikker med barna tilstede. Siden jeg ammer så mye for tiden, så er jeg ytterst måteholden med alkohol, men når vi er tilbake i "hverdagen" så deler vi veldig gjerne en flaske vin på fredagskvelden.
|
|
|
|
#19 |
|
Jeg ble frisk!!
Sv: Drikker du alkohol når barna er tilstede?Nei, det gjør jeg ikke, og kommer heller aldri til å gjøre det.
|
|
|
#20 |
|
Shake it out!
|
Sv: Drikker du alkohol når barna er til stede?Vi drikker alkohol, i moderate mengder mens ungene er våre er til stede. Vi drikker oss ikke beruset. Vi drikker vin, ikke brennevin, og vi drikker fordi det smaker godt, ikke for å bli beruset. Jeg ser overhode ikke noe problem i det. Argumentet med å være kjørbar når man har normalt friske barn ser jeg ikke ikke poenget i. Å si at man er uansvarlig når man ikke kan kjøre vil jo si at min venninne som er enslig mor, uten lapp eller bil, er skikkeli uansvarlig
|
![]() |
|
|