Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan starter du dagen din?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-08, 13:39   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan starter du dagen din?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

rajraj: Mer! Jeg er veldig nysgjerrig på hvordan resten av livet i en DDE-musikal arter seg.

Gammel 17-03-08, 10:48   #2
Oschi
Nykommer

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: UK
Oschi er litt kul
Standard

Blir vekket mellom 6:30 og 7:30 av to vekkerklokker på henholdsvis 6 og 3 år, dette uavhengig av hverdag, helligdager eller ferier.
Trekker på meg morgenkåpen, skrur på IsoMacen på kjøkkenet. Finner klær til jentene. Kler på dem, sørger for at de pusser tenner, grer håret deres og lager frisyrer. Inn igjen på kjøkkenet, lager meg en cafelatte. Tasser inn i stuen, drikker latte med Macen på fanget. Mannen lager frokost. Spiser frokost, familien sammen. Barna rydder inn mat, mens jeg hopper i dusjen. Mannen og elstejenta forsvinner ut av døren. Jeg lager meg en latte til. Så begynner dagen en halv time senere.

Gammel 17-03-08, 11:00   #3
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skulle ønske jeg hadde en start på dagen lik rajraj, men sannheten er at starten på dagen minner mistenkelig om den torsk beskriver.

Mannen beskrivelse av min start på dagen er følgende: Vekkerklokken min ringer, jeg skrur den av i søvne. Han drar meg opp, styrer meg mot badet og do. Når jeg er ferdig der så fører han meg inn på kjøkkenet, plasserer meg i en stol og putter en kopp kaffe i hånden min. Resten går på innebygde reflekser jeg har. Jeg er ferdig dusjet, påkledd og sminket når jeg våkner, like imponert over meg selv hver eneste dag.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 11:17   #4
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Tja. Opp rundt 6-7-8. Eldste våkner somregel først, og ser ofte på barnetv el. mens jeg dusjer. Vesla våkner og ser tv elelr er på badet med meg, jeg steller meg selv, finner frem klær til eldste og steller og kler på minsta. Så er det ned å spise frokost, lage matpakker og ut døren etterhvert. Vi har god tid nå som jeg er sykmeldt. Men de er somregel i bhg, korte dager.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 11:29   #5
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå er jeg sykmeldt, så da er det rolige morgener her i huset. Ungene våkner mellom 07.30-09.00, og de har oppdaget NRK super. Så i stedet for å komme inn til meg, så lister de seg ned trappa og ser TV, helt til jeg får dratt meg opp av senga i nitida. Da får de frokosten sin foran TV'n, og jeg spiser min foran data'n.

Vi følger det samme ritualet om de skal i barnehagen eller ei. Om de har fridag slår vi av TVn før 10 engang.

Mannen drar på jobb mellom 06.30-07.00, så han ser vi ikke så mye av.

Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 11:23   #6
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tulip, her.

For meg er mitt faste morgenenrituale et must, uten kjenner jeg at noe vesentlig mangler resten av dagen...

Her er mitt hellige morgenrituale ;
Det aller første jeg gjør når jeg kommer ut på badet, er å ta på radioen på kanal 24 . Jeg drikker et glass kaldt vann, før jeg tar en vaaaarm dusj. Så rusler jeg ut på kjøkkenet, trykker på min uunnværlige Nespresso maskin (mine utvilsomt best anvendte penger de siste 5 år !) og får servert en rykende fersk espresso med nydelig brunt skum på toppen. Denne nytes på badet . Etter ansiktskrem gjennomfører jeg en enkel yogaøvelse, Soltilbedelse - man kan simpelthen føle hvordan blodomløpet får seg en kickstart etterpå. Når sminken er på og den lille espresso er tom, går turen til minstens morgenstell før det bærer av gårde til jobb. Mannen tar seg av eldstedattera, så sant han er hjemme da.

Hvordan ser din morgen ut???

...ikke som din, ihvertfall!

Jeg har ansvaret for¨å få avgårde to bhagegutter, så det er ikke noe som helst rom for en myk start på dagen - er fornøyd med en rask dusj og racerpåføring av sminke....
Ellers går all tiden med til å vekke, kle på og rundsnakke to små til å komme seg avgårde så smooth som overhodet mulik, slik at mor kan komme seg avgårde på jobb.

Det har tatt tid å få en bra nok start på dagen (har vært uendelig med nykker ved påkledning og levering) til at jeg faktisk rekker jobben i god nok tid til å spise litt og ta en kopp kaffe dør dagen starter.
Det er jeg strålende fornøyd med!

Gammel 17-03-08, 11:51   #7
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Står opp først og steller meg selv i full fart. Gjør klart til Veslas morgenstell og vekker henne. Pakker ferdig alle sekker mens hun ordner seg, smører to skiver og legger dem i en serviett. Kjører Vesla i barnehagen og spiser frokost i bilen på vei til jobb. Alt dette tar i underkant av en time, og er i grunnen en ganske kjip tid på dagen for meg.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 12:06   #8
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Dagen starter i syv-tiden. Storesøster er våken, sulten og survete. Gir henne mat, henter lillesøster og gir henne mat. Tar med begge på badet og steller de. Storesøster ser en film, og lille leker på gulvet mens jeg prøver å gjøre noe med mårrastryne mitt. Etter det bærer det avsted til barnehage med eldste.

Gammel 17-03-08, 14:22   #9
Muskat

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Klokka ringer 07.00, snoozer. Klokka ringer 07.09, snoozer. Klokka ringer 07.18, snoozer. Klokka ringer 07.27 og jeg står opp. Registrerer på vei inn til badet at ungene har stått opp, kledt på seg og sitter og spiser frokost. (Det er så deilig med barn som er så store at de klarer slikt selv!) Går på do og så rett i dusjen. Dusjer alt for lenge. Ut av dusjen og smøre med krem. Finner klær og kler på meg, sjekker at mannen har satt på kaffe før han dro på jobb. Inn på badet igjen og føner hår og sminker meg. Da har klokken som regel blitt 08.10, og jeg henter ungene inn på badet og pusser tenner på dem og ordner håret til størstesnuppa. Så sender jeg dem i gangen for å kle på seg yttertøy mens jeg henter kaffe og frokost til meg selv på kjøkkenet.
Kl 08.20 kjører jeg snuppa til skolen, deretter leverer jeg minstemann i barnehagen, så spiser jeg frokost og drikker kaffe i bilen på vei til skolen mens jeg hører på radio og begynner å våkne. Er på skolen ca 08.55 og da har jeg 20 minutter til å drikke kaffe og skravle på før første forelesning starter.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 00:06   #10
Tulip
Rather Unfriendly

Tulip sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Tulip har et hav av muligheter foran seg
Kul

Mange gode morgenstunder her gitt!

Leser meg igjennom de mange morgenfreshe innlegg, humrer og ler, en spenstig variert gjeng her inne gitt ! Jeg for min del er et born to be A menneske, så valget om å stå opp kl 5.40 med espresso, dusj og yoga sitter ikke så langt inne, siden jeg jo også får så vanvittig mye igjen for det.

Vi kvinner har det jo med å ta unna alle andres styr før vi prioriterer oss selv, og det å finne noen minutter iløpet av en dag der det kun handler om en selv, er ikke av det ulure slaget.
Ønsker alle FP ere opp til flere gode morgenstunder, med eller uten yoga og rajraj !

Gammel 18-03-08, 00:11   #11
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mange gode morgenstunder her gitt!

Opprinnelig lagt inn av Tulip, her.

Vi kvinner har det jo med å ta unna alle andres styr før vi prioriterer oss selv,

Ja, der har du meg.

:storsinnet:

Gammel 18-03-08, 00:13   #12
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Snoozze, snooze, snooze, snooze, snooze og atter snooze i alt fra 20 minutter til en time, jeg er halvdød om morgenen. Rett i dusjen, skynde meg med klær og sminke, tåler ikke å lete etter passende klær, forhåpentligvis ute av døren så fort som overhodet mulig. Mannen leverer. Jeg blir ofte opphengt i ungene, og må bry meg og kose selv om jeg ikke har tid.
De dagene jeg må levere fordi mannen skal noe, så må jeg stå opp mye tidligere og være fryktelig disiplinert med alt, og siden ungene mine, spesielt eldste, er allergisk mot mas og stress så må en særdeles tålmodig og finjustert tone holdes hele tiden. Jeg er ikke flink til å rekke barnehagen tidlig nok til å være på jobb når jeg ønsker.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 13:45   #13
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

kl: 07.15 står jeg opp og vekker eldste.
Han steller/veileder jeg i stell og påkledning eller han kler på ettersom hvor han er i denne verden den aktuelle morgenen. Setter han ved bordet gir han ritalin og vitaminer samt frokost.
Så vekker jeg mellomste og sender han på badet mens jeg går tilbake til eldste for å påse at frokosten blir spist og at han faktisk sitter på stolen og ikke har havnet på gulvet eller opp på rommet sitt, samt smører matpakke til alle 3 gutta.
Mellomste kommer på kjøkkenet for å spise.
Minsten kommer tuslende når han hører vi er våkne.
Sender ført eldste mann på skolen kl.08.00.
08.10 sender jeg mellomste på skolen, da har de fått nok avstand fra hverandre at eldste ikke finner på noe tull.

Så er gubben hjemmme (jobber offshore) så går jeg å legger meg igjen mens gubben steller minsten og leverer han i barnehagen.
Er han på jobb, så hiver jeg på klær, tar håret i en hestehale, steller minsten og leverer han i barnehagen hvis jeg er i stand til det.
Hvis ikke blir det hjemme dag på minsten med sofakos med mor.
Heldigvis er dagene hvor jeg ikke kan kjøre han ikke så mange, men det skjer.

Så kjører jeg hjem å legger meg.
Sover til de to eldste kommer hjem fra skolen hvis jeg ikke er til behandling.
Dusjer alltid om kveldene, kroppen tåler ikke dusj om morgenen, pulsen fyker i været-

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 13:51   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opp og hopp, sortering av barn, bleier, klær og sånt noe. Kaffe. Frokost. Klær. Sparkling. Barnehagen. ...og så begynner jeg å våkne.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 00:16   #15
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var nå mannen skulle vært medlem her, så kunne dere hørt hans versjon.
Min versjon:
Jeg blir vekket og mast på fra omtrentlig halv syv og utover. Mannen kommer inn med poden, som gjerne sover, legger ham i sengen vår, så ligger jeg tett-tett inntil det søte lille mennesket som kroer seg, og så småsover vi mens mannen dusjer og lager matpakke. Så kjefter mannen på poden og meg, og ber oss strengt om å våkne og stå opp, noe vi gjør etter lang tids masing. Mannen finner klær til poden, og så kler jeg på meg selv og hjelper poden underveis. Så er det kjappkjapp innom badet på tur ut døren, og så er det avgårde på jobb.

Jeg HATER å stå opp.

Gammel 18-03-08, 00:57   #16
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Morgenen er slik hos oss: Ungen roper på pappa(godt trent), jeg sparker pappaen ut av senga. Jeg slumrer alt fra 5-15-30 minutter, står opp, sitter halvt i svime på do i 5 min for å prøve og våkne, dusjer, tar på linser, kler på meg, ser på klokka at det er 7 minutter til jeg skal være på jobb, koser med ungen, springer. Etter jeg har stått opp bruker jeg i gjennomsnitt 20-30 min. til og gjøre meg klar for og springe til jobb.

Gammel 18-03-08, 01:01   #17
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ekorn, her.

Etter jeg har stått opp bruker jeg i gjennomsnitt 20-30 min. til og gjøre meg klar for og springe til jobb.

10 minutter her.
Jeg prioriterer søvn fremfor det aller aller meste.

Gammel 21-03-08, 09:02   #18
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har mobilen på vekking 06.50 og 06.55.
Det blir noen ganger med trykking for jeg står opp mellom 07.10 og 07.15.
Da er det inn på badet, en kjapp vask, tannpuss, på meg klær. Deretter vekker jeg gubben og dra på jobb (ca 07.30). Gubben tar seg av ungene.

Gammel 21-03-08, 09:15   #19
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Mnnen står opp seks, jeg ti på sju. Mannen drar, jeg veker de tre ungene, får dem ned, lager frokost og skolemat, kler på unger, kler på meg selv (nødvendig siden minstemann alltid finner noe å grise meg til med), får de to yngste inn i bilen, en går, en må bæres, av og til begge om midi er sur. Og så drikker jeg noe kaffi innimellom...

Av og til ønsker jeg at jeg var mannen...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:13.