Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Fiskemiddager

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-08, 11:35   #41
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fiskemiddager

Røykt blåkveite er himmelsk godt med poteter, gulerøtter, brokkoli og hvit saus til.

Maiden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 22:48   #42
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Teryaki laks

Med masse purre i panna sammen med fisken.
Kokt ris, brokkoli og gulrøtter ved siden av.

Gammel 21-01-08, 09:16   #43
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Fiskemiddager

I går hadde vi foliepakker, fjellørret pakket i folie med løk, purreløk, gulrot, rømme og krydder inni pakkene (tror det var det, kjæresten som laget), også gulrot, brokkoli og salat ved siden av, samt at jeg spiste en halv potet m/rømme på (lavkarbo egentlig).
Foliepakker er i grunn veldig godt, og enkelt.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 22:39   #44
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

I dag har vi hatt denne billige og gode retten, som jeg tror jeg har funnet her inne ved en tidligere anledning.

En løk, en gul paprika og en rød paprika kuttes i biter og surres litt i gryta. Sleng på 2 ss hvetemel og rør. Tilsett 1 dl fiskebuljong (jeg brukte 1 terning i 1 dl vann, for å få litt smak) og 3 dl melk (evnt fløte. Vi pleier å bruke melk). Krydre litt med salt og pepper. Kok opp. Tilsett 400 g torsk i biter, eller evnt annen fisk. Trekk i 15 min. I dag hadde vi litt reker i kjøleskapet, så jeg hev rekene i helt på slutten, sånn at de bare ble varme.

Serveres med ris og salat.

For å få en eksotisk vri på retten kan man hive i en ts curry paste samtidig som salt og pepper.

Denne lagde jeg i dag, pluss at jeg hadde spinat og sopp oppi, det var utrolig godt.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
fiskemiddager

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:49.