Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du en merkefreak?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-08, 18:28   #1
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en merkefreak?

Jeg er overhodet ikke opptatt av merker. Kvalitet ja, men min erfaring er at det overhodet ikke har sammenheng med pris. Jeg har klær til poden som ble kjøpt på Coop Obs!, som holder seg like bra som det som er fra f.eks Exit.
Jeg er definitivt pro gjenbruk, og har begynt å redesigne gamle plagg, slik at vi får nye kule one-of-a-kind.
Jeg har inntrykk av at poden er en av få som ikke har Katvig-klær i barnehagen, og det kommer han ikke til å få heller. Det får da være måte på uniformerte unger.

Poden har for øvrig flere joggedresser fra Sparkjøp. De er godt brukt, vasket og tørket i trommel mange ganger, og holder fortsatt. Supre klær til en utrolig billig penge, og jeg slipper å gremmes over en unge som er dekket av lim og maling i klær som må håndvaskes.

Gammel 07-03-08, 18:33   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bryr meg ikke om merker nei, men liker jo at yttertøy er av god kvalitet. MEN nå må jeg faktisk si at jeg har kjøpt og fått dresser og regntøy og sko kjøpt på både Lindex og Obs til en billig penge, og de har faktisk vært i STRÅLENDE kvalitet og holdt i to sesonger og vel så det (jeg kjøper alltid for stort). Så billig (eller fra billigkjeder) trenger ikke å bety at det er av dårlig kvalitet overhodet.

Gammel 07-03-08, 18:35   #3
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har forresten sendt ungene i barnehagen med merkeklærne sine, og de har aldri malingsflekker o.l på klærne.

Her en dag jeg kom for å hente lillebror klokka tre var personalet akkurat i gang med å kle av ungene på overkroppen og ta på dem maleklær/forklær. Da ble jeg enda litt mer forelsket i barnehagen vår.

Gammel 07-03-08, 18:40   #4
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Jeg velger (aner-)kjente merker når jeg kjøper ytterdresser (og vintersko) til ungene. Utover det er jeg overhodet ikke opptatt av merkeklær. Handler brorparten av klærne på HM, Lindex etc, og er stort sett veldig fornøyd med det jeg finner her.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 18:45   #5
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jeg ikke, nei.

Gammel 07-03-08, 18:57   #6
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg kan virkelig ikke si at jeg er det. Jeg legger en del penger i yttertøy til vinterstid, sko og dresser, men ellers synes jeg kjedebutikkene har helt greie hverdagsklær. Retromoten synes jeg er veldig lite fin og dermed er det lett å styre klar av de fleste merker som nevnes her. Med unntak av Spar Kjøp da. Der finner jeg mye fint faktisk.

Jeg må flire av Leandra, for hennes inngrodde meninger om Spar Kjøp daterer seg sikkert fra langt tilbake, omtrent som min holdning til IKEA. Jeg ble innpodet fra jeg var liten at selv om vi ikke hadde god råd, så var det ikke så dårlig stelt med oss at vi måtte handle på IKEA i hvert fall. Det sitter så dypt i meg at jeg fortsatt fnyser innvendig av alt som har med IKEA å gjøre og så gremmes jeg litt over meg selv samtidig.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 19:01   #7
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror aldri jeg har bestilt gjennom Spar kjøp, men vi har fått noe ull undertøy derfra, og det var deilig! Husker ikke hvilket merke det var.

Gammel 07-03-08, 19:06   #8
Line
Just me

Line sin avatar

Line er litt kulLine er litt kul
Standard

Jeg legger mye penger i yttertøy/vinterklær til jentene, pga. kvaliteten.
Når det gjelder klær til daglig bruk så har de alt fra billige klær fra h&m til dyrere klær fra DKNY. Kjøper ikke ut fra merker men fra hva jeg liker.

Line er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 19:06   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poenget er ikke at du ikke liker det selv, men at du "skuler" på barn som går rundt i klær fra Sparkjøp. Det er en fantastisk ekkel holdning, synes jeg, og jeg grøsser over hele meg av sånt.

Gammel 07-03-08, 19:11   #10
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Er du en merkefreak?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Poenget er ikke at du ikke liker det selv, men at du "skuler" på barn som går rundt i klær fra Sparkjøp. Det er en fantastisk ekkel holdning, synes jeg, og jeg grøsser over hele meg av sånt.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 19:11   #11
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Hvor: Vestlandet
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

BARE SÅ DET ER SAGT,JEG SKULER IKKE PÅ BARN MED DE KLÆRNE,ABSOLUTT IKKE.jEG BARE TENKER I MITT STILLE SINN AT FORELDRENE HAR EN SMULE DÅRLIG SMAK.Hverken mer eller mindre.Altså jeg har en venninne som også kler barna sine i disse klærne,for all del helt greit for meg.Men JEG kjøper dem ikke.

Gammel 07-03-08, 19:13   #12
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er det hakket før jeg drar en aC og sier: Kumbjah! (Tror ikke Leandre mente det hun skrev helt boktavelig)

Gammel 07-03-08, 19:14   #13
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

aC: Du får heller si noe om skrivemåten av Kumbajah hos meg. (For den er feil, så mye ser jeg. Men hva er den riktige?)

Gammel 07-03-08, 19:20   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

aC: Du får heller si noe om skrivemåten av Kumbajah hos meg. (For den er feil, så mye ser jeg. Men hva er den riktige?)

Kumbayah er den jeg går for, men de lærde strides.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 19:13   #15
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Gammel 07-03-08, 19:12   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det nå jeg skal begynne å påpeke tegnsetting og sånt noe? :vurderer:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 19:13   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det synes jeg du skal, FP blir jo ikke det samme uten.

Gammel 07-03-08, 19:15   #18
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Please, jeg ber deg.

Gammel 07-03-08, 19:49   #19
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg hadde nok handlet mer fra billigkjedene til meg selv,om de ikke blandet acryl i absolutt alt. Forbasket drittstoff. Bruker klærne to ganger også er det fullt av nupper
Hater acryl.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 19:54   #20
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Jeg hadde nok handlet mer fra billigkjedene til meg selv,om de ikke blandet acryl i absolutt alt. Forbasket drittstoff. Bruker klærne to ganger også er det fullt av nupper
Hater acryl.

Signerer HELHJERTET!
Så jeg har nesten sluttet å kjøpe gensere på HM - der finnes det nesten bare acrylgensere, og det er noe elendighet.
Viscose og bomull - det er mine favoritter!

Emneord
merkeklær

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:27.