|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#42 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'nJeg synes det var i overkant og be de kantklippe senere. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'n
Greit nok at verden ikke kan stoppe opp, men er det så farlig å spørre, tenker jeg. Hvis ungen sover best og lengst ute, hva er da problemet hvis man spør på en ordentlig måte? For meg er dette en sånn hensynsgreie, sånt naboer bør og skal gjøre.
|
|
|
#44 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'nDet er helt ok å spørre ja, men hva hvis naboen sier nei, Skremmern? |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() |
Så naboen burde helst spørre alle med barn i et nabolag før han starter kantklipperen? |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'nDa blir man selvsagt møkksint og smekker te'n!
|
|
|
#47 |
|
Sviiisj!!
|
det var vel ikke det noen mente heller. og hvis naboen sier nei, så triller man seg en ttur i stedet. men hvis man hadde sluppet det dersom det ikke gjorde noe for naboen å vente, så skader det vel ikke å spørre pent?
|
|
|
#48 |
|
Ringskrømt
|
Nei, hvorfor i all verden skulle han det? Hvordan klarer du å trekke en sånn konklusjon ut av et så uskyldig spørsmål? Jeg hadde på ingen måte tolket spørsmålet dithen at alle barnefamilier i nabolaget har unger som sover akkurat når jeg skal trimme ugresset. Mange unger sover seg dessuten gjennom all slags bråk.
|
|
|
#49 |
|
Tankefull
|
Sv: Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'nSpørs vel på naboen.
|
|
|
#53 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() |
Sett at du er naboen som ble spurt. Hva med neste gang man skal klippe gress eller lage lyd i hagen, sikkert ikke så festlig å begynne igjen når man har blitt spurt en gang. Man kan jo umulig vite når det passer. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg hadde nok heller satt vogna inn, eller trillet en tur, men signerer forøvrig Polyannas innlegg.
|
|
|
#55 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'nJa, jeg mener akkurat det Skremmern skriver.
|
|
|
|
#56 |
|
Ringskrømt
|
Ja, du har helt rett. Best å parkere klippern for godt!
|
|
|
#57 |
|
saftig
|
Fullstendig enig! Og jeg hadde selvsagt ventet med bråket om jeg hadde mulighet til det.
|
|
|
#58 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'nJeg syns ikke det er okei å spørre, nettopp fordi de aller fleste vil føle seg forpliktet til å si ja nesten uansett. Ergo legger man et frekt press på naboene til å innrette seg.
|
|
|
#59 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'nSlikt må man regne med når man bor tett i tett. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Pauset
|
Sv: Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'nJeg ville ikke spurt. Jeg blir ofte svett og varm av hagearbeid. Setter av tid til det i mellom andre ting.... Kjipern å gå rundt i joggingsen for å vente på at nabobabyen er ferdigsovet. Tror jeg ville tatt inn barnet jeg. |
|
|
|
![]() |
|
|