|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Pauset
|
![]() Sv: Hva folk kan få seg til å si?
Underskriver den. Det var en forferdelig ting å si, men gjennom egen kreftsykdom så har jeg også vært gjennom andres reaksjoner. Det kunne til tider være slitsomt..... Men jeg prøvde å tenke at de vet ikke bedre og de plumper ut med ting fordi de ikke vet hvordan de skal takle slike ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Hva folk kan få seg til å si?Takk alle sammen. Det er så godt å vite at jeg ikke er helt sprø.
![]() |
#3 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Hva folk kan få seg til å si?Noen mennesker mener mye rart, og har dessverre ikke evnen til å holde slike latterlige/teite/hårreisende meninger for seg selv.
![]() |
#4 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva folk kan få seg til å si?Dette var virkelig stygt. Vedkommende skulle hatt grisebank. Jeg er helt rystet over at det er mulig å mangle sosiale antenner sånn til de grader.
![]() |
#5 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva folk kan få seg til å si?Fy, det var slemt å si. Håper virkelig at det ikke er mange som tenker sånn, nei.
![]() |
#6 |
frakoblet
|
![]() Sv: Hva folk kan få seg til å si?Dessverre så er det mange som lirer av seg ubetenksomme ting som kan virke ekstremt krenkende. Jeg velger å tro at de ikke gjør det av ondskap, men av dumskap og/eller ubetenksomhet. I ditt tilfelle kan det jo hende at det ble sagt som et forsøk på trøst - at det ikke var din feil, at det var ment å være sånn. Jeg vet ikke. Helt forferdelig å si noe sånt, uansett.
![]() |
#7 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#8 |
Tilpasser tittel
|
JA, akkurat den er vond. Hvorfor skal man alltid måtte finne en mening. Jeg vet at jeg har et hvorfor som aldri vil bli besvart, men jeg ville aldri kunne funnet på å tenkt aha, det er nok derfor. Han skulle bare ikke leve han..
![]() |
#10 |
Epikur
|
![]() Sv: Hva folk kan få seg til å si?Jotakk, du, det er nok en utbredt holdning blant dem som (tror de) ikke kjenner noen som er ufrivillig barnløse eller noen gang reflektert over de mange mange ulike årsakene til å bli ufrivillig barnløs.
Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force. ― Dorothy L. Sayers Sist redigert av Harriet Vane : 21-03-08 kl 14:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva folk kan få seg til å si?Jeg blir så sjokkert jeg. Man blir jo helt stum av hva folk kan finne på å si. Opplever mye rart noen ganger jeg også, fikk iallefall stoppet munnen på en dame på NAV her om dagen som virkelig ikke kunne forstå hvorfor jeg var sykmeldt, og hvorfor dette svangerskapet mitt var litt "utenom det vanlige". |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hva folk kan få seg til å si?Det var en helt hårreisende ting å si! Det er virkelig ikke en normal holdning, og man har virkelig ikke lov til å si noe slikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Gjer så godt eg kan
|
![]() Sv: Hva folk kan få seg til å si?Eg burde vere djupt sjokkert. Sånn går rett og slett ikkje an å seie, sjølv om ein kan bli forfjamsa over det du fortalde og kan finne på å lire av seg noko som kanskje høyrdes meir trøystande og fornuftig ut inne i hovudet, enn det som faktisk kom ut. Dessverre har eg vore ute for tilsvarande folk sjølv, og veit at det finst mange rare meiningar og synsing der ute. Felles for alle er at dei ikkje har begrep om kva dei uttalar seg om og eigentleg berre burde holde kjeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva folk kan få seg til å si?Helt utrolig hva folk kan få seg til å si! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva folk kan få seg til å si?Det der var helt hårreisende! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Hva folk kan få seg til å si?Dette er vel ikke særlig til trøst for deg, Superior, men jeg har inntrykk av at folk som aldri eller sjeldent har opplevd motgang selv av og til kan bli litt månefjes når andre, som har opplevd motgang, kommer dem inn på livet. Jeg har hørt mange rare kommentarer fra slike som har vært skånet selv. Både om UFB, foreldre og barn som dør og alt mulig annet også. Bl.a. møtte jeg en som ikke kunne forstå at jeg trengte fri hele dagen da Pappa skulle begraves. Samme person reagerte med sinne da et møte måtte avlyses fordi møtelederen hadde mistet svigermoren sin på natta. "Det var jo bare svigermoren" sa hun. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|