Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kommer trærne til å bli hogd nå mon tro?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-08, 19:56   #41
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kommer trærne til å bli hogd nå mon tro?

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Jeg svarte faktisk på nesten det samme tidligere!

Nesten det samme er ikke det samme . Jeg skal spørre naboen vår om å fjerne noen trær som skygger veldig for lyset i stua vår, og da skal jeg tilby meg å stille med noen som fjerner det. Ettersom han ikke ser ut til å ha noe ønske om å fjerne de selv (ettersom de står der fortsatt mener jeg), så regner jeg med at han ikke vil være så ivrig på å gjøre jobben. Det er flere menn i nabolaget som mer enn gjerne tar jobben mot å få bedre havutsikt.

Gammel 07-04-08, 20:01   #42
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker som Veronal. Det er ikke bare, bare å få igjennom fjerning av trær, selv om det sjenerer dere aldri så mye. Vi undersøkte dette grundig for noen år siden, da naboen vår så fint tilbudte seg å fjerne trærne som står på vår side av gjerdet, etter at de allerede hadde fjernet flere andre trær inne på vår tomt da vi var på ferie. Siden de var så utrolig frekke gikk det en liten f... igjennom oss og trærne står der fortsatt. Jeg sier ikke at dere har oppført dere like teit som vår nabo, men poenget er at vi fant ut at vi kan ha de trærne der ganske lenge, for det skal veldig mye til for at man får tillatelse til å fjerne andre sine trær.

Gammel 07-04-08, 20:04   #43
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Vi går via loven og den veien. Så får vi satse på at det ikke vil ta så lang tid.
Det er hærverk å drive å ta andre sine trær uten tillatelse. Så frekk trodde jeg ikke folk var engang.

Akurrat disse trærene så tror jeg det kommer til å bli fjernet. Dem er for gammel og står alt for nærme og kan ødellege eindomen vårt om dem faller.

Gammel 07-04-08, 20:11   #44
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ikke at folk er så glade i trær. :barnslig og furten over nabotreet som tar sol fra oss også:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 20:11   #45
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Det er lov å fjerne grener som kommer inn på deres eiendom, er det ikke? Og dersom man er litt sleip, er det visstnok et fint knep å slå i noen kobberspikere i treet, for da dør det.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 20:16   #46
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg skjønner ikke at folk er så glade i trær. :barnslig og furten over nabotreet som tar sol fra oss også:

Jeg er veldig glad i trær, men ikke disse naboene sine!
Vi har mange trær på tomten vår. IKKE denne delen der hovedhuset er på da. Fine nydelige trær! Hus til mange ekorn.

Gammel 07-04-08, 21:11   #47
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi fikk fjernet over 20 digre trær på nabotomten og har fått ufattelig mye mer sol og lys. Men vi har bekostet det da. Dealen var at han ikke fikk noen utgifter og at hagen ble gjort pen etterpå uten alle de stygge stubbene. Så om ikke lenge kommer det anleggsgartnere der for å plante litt nye busker og fjerne stubber o.l. Alt bekostes av oss da. Skulle bare mangle synes jeg; han er glad i trærne og har IKKE noe behov fo å fjerne dem, og de står helt lovlig. Og det er vi som får økt verdi på boligen vår, ikke ham.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 21:44   #48
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Utrolig hvor mye styr man kan lage for noen stygge trær som tar både lys og utsikt Vi fjernet nylig en krattskog som sto på kommunal grunn og tok hele utsikten vår. Først gikk jeg en runde med barnevogn og fikk overtalt de fleste naboene. Så gikk mannen en runde og overtalte de siste gamle kjerringene som ikke ble sjarmert av en liten baby, men som derimot likte kjekke unge menn. Da vi hadde snakket med alle vi trodde hadde noe som helst å si hogde vi ned skogen. Plutselig, da vi var så å si ferdig, dukket det opp ei dame, som kunne se denne skogen når hun sto på tærne helt ytterst på tomta si, og lurte på hva vi holdt på med. Nå ble det jo fullt innsyn til henne... Da var vi heldigvis ferdige med hogsten, så det var ikke så mye hun kunne gjøre

Det beste var at naboen ble inspirert, og hogde ned masse trær hos seg. Så hvis vi bare sprenger huset nedenfor oss ei natt de er borte, så får vi panoramautsikt!

Gammel 07-04-08, 21:56   #49
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snufs.

:Idefix:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 22:06   #50
Donald
Superduperaktiv

Donald sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg tenker som Veronal. Det er ikke bare, bare å få igjennom fjerning av trær, selv om det sjenerer dere aldri så mye. Vi undersøkte dette grundig for noen år siden, da naboen vår så fint tilbudte seg å fjerne trærne som står på vår side av gjerdet, etter at de allerede hadde fjernet flere andre trær inne på vår tomt da vi var på ferie. Siden de var så utrolig frekke gikk det en liten f... igjennom oss og trærne står der fortsatt. Jeg sier ikke at dere har oppført dere like teit som vår nabo, men poenget er at vi fant ut at vi kan ha de trærne der ganske lenge, for det skal veldig mye til for at man får tillatelse til å fjerne andre sine trær.

Det skal veldig mye til for å få felt trær. Nedfall fra trær er for meg ikke grunn nok til at man kan kreve de hugget. Avstand fra tomt har heller ikke mye å si. Det skal rett og slett være til tydelig skade og ulempe som andre sier for at de kan felles. Det skal endel til. Jeg synes samtidig det er leit at noen skal fjerne det som er på et boligfelt. Det tar kort tid å få ned, men det tar noen år før de vokser opp igjen.

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 22:19   #51
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Utrolig hvor mye styr man kan lage for noen stygge trær som tar både lys og utsikt Vi fjernet nylig en krattskog som sto på kommunal grunn og tok hele utsikten vår. Først gikk jeg en runde med barnevogn og fikk overtalt de fleste naboene. Så gikk mannen en runde og overtalte de siste gamle kjerringene som ikke ble sjarmert av en liten baby, men som derimot likte kjekke unge menn. Da vi hadde snakket med alle vi trodde hadde noe som helst å si hogde vi ned skogen. Plutselig, da vi var så å si ferdig, dukket det opp ei dame, som kunne se denne skogen når hun sto på tærne helt ytterst på tomta si, og lurte på hva vi holdt på med. Nå ble det jo fullt innsyn til henne... Da var vi heldigvis ferdige med hogsten, så det var ikke så mye hun kunne gjøre

Det beste var at naboen ble inspirert, og hogde ned masse trær hos seg. Så hvis vi bare sprenger huset nedenfor oss ei natt de er borte, så får vi panoramautsikt!

Jøss ser ut som det hadde vært lettere om det hadde vært kommunen som eide det. Utenom så klart damen som måtte stå på tå for å se trærnene da. Det er vel alltid en eller annen som MÅ være vanskelig. Det merker vi jo her.

Disse trærne tar ikke utsikt. Det er ikke noe utiskt den veien heller.

Gammel 07-04-08, 22:20   #52
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje han liker trærne sine. Det kan hende. Vi finnes fortsatt, vi treelskere.

Gammel 07-04-08, 22:27   #53
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Kanskje han liker trærne sine. Det kan hende. Vi finnes fortsatt, vi treelskere.

Han kan plante nye levende trær, ikke beholde trær som er halvdø! Også så klart lovlig i sin egen tomt. Langt opp fra bakken vår.

Gammel 07-04-08, 22:32   #54
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Nesten det samme er ikke det samme . Jeg skal spørre naboen vår om å fjerne noen trær som skygger veldig for lyset i stua vår, og da skal jeg tilby meg å stille med noen som fjerner det. Ettersom han ikke ser ut til å ha noe ønske om å fjerne de selv (ettersom de står der fortsatt mener jeg), så regner jeg med at han ikke vil være så ivrig på å gjøre jobben. Det er flere menn i nabolaget som mer enn gjerne tar jobben mot å få bedre havutsikt.

Nærmeste naboen vår har hatt ei diger furu i hagen sin hvor alt av barnåler og kongler havner i hagen vår. Den har aldri skygget for sola, men den har irritert oss ganske mye i løpet av over 10 år nå. Dette er en veldig grei nabo, så han har sagt de siste par årene at det er bare å ta furua (og vi har ikke spurt engang), men han kom ikke til å gjøre det selv både fordi han ikke orket eller hadde redskap til det. Det var stort tre så det har liksom aldri blitt til at vi har gjort det, men for noen uker siden så kom de to andre naboene våre frem med motorsaga og tok den ned. Tenker naboen ble overrasket når de kom hjem fra Spania.

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Vi går via loven og den veien. Så får vi satse på at det ikke vil ta så lang tid.
Det er hærverk å drive å ta andre sine trær uten tillatelse. Så frekk trodde jeg ikke folk var engang.

Akurrat disse trærene så tror jeg det kommer til å bli fjernet. Dem er for gammel og står alt for nærme og kan ødellege eindomen vårt om dem faller.

Håper dere får fikset det raskt på en grei måte. Sånne teite kraglete naboer er kjedelig å ha. Vil han ikke la dere fjerne dem og dere gjør det og tar vekk røttene og fyller på litt jord? Må da være verdt sola på tomta det?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 22:41   #55
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Håper dere får fikset det raskt på en grei måte. Sånne teite kraglete naboer er kjedelig å ha. Vil han ikke la dere fjerne dem og dere gjør det og tar vekk røttene og fyller på litt jord? Må da være verdt sola på tomta det?

Planen var å fikse det fint opp der da. Vi gravde og lagte støttemur og hadde alt klar ifjor for å ordne det fint der. Vi tok vekk noe jord også, slik at det ble lettere. Planen var at han skulle ta trærne i samme slengen.

Vi har hele tiden sagt vi skal hjelpe han, bare han går med på å ta dem ned. Han har jo sagt at han skal ta dem ned også da. Men han klarer ikke å bestemme seg.

Uannset så skal dem nok ned. Det føles bare godt å bli kvitt dem snart. Og hjelpe han det skal vi gjøre, men ikek pokker at vi utvider hagen hans. Men fjerne røtter og slikt det er minste problemet. Om han vil ta imot hjelpen da.

Gammel 07-04-08, 23:46   #56
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

aC er tree-hugger.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 23:49   #57
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg liker trær! Spesielt gamle, halvdøde.

Gammel 08-04-08, 10:28   #58
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Standard

Kanskje du kan få disse da?

Gammel 08-04-08, 11:52   #59
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Du har ikke skjønt poenget med trær, Azi.

Gammel 08-04-08, 12:06   #60
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Det mange vrange naboer. Vi hadde en som hadde eide en tomt hvor det ikke stod noe hus. Når vi byggde gikk vi runden til alle naboene. Vi kjørte også til denne naboen for å få underskrift og svare på eventuelle spørsmåø. Tenkte at vi skulle være hyggelige å la naboene slippe å gå på posten for å hente et rekomandert brev. Denne naboen nektet og vi måtte sende rekomandert.

Vi og noen andre naboer ønsket å få fjernet noen trær fra denne tomten som skygget for oss. Vi tilbad oss å gjøre det og kjøre veden hjem til han hvis ønsket det. Ikke aktuelt. Da ringte vi til kraftselskapet som kom å fjernet trærne. Det går en kraftlinje over deler av tomten og da forsvant noen trær. Nå er tomten solgt og trærne ryddet bort.

Vrange naboer er pyton.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:13.