|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skal dere i 8. mars-tog på lørdag?Jeg har aldri gått i tog, og det kommer ikke til å skje i år heller.
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Skal dere i 8. mars-tog på lørdag?Jeg synes disse prarolene langt på vei viser at 8. mars har utspilt sin rolle. Togene blir bare ren symbolpolitikk. Mange av parolene har ingenting med kjønnskamp og likestilling å gjøre, men hører innunder klassisk lønnsforhandlingsargumentasjon. Det er kanskje et tegn på at vi begynner å nærme oss likestilling her i landet når man ikke klarer å komme opp med bedre paroler enn motstand mot norsk krigføring i Afganistan fordekt som kvinnekamp - uten tanke på hva alternativet med Talibanstyre innebærer for de samme kvinnene. |
|
|
|
#3 |
|
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skal dere i 8. mars-tog på lørdag?Mange bra paroler, men jeg kommer nok ikke til å gå i tog...
|
|
|
|
#4 |
|
Trøtt
|
Sv: Skal dere i 8. mars-tog på lørdag?Jeg kjenner at jeg begynner å nærme meg det punktet i tid hvor jeg begynner å gå i 8. mars-tog.
|
|
|
#5 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Skal dere i 8. mars-tog på lørdag?Vi skal feire storebrorbursdag hele dagen, så det blir ikke noe tog på meg. Jeg har faktisk aldri gått i tog, men jeg bruker røde strømper den dagen.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Skal dere i 8. mars-tog på lørdag?Har aldri gjort det og kommer neppe til å gjøre det...... |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Audacious
|
Sv: Skal dere i 8. mars-tog på lørdag?Så klart jeg skal gå i tog! Noe annet ville vært utenkelig. Og vi skal selvfølgelig gå hele familien.
|
|
|
#8 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Skal dere i 8. mars-tog på lørdag?Nei, har aldri gått og kommer nok ikke til å gå noen gang heller. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Epikur
|
Sv: Skal dere i 8. mars-tog på lørdag?
Nei, da, det trenger du slett ikke. Hvis jeg er frisk nok, så skal jeg kle godt på meg og komme. Jeg tar med meg Lille som var i Bergen i fjor og dødelig fornærmet på farmor som ikke ville gå i tog.
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#14 |
|
Leser
|
Jeg er enig i at kvinnedagstog er en ren symbolsk handling, og at det er det man gjør de andre 364 dagene i året som teller. Men når det er sagt så er det fint med symboler, de virker samlende og de fungerer som påminnere etc.
|
|
|
#15 |
|
Epikur
|
Sv: Skal dere i 8. mars-tog på lørdag?Hvis man ikke engang våger seg ut i tog med andre vennligsinnende kvinner, da er det ikke mye til stell, er det vel? Det er veldig koselig, fellesskapsdannende og flott.
|
|
|
#17 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Skal dere i 8. mars-tog på lørdag?Jeg pleier å gå, har gjort det siden jeg var liten. Og vi pleier å gå hele familien.
|
|
|
#19 |
|
Epikur
|
Nei, da vet jeg ikke om jeg kan gå.
|
![]() |
| Emneord |