Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva ville vært verst for deg å kutte ut?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-08, 10:01   #1
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ville vært verst for deg å kutte ut?

Cola light og karbohydrater. Jeg drikker altfor mye cola light og det er en fryktelig dårlig vane. Jeg tar tak i det med jevne mellomrom og kutter ned helt til en 1/2 l om dagen... Men så bare sklir det ut.

I tillegg er jeg veldig glad i brødmat, ris, pasta og poteter og ville hatt vanskelig for å erstatte dette med annen mat.

Gammel 21-05-08, 09:23   #2
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har i grunnen ikkje så store problem med å kutte ut noko av dette, men vin og sjokolade ville nok ha vore det største offeret på sikt.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 09:25   #3
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror ikke jeg ville hatt noen store problemer med å kutte ut noe som helst av mat og umat. Jeg klarer akkurat det jeg bestemmer meg for på den fronten, men ost og rødvin ville vært vanskeligere å gi avkall på enn det aller meste.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 09:37   #4
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mørk sjokolade. Jeg tror et liv helt uten noen som helst form for sjokolade hadde vært skrekkelig trist. Men jeg overlever helt fint uten lys sjokolade, og den mørke kan gjerne være 86 %. Det er kakaosmaken, ikke sukkeret, som er min "greie".

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 11:45   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Mørk sjokolade. Jeg tror et liv helt uten noen som helst form for sjokolade hadde vært skrekkelig trist. Men jeg overlever helt fint uten lys sjokolade, og den mørke kan gjerne være 86 %. Det er kakaosmaken, ikke sukkeret, som er min "greie".

Ja! Jeg spiser 1-2 ruter (10-20 gram) mørk sjokolade hver dag. Det er min lille antioksidant-boost.

Gammel 21-05-08, 12:02   #6
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Av mine nytelsesvaner ville det være vanskeligst å kutte ut vin og sjokolade i helga. En av kveldene i helga blir det gjerne begge deler.

Av dagligdagse matvaner ville det bydd på store problemer å kutte ut all brødmat. Brød med gulost er nam.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 12:13   #7
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hva ville vært verst for deg å kutte ut?

Sånn bortsett fra vann og grønnsaker som jeg hadde blitt panisk om jeg måtte kutte ut, så er det vel mørk sjokolade, siden vi snakker usunne ting.
Jeg har egentlig ingen avhengighetsgreier, drikker ikke kaffe, brus eller noe annet, og spiser egentlig heller ingenting hver eneste dag som hadde vært problematisk å kutte ut.
Men den gangen i uken eller to, hvor jeg tar meg en stripe mørk sjokolade (75-85 %), det er litt sånn hellig for meg.
Så den hadde nok vært skikkelig kjip.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 09:42   #8
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kaffe, jeg må ha minst to kopper om dagen, hvis ikke får jeg en grufull hodepine.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 09:44   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjøtt! Jeg var vegetarianer i seks år, fra 1997 til 2003 og klarte det helt utmerket da (men la på meg 35 kg og fikk elendig helse). Nå tror jeg det hadde vært rene drepern å kutte ut kjøtt. Spesielt kylling.

Gammel 21-05-08, 09:57   #10
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Pepsi Max her også.

Gammel 21-05-08, 10:34   #11
Moria
Aktiv

Moria sin avatar

Moria er litt kulMoria er litt kul
Standard

Vi snakker om usunne ting her nå regner jeg med?
Jeg kan leve resten av livet uten alkohol, festrøyk og brus, men jeg har ikke lyst til det. Jeg har et sunt kosthold og jeg trener men helt perfekt kan man jo ikke være.

Moria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 10:36   #12
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kaffe. Nykvernet kaffe fra presskanne er virkelig noe jeg nyter i hverdagen.

Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 12:58   #13
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

cola zero, banan og prince mild "min daglige frokost"

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 19:12   #14
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

karbohydrater sånn generelt.

Gammel 21-05-08, 09:52   #15
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Pasta og gjærbakst og frukt/grønt!

Klarer meg egentlig godt uten brus, sjokolade og potetgull - selv om det er godt.

Gammel 21-05-08, 09:55   #16
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frukt, grønt og smågodt (sånt gummi med e-stoffer spesielt).

Jeg har allerede sagt et tårevått farvel til melk, appelsinjuice, sjokolade, kaffelatte og reker! (helsikes kropp som reagerer på alt )

Nå har sambo og jeg akkurat hatt godtefri i 3 uker, og det hjalp meg veldig. Jeg har ikke det store suget lenger, og klarer meg uten godis på hverdagene.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 09:54   #17
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan kutte det meste, jeg tror ikke jeg er avhengig av noe.
Jeg er veldig glad i morgenkaffekoppen og i middagsmat, så det hadde nok vært det verste.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 09:59   #18
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Syns det blir vanskelig å putte sunn mat (som frukt, grønnsaker og kjøtt) i samme bås som PepsiMax, potetgull og sjokolade. Det er jo ingen grunn til å klare seg uten variert sunn mat.

Av de mindre sunne tingene er det sjokolade og kaker jeg ville hatt størst problemer med å unnvære helt. Brus, potetgull og is hadde jeg fint klart å leve uten.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 10:03   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Syns det blir vanskelig å putte sunn mat (som frukt, grønnsaker og kjøtt) i samme bås som PepsiMax, potetgull og sjokolade. Det er jo ingen grunn til å klare seg uten variert sunn mat.

Skjønner hva du mener, men samtidig er det jo noen som vil eller må kutte ut sunne matvarer også (etikk, miljø, allergier osv) og da kan vi jo tenke oss om det hadde vært vanskelig eller ikke. For meg hadde det feks. vært døden å få beskjed om at jeg måtte kutte ut feks. hvitløk.

Gammel 21-05-08, 10:12   #20
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

For meg hadde det feks. vært døden å få beskjed om at jeg måtte kutte ut feks. hvitløk.

Dødd hadde du ikke, Iset.
Men hvis man skal lage lister på det nivået, ville det helt klart vært en hel masse jeg ville hatt problemer med å kutte ut.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:48.