|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Jeg er den nest mest urbane MinaX kjenner (
![]() |
#42 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?
Ja, det er en veldig viktig del for oss alle sammen, og sånn har det alltid vært, både med og uten barn. Jeg fatter egentlig ikke hvordan folk i det hele tatt kan klare seg uten å ha en hage å være i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Jeg er ikke spesielt flink med hagestell, men jeg ville aldri kvittet meg med hagen. Både små og store barn, tenåringer og voksne bruker hagen veldig mye i hele sommerhalvåret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Jeg tror du vil tenke annerledes når ungen(e) er så store at de kan slippes ut i hagen alene.
![]() |
#45 |
kamerat
|
![]() Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?For meg ville det vært galskap å skaffe hage. Livet er virkelig for kort til luking og gressklipping og slikt. :hagehater:
![]() |
#46 |
Leser
|
Gressklippertraktor er steinkult. Hvorfor har ikke vi en slik? :misunnelig:
![]() |
#47 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Tja, hadde vi bodd i byen vil jeg tro mine unger ville vært rundt 18 år når de fikk leke alene ute.
![]() |
#48 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Vi stortrives i leilighet i byen og higer langt fra å få oss rekkehus/tomannsbolig med hage. Ingen av oss er typiske hagemennesker og vi har et enormt, grønt, innegjerdet fellesareal der vi bor + kort vei til grønne parker i nærheten. Sommerstid er vi veldig mye ute i hagen, og storesøster har mange lekekamerater. Sender henne aldri ut alene, men ofte ser andre foreldre etter henne, mens jeg eller mannen må inn et ærend.
![]() |
#49 |
Passiv
|
![]() Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Eg trenger ikkje hage(hater hagearbeid), men ein uteplass. Gi meg gjerne asfalt/singel så lenge det går ann å sleppe ungane ut. Gull verdt å ha en eigen uteplass der man kan ha sitte gruppe,og litt leikar. |
![]() |
![]() |
#50 |
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tosse- dette var det første som falt meg inn da jeg leste overskriften på denne tråden!!!!!
![]() |
#51 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Vi bor i leilighet og den skal byttes ut med et rekkehus/enebolig med LITEN hage i løpet av det neste året. Grunnen til dette er mye av det Scarlett skriver i sitt innlegg, om at det er mye pes å måtte planlegge alle uteaktiviteter og ikke bare kunne åpne døren ut til egen hage. Vi skal uansett bo såpass nærme Oslo at vi fortsatt kan treffe venner på løkka en lørdagsformiddag.*fortsatt litt urban*
![]() |
#52 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Jeg vokste opp i sentrum i en bygård med grønn bakgård. Resultatet er at jeg ønsker hage for mine gutter å leke i. Det ble mye inneaktiviteter på meg husker jeg.
![]() |
#53 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Vi kjøpte leilighet uten hage for 3 år siden og jeg angrer som en hund! Den aller største grunnen til at vi leter etter noe annet nå er faktisk mangelen på hage. Jeg takler ikke å ha barn og ikke ha hage, det er helt grusomt. Men hver sin smak og hvert sitt behov altså. For MEG er det så viktig at jeg ikke kan få sagt det, og jeg savner en hage hver eneste dag.
![]() |
#54 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Vi har 3 barn fra 1 til 6 år. For tiden bor vi sentralt og har en bitteliten hageflekk. Om ungene skal ut og leke, må alltid en av foreldrene være med. Eller vi må oppsøke en lekeplass/barnehage, altså ut på tur.
![]() |
#55 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Jeg ville ikke bodd uten hage. Har flyttet fra hus med hage, inn i flott leilighet i byen med begge jentene våre. Det var et stort savn for dem å aldri kunne gå ut uten at vi måtte være med. Det var riktignok en kjempefin bakgård der byleiligheten lå, men vi måtte ned fire etasjer, og som sagt kunne de jo ikke det alene. Nå er vi snart i hus med hage igjen, og det gleder vi oss til! |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Jeg har vokst opp i en slik leilighet på Frogner og etterhvert i enebolig med stor hage et annet sted.
![]() |
#57 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Jeg ville aldri, aldri, aldri vært uten hage. Å kunne åpne døra og slippe ut ungene - uvurderlig. Å ta med seg kaffekoppen og sette seg rett ut. Gress mellom tærne. Lekeapparater her, ikke en tur unna.
![]() |
#58 |
Glamorøs
|
![]() |
#59 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Årh, jeg blir så hage-trengt av denne tråden. Det er virkelig grusomt å bo uten hage, og jeg skjønner ikke at NOEN med barn velger å gjøre det frivillig. Jeg bor uten hage eller terrasse eller noe som helst eget ute-areale, og det er ren tortur, spesielt om våren og sommeren!
![]() |
#60 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Er det galskap å kvitte seg med hagen?Hadde aldri byttet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|