Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Favorittforfattere

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-08, 00:28   #1
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Favorittforfattere

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

The Kite Runner er en slik bok, og Girl with a Pearl Earring, og The Time-Traveller's Wife. Jeg kommer til å trenge veldig gode omtaler fra kilder jeg stoler veldig på for å få lyst til å lese flere bøker av de forfatterne.

Jeg har nøyaktig samme fornemmelse for nøyaktig de samme bøkene. Spesielt synes jeg Tracy Chevalier virker mistenkelig, siden alle bøkene hennes øyensynlig være basert på et klassisk maleri. Meget, meget mistenkelig.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 00:39   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Evi Bøgenæs var jeg også glad i, men det er vel snart 20 år siden jeg leste disse bøkene sist. Min favoritt var Sommer for Marianne.

Av ungdomsbøker er det nok ellers Maria Gripes romaner som har betydd mest for meg, først og fremst Agnes Cecilia.

Sist redigert av Bluen : 04-05-08 kl 11:51.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 08:55   #3
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Evy Bøgenæs var jeg også glad i, men det er vel snart 20 år siden jeg leste disse bøkene sist. Min favoritt var Sommer for Marianne.

Av ungdomsbøker er det nok ellers Maria Gripes romaner som har betydd mest for meg, først og fremst Agnes Cecilia.

Og skygge-serien! Skyggen over steinbenken, ...og de hvite skyggene i skogen, Skyggegjemsel og Skyggenes barn. Det er de eneste av barne/ungdomsbøkene mine jeg ikke har hatt hjerte til å pakke ned. De får stå på hedersplass i stua.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 21:06   #4
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Liza Marklund. Har lest alle, men ikke kjøpt alle.

Det er flere jeg vil følge forfatterskapet til, f.eks Camilla Gibb og Nicole Krauss

ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 22:02   #5
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sånn kjapt i hodet:
Nick Hornby
Erik Fosnes Hansen
Jonathan Safran Foer
John Irving (mulig jeg slipper taket, jeg klarte ikke å fullføre "Til jeg finner deg")

Gammel 02-05-08, 22:58   #6
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

John Irving (mulig jeg slipper taket, jeg klarte ikke å fullføre "Til jeg finner deg")

Fin bok. Ikke helt enkel hele veien, men fin. Jeg liker også Irving, og Fosnes Hansen er også en favoritt.
Ut over det er det også en del fantasyforfattere (Piers Anthony, David Eddings) og sånt som jeg liker.
Når jeg tenker meg om så har jeg mange favorittforfattere - men hver til sitt bruk egentlig. Noen blir aldri sengelektyre, enkelte går ikke som lydbok og andre leses når jeg ikke orker å tenke...

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 23:06   #7
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Hjelpes meg... så litteraturvitenskapelige dere er da...jean paul satre har jeg og vesaas - nei vet du hva...

Takke meg til
John Saul
Stieg Larsson

Alle harry potter bøkene ....

og lignende litt poppis forfattere....

*særdeles enkel* som synes slikt som drageløperen er gjesp...kjedelig...

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 23:26   #8
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Ikke Anne B Ragde ihvertfall

Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 22:46   #9
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Mankell og Anne Holt

Emneord
yndlingslitteratur

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:10.