|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
|
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Vi har ikke snakket om selve begravelsen, men jeg har sagt at jeg har signert donorkort i lommeboken, og at kroppen min kan brukes til forskning. Jeg er jo likevel død, og om min kropp kan være til hjelp for andre, så er jo det supert.
|
|
|
#2 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Ja, jeg må gifte meg kongelig så jeg blir begravet over jorden. Får helt og totalt noia og panikk og angst av bare tanken på å begraves under jorda.
|
|
|
#3 |
|
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Nja... Jeg har vel "alltid" sagt at jeg ønsker at følgende to låter skal spilles i min begravelse (med mindre jeg dør som 100-åring); "Send in the clowns" - som er myntet på meg selv, og "What a wonderful world" med Louis Armstrong. Utover dette vil jeg at mine organer skal doneres bort, dersom dette er mulig. Er litt usikker på kremasjon - det tror jeg at jeg overlater til de etterlatte å finne ut av. Jeg har to alternative kirkegårder jeg vil gravlegges på - og en jeg absolutt IKKE vil gravlegges på, av personlige grunner.
|
|
|
|
#4 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Jeg har informert hele min familie om at jeg ønsker å kremeres, men ut over dette er det ikke et tema vi snakker mye om.
|
|
|
#5 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Nei. Eg tenker på mitt liv som noko som varer fram til det sekundet eg dør. Kva som skjer med meg etterpå har eg ingen tankar om eller ønske for. Eg har også vore i fleire situasjonar der det har vore nærliggande å tenke på slikt, men det har likevel aldri vore noko eg har brydd meg med. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Nei, ikke noen tanker om det. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Jeg bestemmer så mye i levende livet, så de etterlatte skal få bestemme når jeg er død. :raus: |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Leser
|
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?
Han hadde neppe fått ny dame med det første.
|
|
|
#9 |
|
Truth is in the x-files
|
Ikke " (Kilde: youtube.com) ![]() Jeg vil kremeres, aller helst vil jeg bli fjernvarme. Jeg tror jeg hadde tatt med dårlig ut som kompost om noen skulle finne på å grave meg opp igjen. Men så klart: dersom noen myrder meg er det greitt å bli begravet, slik at man kan bli gravd opp igjen og få en ny og forhåpentligvis oppklarende obduksjon. Så konklusjonen må bli: kremasjon, med mindre det er ugler i mosen.
|
|
|
#10 |
|
Pauset
|
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Begravelsen har jeg planlagt flere ganger. Jeg har også skrevet brev til barna mine i hodet mitt. Heldigvis så ble min død avlyst noen ganger så jeg har fått lov til å planlegge livet mitt istedet |
|
|
|
|
|
#12 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
|
|
|
#13 |
|
Pauset
|
Så forferdelig at han skal leve med det. Mye bedre om han kunne fått valgt dette. Det er han som skal leve videre. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Nei. jeg vil vel helst ikke tenke på det. Har så lett for å rote meg bort i sånne tanker. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Nei, jeg har ikke tenkt på det. Som mange andre sier, er det de etterlattes stund. De kan få gjøre som de vil.
Oi.
|
|
|
#16 |
|
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Ja. Og jeg er ikke engang spesielt redd for å fly. Jeg tar det bare ikke for gitt at jeg lander på den trygge måten.
|
|
|
#17 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?JA jeg har klare tanker/meninger om min egen begravelse.
|
|
|
#18 |
|
Epikur
|
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Jeg er en katastrofefantast, så dette er på stell, selvsagt.
|
|
|
#19 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Nei, jeg har nok med å høre min søster planlegge sin. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Epikur
|
Ja, vi er forskjellige.
|
![]() |
| Emneord |
| begravelse, tafofobi, taxidermi |
|
|