|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
I farta ...
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Heksejaktes det på Gro nå?
Jeg vet at det ikke er noe problem å pendle mellom Geneve og Nice, men i mine øyne ville det vært mye mer naturlig å bo i Geneve når man er leder for WHO. Når man velger en annen løsning, som til gjengjeld gir skattefordeler, blir jeg mistenksom. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Protonterapeut
|
:spikker:
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Hun har ikke bodd i Nice mens hun ledet WHO. Da bodde hun i Geneve (der hvor de kontorene til WHO ligger). |
|
|
|
#4 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Forskjell på lave skatter og null skatt da, synes jeg. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Heksejaktes det på Gro nå?Jeg er naiv nok til å tro at Gro har peiling nok, og medieforståelse nok, til å skjønne at hun aldri hadde sluppet unna med bevisst skatteunndragelse og triksing med tall og den type kreativ regnskapsføring, og tror derfor at media, merkelig nok, er sensasjonshungrige og blåser dette opp til uante dimensjoner. Ergo, heksejakt. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Hertuginne
|
Sv: Heksejaktes det på Gro nå?Så det er det at hun bor i Frankrike som er problemet? Bør alle pensjonister la være å flytte til Frankrike, fordi de da kommer til å benytte seg av urimelige skattefordeler? Jeg forstår virkelig ikke problemet, jeg gjør ikke det. Det skal være likhet mellom Jørgen Hattemaker og Kong Salomo, men med en gang Kong Salomo nytter seg av et gode så får han kjeft.
|
|
|
#7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
Sv: Heksejaktes det på Gro nå?Tuddelu, du quoter og |
|
|
|
|
|
#10 |
|
I farta ...
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
I farta ...
Sv: Heksejaktes det på Gro nå?Og som sagt, den skattegreia er én ting. Jeg synes faktisk det er verre at hun har brukt sine kontakter til å forsere en operasjonskø hun ikke hadde rett til å stå i |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Heksejaktes det på Gro nå?http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/01/08/523281.html |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Heksejaktes det på Gro nå?Jeg synes dette lukter av hevn fra smålige journalister.
|
|
|
#15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Tror ikke hevnmotiv er drivkraften, men lemmenoppførselen til journalistene. Som tidligere nevt er deler av saken interessant, men den drukner i tabloid vås. Og Siv Jensen er allerede på banen, og mener Ap diskrediterer seg fra enhver skattedebatt. Hvor er den kritiske journalisten som burde fulgt opp Jensens påstand med å spørre om Frps kredibilitet i skattespørsmål når de ikke vil offentliggjøre rapporten fra Oslo likningskontor?
|
|
|
|
#17 |
|
|
Opptatt med å regne på pepsiflasker, går jeg ut i fra. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ekvilist
|
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Det var Trond Giske. Han forsvarte seg med at han ikke kunne noe for at lovverket var sånn! At han aktivt hadde søkt for å få støtten tåkepratet han seg bort fra. |
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Sv: Heksejaktes det på Gro nå?Fins det politikere uten integritetsproblemer? :håpefull: |
|
![]() |
|
|