Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Å snakke med fremmede i telefonen

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-08, 13:39   #41
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å snakke med fremmede i telefonen

[quote=Myrsnipa;907591]Hallo! Han er en mann. Du må stave det til han. quote]

Så sant så sant. Til å med når man har vært i lag i over 9 år er det forsatt vanskelig for min mannfolk å skjønne mine hint!

Gammel 24-03-08, 14:05   #42
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Utfra kvinnlige venner i dårlige forhold, og kjennskap til mine med-menn må jeg si at han utløser et par alarmer her. Sjansen for at hans sosiale antenner og empati er bedre i utviklet andre sammenhenger er ikke overveldene. Om du likevel bestemmer deg for å møte fyren, ikke slipp ham inn i livet ditt selv om han kan utvise sjarm og/eller store trengende bambiøyne.

Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 14:19   #43
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Grunnen til at han fikk nummeret mitt var jo at vi var enig om at masing og masse telefon og msn-styr ikke var noe for oss. Hvor mye mer ærlig kan man bli??

Poenget er jo ikke hva du sa i forkant, poenget er hva du sier NÅ, når han tydeligvis er på en annen planet.

Gammel 24-03-08, 14:24   #44
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Poenget er jo ikke hva du sa i forkant, poenget er hva du sier NÅ, når han tydeligvis er på en annen planet.

Jeg sier jo det samme. Men ser ingen vits i å presisere mer. Han skjønner tydeligvis ting ikke så lett, dermed så er han ikke så veldig interessant som beiler heller.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 14:25   #45
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Utfra kvinnlige venner i dårlige forhold, og kjennskap til mine med-menn må jeg si at han utløser et par alarmer her. Sjansen for at hans sosiale antenner og empati er bedre i utviklet andre sammenhenger er ikke overveldene. Om du likevel bestemmer deg for å møte fyren, ikke slipp ham inn i livet ditt selv om han kan utvise sjarm og/eller store trengende bambiøyne.

Møter han selvfølgelig ikke.

Gammel 24-03-08, 14:27   #46
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sier jo det samme. Men ser ingen vits i å presisere mer. Han skjønner tydeligvis ting ikke så lett, dermed så er han ikke så veldig interessant som beiler heller.

Det er mulig det er veldig vits i å presisere dette, så du slipper å ha han ringende i et par mnd.

Lykke til!

Gammel 24-03-08, 14:29   #47
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Det er mulig det er veldig vits i å presisere dette, så du slipper å ha han ringende i et par mnd.

Lykke til!

Nei tror det går bra. Han sa sist han følte seg masete.. jeg skulle til å svare "ja det er du ", men så ringte han mens jeg skrev.. så da gadd jeg ikke. Ikke hørt mer etter det.
Tror ikke han er "farlig" bare at han ikke har helt gode sosialeevner.

Gammel 24-03-08, 14:55   #48
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvis jeg ikke skal gi telefonnummeret mitt til noen jeg møter så kommer jeg heller aldri til å bli kjent med noen da. Man snubler ikke over samme person gang på gang her i byen.
Jeg er ikke skremt av dette jeg.. bare skjønner ikke helt at folk ikke kan oppføre seg litt mindre intenst. Er det så vanskelig å la andre få tid til å svare og LITT pusterom. Som de andre sier her.. alarmen går da.

Jeg er fullstendig enig med de som sier at alarmklokken bør gå.

Men du tror da ikke for ramme alvor at det eneste stedet å finne den rette på er ute på byen, eller ved å gi bort telefonnummeret ditt til menn du møter tilfeldig ute på byen? Vet ikke hvor gammel du er, men det virker utrolig naivt og utrygt.

Ofte er den rette å finne i vennekretsen (venners venner), på arbeidsplassen, steder du er for å drive med hobbyen din etc etc. Sier det fordi det høres ut som du ikke vet om andre måter å møte gutter på.

Kanskje noen burde lage en poll over hvor vi møtte ektefellen/samboeren.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 15:16   #49
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Jeg er fullstendig enig med de som sier at alarmklokken bør gå.

Men du tror da ikke for ramme alvor at det eneste stedet å finne den rette på er ute på byen, eller ved å gi bort telefonnummeret ditt til menn du møter tilfeldig ute på byen? Vet ikke hvor gammel du er, men det virker utrolig naivt og utrygt.

Ofte er den rette å finne i vennekretsen (venners venner), på arbeidsplassen, steder du er for å drive med hobbyen din etc etc. Sier det fordi det høres ut som du ikke vet om andre måter å møte gutter på.

Kanskje noen burde lage en poll over hvor vi møtte ektefellen/samboeren.

Jeg syntes du er VELDIG mistenkelig nå da. Sier du det fordi jeg ikke høres ut som om jeg vet om andre måter å treffe folk på?
Hvorfor tror du det??
Jeg er ikke en som faller for en som er slem mot meg osv. Jeg har bein i nesa til tusen og jeg har ikke noe problem med å sile ut de jeg tror ikke er bra for meg. Å ta en kaffe med en fra byen, fra nett, kompis av en venn, eller noe annet sted er jeg faktisk ikke redd for så lenge det er på en offentlig plass. Det er ofte de verste "psykoene" som kamuflerer det best også, så jeg tror faktisk ikke det å treffe noen feks på arbeidsplassen nødvendigvis trenger bety at det er sikkert. Det er det aldri.

Jeg har ikke for vane å dele ut nummeret mitt på byen så det er sagt, men fyren var hyggelig, kjekk og morsom. Tror faktisk de fleste syntes dette er en veldig veldig liten "sjangse" å ta.
Jeg ser ikke helt det store problemet og har heller ikke fått noen traumer av at noen maser på meg pr telefon. Kall meg gjerne naiv.

Gammel 24-03-08, 15:26   #50
pippimamma

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg syntes du er VELDIG mistenkelig nå da. Sier du det fordi jeg ikke høres ut som om jeg vet om andre måter å treffe folk på?
Hvorfor tror du det??

Nei, kan det være noe du har sagt?

Sitat:
"Hvis jeg ikke skal gi telefonnummeret mitt til noen jeg møter så kommer jeg heller aldri til å bli kjent med noen da. Man snubler ikke over samme person gang på gang her i byen."

Det er ingen grunn til å ta det jeg sier ille opp, det er ikke vondt ment. Jeg vet at det ikke er noen garanti uansett hvordan man møter en potensiell kjæreste.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 15:34   #51
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Nei, kan det være noe du har sagt?

Sitat:
"Hvis jeg ikke skal gi telefonnummeret mitt til noen jeg møter så kommer jeg heller aldri til å bli kjent med noen da. Man snubler ikke over samme person gang på gang her i byen."

Det er ingen grunn til å ta det jeg sier ille opp, det er ikke vondt ment. Jeg vet at det ikke er noen garanti uansett hvordan man møter en potensiell kjæreste.

Jeg sa vel ikke akkurat at jeg ikke visste om andre steder å treffe folk på. Sa heller ikke noe om dette var noe jeg hadde for vane å gjøre eller ikke.

Men om du traff noen du likte på byen da.. hva hadde du gjort?
"Nei dette er feil setting, han kan være en psykogærning så jeg lar han gå" ??

Jeg syntes det er helt ok å gi folk en sjangse jeg da. Til det motsatte er bevisst. Håper folk er sånn mot meg og.

Gammel 24-03-08, 17:07   #52
Joika
Pauset

Standard

Sv: Re: Sv: Å snakke med fremmede i telefonen

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Ok, der synes jeg faktisk at du var litt urettferdig. Folk er ulike og når du ikke har sagt fra hvordan du vil ha det, synes jeg faktisk det ikke er så rart at han tror at du vil høre fra ham. Du ga ham jo nr ditt frivillig, yes?

Herregud, sånne damer som forventer at alle rundt (i.e. menn) skal skjønne hint og halve sannheter fordi de ikke tør være ærlige, se DET er vel så irriterende. Tjukk i huet...tja...

Grunnen til at han fikk det var fordi vi snakket OM hva man brukte andres telefonnummer til FØR han fikk det. Og han var enig i at det var lite interessant å "pleie kontakt via telefon og internett", dvs at en skulle tro at å bombandere folk i sms og ringe nonstop gikk inn under det. Mulig jeg misforstod HELT da.
Jeg syntes ikke jeg har vært verken uklar eller tvetydig. Dvs jeg var kanskje det i ettertid, men det var mest i forfjamselse over at han gjør stikk motsatt av hva han sa selv. (De fleste begrenser seg også litt når responsen uteblir). Jeg var HELT klar på at dette ikke var en relasjon jeg gadd bruke mye tid på å første omgang. Det er vel det dette bunner i.. en liten interesse konflinkt. Jeg var ikke like interessert bare (dvs det gikk litt over når jeg så han hadde lagt igjen et ukjent antall sms og anrop første dagen mens jeg hadde tlf på lydløs), og er jeg det så pleier jeg se ann responsen litt. Passe på at det går litt begge veier. Er ikke det normalt?

Syntes også det kan tyde på mangel på antenner når man ikke lar folk få tid til å svare engang før de kjører på med anrop osv. Jeg fikk ikke ti minutter engang liksom. Kall meg gjern tjukk i hue, men tvetydig var jeg garantert ikke!

Sist redigert av Joika : 24-03-08 kl 17:18.
Gammel 24-03-08, 18:57   #53
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Run Joika, Ruuunnnn!!

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 19:28   #54
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er jeg helt rar som syntes det er unaturlig å ringe noen du knapt har snakket med før.. for å skravle? Er det ikke mer naturlig å treffes?

Hehe, jeg ble ringt opp på jobben for en stund siden av en fyr jeg hadde en liten one night stand med, på ferie i Tyskland for 15 (!!) år siden. Han er gift, har barn, og ville bare "høre hvordan det sto til".
Ikke merkelig i det hele tatt det, nei...

Jeg synes det var RART!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 11:07   #55
Joika
Pauset

Standard

Jeessess.... Du må ha vært bra da.

Jaja. Pollen min viser i allefall at det uvanlig å treffe folk på byen, eller nett (eller jobben hvor jeg traff eksen). Og at de fleste heller ikke syntes det er kjempenaivt å gi en fremmed telefonnummeret sitt. Da sitter jeg med normal oppfatning av ting og tang sånn jeg forstår det i allefall....

Gammel 26-03-08, 10:40   #56
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, huff - jeg må innrømme at jeg stempler fyren som desperat - klart: jeg vet jo at du er ei lekker dame, men likevel. Slikt gjør man ikke altså!

Jeg er ikke så glad i å snakke i telefonen jeg. Ikke bare for å skravle nei. Ikke at jeg har telefonskrekk eller noe sånn.

Gammel 29-03-08, 17:24   #57
Joika
Pauset

Standard

Han ga opp etter klar tale da. Dvs jeg skrev at jeg ikke var interessert likevel, og da fikk jeg bare to sms etterpå. Den ene var med en gang "ååå så synd".. den andre kom etter noen dager.. " men du.. skulle vi ikke bare ta en kaffe en dag ,osv". Den siste var vel ca sånn som vi hadde avtalt mer. Og det var tydelig at han nå først hadde kommet på det.
Men lot den fuglen fly gitt...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:57.