Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-08, 11:25   #1
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?

Vi har ikke snakket om selve begravelsen, men jeg har sagt at jeg har signert donorkort i lommeboken, og at kroppen min kan brukes til forskning. Jeg er jo likevel død, og om min kropp kan være til hjelp for andre, så er jo det supert.

Gammel 21-02-08, 11:29   #2
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg må gifte meg kongelig så jeg blir begravet over jorden. Får helt og totalt noia og panikk og angst av bare tanken på å begraves under jorda.

Gammel 21-02-08, 11:44   #3
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Nja... Jeg har vel "alltid" sagt at jeg ønsker at følgende to låter skal spilles i min begravelse (med mindre jeg dør som 100-åring); "Send in the clowns" - som er myntet på meg selv, og "What a wonderful world" med Louis Armstrong. Utover dette vil jeg at mine organer skal doneres bort, dersom dette er mulig. Er litt usikker på kremasjon - det tror jeg at jeg overlater til de etterlatte å finne ut av. Jeg har to alternative kirkegårder jeg vil gravlegges på - og en jeg absolutt IKKE vil gravlegges på, av personlige grunner.

Ellers har jeg vel ikke akkurat planlagt så mye, nei. Mannen min har ikke snakket om noen spesielle ønsker - vi har vel for så vidt ikke diskutert det...

Gammel 21-02-08, 11:49   #4
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har informert hele min familie om at jeg ønsker å kremeres, men ut over dette er det ikke et tema vi snakker mye om.

Gammel 21-02-08, 11:55   #5
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Eg tenker på mitt liv som noko som varer fram til det sekundet eg dør. Kva som skjer med meg etterpå har eg ingen tankar om eller ønske for. Eg har også vore i fleire situasjonar der det har vore nærliggande å tenke på slikt, men det har likevel aldri vore noko eg har brydd meg med.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 11:56   #6
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, ikke noen tanker om det.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 12:36   #7
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bestemmer så mye i levende livet, så de etterlatte skal få bestemme når jeg er død. :raus:

Jeg vet at You`ll never walk alone vil bli spilt.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 12:44   #8
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

For min del hadde mannen min kunnet stoppe meg ut og brukt meg som stumtjener etter at jeg var død. Jeg er jo litt sånn family Addams i utgangspunktet så det hadde nok passet bra.

Han hadde neppe fått ny dame med det første.

Jeg har riktignok ikke lagt føringer for begravelsen, men jeg har gitt mannen et par tips om hvem han bør skjekke opp hvis jeg dør. Han er nødt til å få tak i en grei dame, au pair eller flytte til familien sin (eller min). Og så sier de at det bare var i gamle dager man var avhengig av hverandre.

Gammel 21-02-08, 17:46   #9
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Jeg bestemmer så mye i levende livet, så de etterlatte skal få bestemme når jeg er død. :raus:

Jeg vet at You`ll never walk alone vil bli spilt.

Ikke "

(Kilde: youtube.com)
" altså? Den skal jeg ha ...

Jeg vil kremeres, aller helst vil jeg bli fjernvarme. Jeg tror jeg hadde tatt med dårlig ut som kompost om noen skulle finne på å grave meg opp igjen. Men så klart: dersom noen myrder meg er det greitt å bli begravet, slik at man kan bli gravd opp igjen og få en ny og forhåpentligvis oppklarende obduksjon. Så konklusjonen må bli: kremasjon, med mindre det er ugler i mosen.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 12:40   #10
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Begravelsen har jeg planlagt flere ganger. Jeg har også skrevet brev til barna mine i hodet mitt. Heldigvis så ble min død avlyst noen ganger så jeg har fått lov til å planlegge livet mitt istedet

Jeg vil at familien min skal bestemme. Det er de som skal leve med sorgen. Eneste ønsket mitt er at det er i kirka siden jeg har en tro.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 12:50   #11
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Det har jeg ikke tenkt på.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 13:19   #12
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

............

Dessuten har jeg lagt meg på sinnet at Hattifnatten også fortalte at hun i sin jobb la vekt på at det var de etterlatte som skulle få sette preg på begravelsen/bisettelsen. Jeg tror det er viktig for de etterlatte å få vise sorg på sin måte, ikke i min setting.
Jeg ville kanskje ønske at deres sorg kom til uttrykk på MIN måte, og jeg har erfart at sorg ikke er noe som kan "planlegges"

Jeg husker veldig godt at da min svigerinne døde var det sønnen på 30 år som tok ansvar for begravelsen. Han syntes det var grusomt at hun ønsket å bli kremert, og han brukte lang tid på å bestemme seg for om han ville gjøre som hans mor ønsket eller om han ville gjøre det han følte var det riktige.
Vi var sammen i begravelse på tirsdag, og han uttrykte at han fremdeles syntes det var vanskelig at han valgte kremasjon den gangen for 13 år siden.

Gammel 21-02-08, 13:49   #13
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Dessuten har jeg lagt meg på sinnet at Hattifnatten også fortalte at hun i sin jobb la vekt på at det var de etterlatte som skulle få sette preg på begravelsen/bisettelsen. Jeg tror det er viktig for de etterlatte å få vise sorg på sin måte, ikke i min setting.
Jeg ville kanskje ønske at deres sorg kom til uttrykk på MIN måte, og jeg har erfart at sorg ikke er noe som kan "planlegges"

Jeg husker veldig godt at da min svigerinne døde var det sønnen på 30 år som tok ansvar for begravelsen. Han syntes det var grusomt at hun ønsket å bli kremert, og han brukte lang tid på å bestemme seg for om han ville gjøre som hans mor ønsket eller om han ville gjøre det han følte var det riktige.
Vi var sammen i begravelse på tirsdag, og han uttrykte at han fremdeles syntes det var vanskelig at han valgte kremasjon den gangen for 13 år siden.

Så forferdelig at han skal leve med det. Mye bedre om han kunne fått valgt dette. Det er han som skal leve videre.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 14:38   #14
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Nei. jeg vil vel helst ikke tenke på det. Har så lett for å rote meg bort i sånne tanker.

Mannen vil ikke snakke om det. Forsøkte å snakke rasjonelt en gang om hva jeg ønsket han skulle bringe videre i forhold til barna, og hva de skulle vite om meg og min kjælighet til dem, om noe skulle skje, men han steilet bare helt. Det blir for vanskelig for han, rett og slett. Så det må han nok bare takle på sin måte om det skulle skje. Stoler på han sånn sett.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 14:48   #15
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg har ikke tenkt på det. Som mange andre sier, er det de etterlattes stund. De kan få gjøre som de vil.

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Jeg har en liste over sanger/dikt jeg ønsker i egen bisettelse. Denne legger jeg på et sted hvor den lett kan finnes hver gang vi skal reise med fly.

Oi.

Gammel 21-02-08, 16:38   #16
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Oi.

Ja. Og jeg er ikke engang spesielt redd for å fly. Jeg tar det bare ikke for gitt at jeg lander på den trygge måten.

En gang la jeg igjen en lapp på kjøkkenbordet der jeg beklaget at det var så rotete, og kom med en eller annen lam unnskyldning til de mulig etterlatte. (Det hadde rett nok vært ett eller annet som gjorde at vi måtte reise fra leiligheten skitten og i vill uorden, men om jeg skal være ærlig hender det rett som det er at det ser slik ut hjemme hos oss.)

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 14:48   #17
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

JA jeg har klare tanker/meninger om min egen begravelse.
Jeg skal kremeres,min gravstein skal være en naturstein, ikke slik blank med blanke bokstaver.Steinen skal ha sorte bokstaver med navnet mitt i min håndskrift.
Og sangen "Eg ser" med Bjørn Eidsvåg

Det var mine tanker, mine barn er informert

Gammel 21-02-08, 14:54   #18
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en katastrofefantast, så dette er på stell, selvsagt.

Jeg skal begraves i kirken på mitt hjemsted, alternativt ha en bisettelse i Oslo og begraves der. Jeg skal begraves og ikke kremeres. Det skal hovedsaklig være koraler av Bach, Gabriels Obo, Gabriellas sång, bred dina vida vingar og i det hele tatt. Bra med blomster, mye taler, masse grining og samling på grendehuset el. etterpå med mat og flere taler. Jeg svever selvsagt over det hele og noterer ned hvem som ikke er oppriktig lei seg, for så å spøke for dem etterpå.

Gammel 21-02-08, 15:06   #19
Tusta
Aktiv

Tusta sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tusta er litt kul
Standard

Nei, jeg har nok med å høre min søster planlegge sin.

Tusta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 15:17   #20
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tusta, her.

Nei, jeg har nok med å høre min søster planlegge sin.

Ja, vi er forskjellige. (Jeg håper ikke hun planlegger for noe reellt i nær fremtid)

Svar

Emneord
begravelse, tafofobi, taxidermi

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:31.