|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
Sv: Ambulansepersonell slår tilbake
Har jeg uttrykt meg på en slik måte at det gir deg grunnlag for å spørre om jeg tuller?
|
|
|
#2 |
|
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hallo ja.
|
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Må bare signere Esme. |
|
|
|
#4 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nemlig.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
Sv: Ambulansepersonell slår tilbakeDet burde i såfall være sterkt formildende, eventuelt frifinnende, det mediakjøret de har vært gjennom.
|
|
|
#8 |
|
Absolut ateist
|
Det henger jo ikke på greip at folk skal få fritak for straff fordi de er i MEDIA! hallo!
|
|
|
#9 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Ambulansepersonell slår tilbakeSom helsepersonell reagerer jeg så klart med rystelse på denne saken. En tanke som også blir sittende igjen er et spørsmål om hva som skjedde med taushetsplikten ?
|
|
|
#10 |
|
Administrator
|
På hvilken måte tenker du her? Taushetsplikt for å beskytte pasienten, eller helsepersonellet? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
One of These Days
|
Sv: Ambulansepersonell slår tilbakeyt1300, lurer på hva du mener ambulansepersonalet har lært? At det er greit å pynte på sannheten? At det er greit å etterlate alvorlig skadete personer? At det er greit å velge ut hvem man vil ha med seg i ambulansen etter hudfarge og rase? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ambulansepersonell slår tilbakeMå bare få sagt noe, jeg, også. Ambulansefolka opptråtte feil. Var det rasistisk? Jeg synes det blir feil vinkling, for jeg tror ikke fargen på huden hadde noe å si. Var det feil å ikke ta han med? JA! De har da for pokker bedøvende hvis han skulle blitt et større problem!?
|
|
|
#13 |
|
Administrator
|
Sv: Ambulansepersonell slår tilbakeAriel: For 4 dager siden ble det offentliggjort en kommunikasjonslogg som viser (med ambulansepersonellets egne stemmer) at de har snakket usant helt siden dette skjedde i fjor sommer. Det tar litt mer enn 4 dager før folk, og media lar dette ligge. Det som har foregått i media fram til for 4 dager siden hadde vært unødvendig, og denne saken hadde vært avsluttet, hadde noen voksne, (antatt) profesjonelle folk tatt ansvar og fortalt sannheten om de faktiske forhold. De har seg selv å takke, ingen andre. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Queen of intentions...
Sv: Ambulansepersonell slår tilbakeJeg har ikke engasjert meg såpass at jeg har lest loggen, men det er likevel ikke grunn god nok for å gå etter familiene deres. Og i tillegg gjøre det som privatpersoner fremfor å la det offentlige gjøre jobben sin.
|
|
|
|
#15 |
|
Glamorøs
|
Men hvordan mener du at ekteparet Farah/Nordberg går etter familiene deres? Hvordan mener du at de "ikke gjør det på riktig måte"?
|
|
|
#16 |
|
Queen of intentions...
Familiene deres har fått hatbrev i posten, barna deres har fått gjennomgå for det fedrene gjorde... Er ikke det å la dem gjennomgå?
|
|
|
|
#17 |
|
Absolut ateist
|
Mener du at det er ekteparetFarah/Nordberg som står bak hetsen?
Tøs Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre. Sist redigert av Sitron : 13-04-08 kl 21:16. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Glamorøs
|
Ja, samfunnet har blitt slik at man er nødt til å være ressurssterk for å stå opp for seg selv. Ingen andre gjør det. Det du gjorde var å angripe dem for å være ressurssterke. Du mener tydeligvis de burde holde kjeft og finne seg i behandlingen (eller mangelen på behandling) de fikk.
Nei, la oss for guds skyld ikke si det høyt når man har blitt behandlet feil. Alle uttalelsene fra ekteparet Farah/Nordberg har for øvrig kommet i forbindelse med en utvikling isaken, som f. eks. leserinnlegget til den ene ambulansesjåføren, eller offentliggjøringen av loggen.
Jeg vet i allefall at du ikke hører på Kohinoor. Du kom med en temmelig frekk hentydning til at dette var en ukjent artist som ingen hadde hørt om, og det er noe ganske annet enn at du ikke har hørt om henne.
Dette har da ikke Farah/Nordberg gjort? De har gått ut i media og faktisk bedt folk instendig om å ikke gjøre slike ting.
|
|
|
#20 |
|
Queen of intentions...
Rettelse: Jeg har ikke hørt loggen denne gangen. Men det ble lagt ut deler av loggen rett etter hendelsen også, og de hørte jeg på.
|
|
![]() |
| Emneord |
| ambulansearbeider, lydopptak, sofienbergparken |
|
|