|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
trøtt
|
![]() Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Har du snakket med dine nærmeste om det?
![]() |
#3 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Noe stot diskusjonstema har det ikke vært akkurat.
![]() |
#4 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Jeg skal kremeres og urnen skal settes ned på min datters grav. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Leser
|
![]() Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?
Enig.
![]() |
#7 |
By the Sea
|
![]() Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Ingen ønsker.
![]() |
#8 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Jeg så nettopp et intervju med en døende mann, han ble spurt om det samme. Han sa at han ikke hadde tenkt noe på det- han syntes ikke det var å bruke tiden sin godt. Jeg må si meg enig i det, selv om jeg ikke er i samme situasjon. Det er ikke noe å gruble mye på, nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
flisespikker
|
![]() Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Jeg har ingen preferanser selv; mener også at begravelsen er for de etterlatte, så de får gjøre det som føles riktig og fungerer best for dem. Jeg tror likevel at det ofte kan være enklere for de etterlatte å planlegge begravelsen dersom de har en anelse om hva avdøde selv ville ha likt, så det vil sikkert være fint å ha en vag anelse om det på forhånd, men jeg antar at mannen min kjenner meg såpass at han for det første vet litt hva jeg foretrekker, og for det andre er klar over at jeg synes han kan gjøre akkurat som han vil.
![]() |
#10 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Jeg har et blandet forhold til det der.
![]() |
#11 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?De eneste tankene jeg har gjort er at jeg håper den er langt frem i tid. Minst femti år.
![]() |
#12 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Jeg har en liste over sanger/dikt jeg ønsker i egen bisettelse. Denne legger jeg på et sted hvor den lett kan finnes hver gang vi skal reise med fly.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Eneste ønsket mitt er at jeg vil kremeres. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Jeg vil kremeres, og både måneskinnsonate og "Hello" av Evanescence skal spilles. Muligens også To where you are av Josh Groban, alt ettersom.
![]() |
![]() |
#16 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Jeg skal kremerest, og skal sprees ut i finnmark, fra fyret "mitt".
![]() |
#17 |
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Nei |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Har sagt i fra til mine nærmeste om at jeg ønsker humanistisk gravferd. Bortsett fra det, står de fritt til å velge, jeg får jo ikke protestert.
![]() |
#19 |
Har fått nytt nick
|
![]() Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?nei, det kasn de etterlawtte få ordne selv. For meg spiller det jo liten rolle. Det eneste jeg har sagt er at jeg vil donere organer, om noe kan brukes. Etter det kan de gjøre akkurat hva de vil med meg |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Pauset
|
![]() Sv: Har du gjort deg noen tanker om din egen begravelse?Etter at venninnen min døde i høst så har jeg sagt til mamma at jeg vil kremeres og at organer skal doneres om det er mulig. |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
begravelse, tafofobi, taxidermi |
|
|