|
|||||||
| Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Brennpunkt nå (21.30)Jeg syns det er problematisk å selge bruk av kropp på den måten, rent medisinsk. På samme måte som salg av organer eller blod er det. Det bil alltid sette fattige mennesker i en situasjon der de kan bli medisinsk utnyttet.
|
|
|
#2 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Brennpunkt nå (21.30)
Så lenge det ikke er lovlig i vestlige land, ja. Uten lovlighet med et godt rammeverk, vil det alltid foregå i det skjulte og det er da det er størst risiko for at ting ikke går skikkelig for seg. For alle parter.
|
|
|
#3 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Brennpunkt nå (21.30)Hva lurer du på, Mim? Barn som fødes i utlandet, eller her i Norge? Med biologiske foreldre eller med donoregg/sæd?
|
|
|
#4 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Brennpunkt nå (21.30)I USA må man nå vise frem politiattester, samt at de kjører kredittsjekk på deg og de som bor i husholdningen din.
|
|
|
#5 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Brennpunkt nå (21.30)Gjentar: Argumentet om at det er vanskelig å regulere fullt ut har ingen sammenheng med argumentet om at det er problematisk å legalisere ting man ikke liker, fordi det uansett vil skje illegalt. :teskje:
|
|
|
#6 |
|
Ustabil
|
Nettopp. Og jeg har et kron-argument: Det er ikke forbudt å snekre. Likevel foregår snekring også som svart arbeid. Hvorfor - når det kan foregå i lovlige, ryddige former med tariffavataler og sånn? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Yes, we can!!
|
|
|
|
#9 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Brennpunkt nå (21.30)Jeg klarer ikke helt se sammenlikningen mellom lovlige surrogatmødre og legalisering av narkotika og prostitusjon, jeg. Men det kan være fordi jeg ikke klarer å se surrogatmødre som et onde, men snarere som noe som kan være en hjelp for å berike livet til mennesker som så inderlig ønsker seg barn, men som ikke helt får det til uten hjelp. Narkotika og prostitusjon klarer jeg ikke se på noe annet enn noe som er med å ødelegge livene til mange, mange mennesker.
|
|
|
#10 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Brennpunkt nå (21.30)Da er jeg minst like blond, for jeg er helt enig med deg |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Brennpunkt nå (21.30)Poenget mitt er: Dersom man mener at NOE er etisk galt eller betenkelig (samme hva), så syns jeg ikke argumentet "det er bedre å få det over i lovlige former, så slipper man at det gjøres illegalt" er holdbart.
|
|
|
#12 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Brennpunkt nå (21.30)Jeg synes ikke det er etisk betenkelig at noen vil bære frem et barn for noen som ikke kan bære det frem selv. Jeg synes derimot at det må være noe av det edleste man kan gjøre for et annet menneske. Synd at de som vil, og de som trenger det, ikke får lov. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Brennpunkt nå (21.30)At det finnes sider som man kan stille spørsmål ved den etiske riktigheten ved, betyr ikke at man nødvendigvis ser på helheten som etisk galt. Noe jeg selvsagt ikke gjør.
|
|
|
#14 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Brennpunkt nå (21.30)Men har JEG lyst å snekre på fritiden, kan JEG gå i butikken, handle hammer, spiker, sag og planker, fordi JEG bestemmer hva JEG har lyst til å bruke fritiden min på. Men å bestemme over MIN kropp, nei, se det må andre gjøre for meg.
|
|
|
#15 |
|
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Formålet var nok å få denne saken opp til debatt.
|
![]() |
|
|