Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'n

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-08, 00:02   #41
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'n

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Hvorfor sa forresten naboen: "Skal ungen sove nå igjen?" ?

selv gjorde han seg ferdig med soving en gang før krigen.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 00:07   #42
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det var i overkant og be de kantklippe senere.
Bor man slik til som dere så må man faktisk regne med at naboene har et liv også når ungene skal sove.

Men jeg synes dog reaksjonen også var i overkant.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 00:08   #43
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Donald, her.

Jeg synes det var drøyt å spørre. Som noen over her skrev, man kan ikke stoppe verden for at en unge skal sove. Er det så ille som du sier så får du heller la ungen sove inne. Jeg hadde ikke reagert så veldig på at dette har blitt fortalt videre til en nabo heller.

Greit nok at verden ikke kan stoppe opp, men er det så farlig å spørre, tenker jeg. Hvis ungen sover best og lengst ute, hva er da problemet hvis man spør på en ordentlig måte? For meg er dette en sånn hensynsgreie, sånt naboer bør og skal gjøre.

Gammel 02-06-08, 00:13   #44
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Det er helt ok å spørre ja, men hva hvis naboen sier nei, Skremmern?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 00:15   #45
Donald
Superduperaktiv

Donald sin avatar

Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Greit nok at verden ikke kan stoppe opp, men er det så farlig å spørre, tenker jeg. Hvis ungen sover best og lengst ute, hva er da problemet hvis man spør på en ordentlig måte? For meg er dette en sånn hensynsgreie, sånt naboer bør og skal gjøre.

Så naboen burde helst spørre alle med barn i et nabolag før han starter kantklipperen?

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 00:17   #46
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da blir man selvsagt møkksint og smekker te'n!

Da sier man OK og triller ungen et annet sted. Å synes sånne spørsmål er drøye er så langt unna min verden man kan komme. Jeg ville garantert ikke spurt en sur og tverr nabo da jeg nesten sikkert hadde visst svaret, men å spørre naboen om han kan gjøre deg denne tjenesten er absolutt ikke mye å forlange, men sier han nei er det selvsagt helt greit.

Gammel 02-06-08, 00:18   #47
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Så naboen burde helst spørre alle med barn i et nabolag før han starter kantklipperen?

det var vel ikke det noen mente heller. og hvis naboen sier nei, så triller man seg en ttur i stedet. men hvis man hadde sluppet det dersom det ikke gjorde noe for naboen å vente, så skader det vel ikke å spørre pent?

Gammel 02-06-08, 00:20   #48
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Nei, hvorfor i all verden skulle han det? Hvordan klarer du å trekke en sånn konklusjon ut av et så uskyldig spørsmål? Jeg hadde på ingen måte tolket spørsmålet dithen at alle barnefamilier i nabolaget har unger som sover akkurat når jeg skal trimme ugresset. Mange unger sover seg dessuten gjennom all slags bråk.

Gammel 02-06-08, 00:21   #49
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Spørs vel på naboen.
Hadde det som i deres tilelle vert en nabo jeg hadde gjort tjenester for tidligere kunne jeg nok spurt ja. Selv hadde jeg syns det var ok å bli spurt. Selv småbarnsmor og vet hvordan det er.

Gammel 02-06-08, 00:22   #50
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

neste gang ber du naboene på vafler når den lille skal sove

Gammel 02-06-08, 00:23   #51
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

... laget av din egen morsmelk.

Gammel 02-06-08, 00:24   #52
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Som du selvsagt venter til etterpå med å fortelle ham.

Gammel 02-06-08, 00:24   #53
Donald
Superduperaktiv

Donald sin avatar

Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Nei, hvorfor i all verden skulle han det? Hvordan klarer du å trekke en sånn konklusjon ut av et så uskyldig spørsmål? Jeg hadde på ingen måte tolket spørsmålet dithen at alle barnefamilier i nabolaget har unger som sover akkurat når jeg skal trimme ugresset.

Sett at du er naboen som ble spurt. Hva med neste gang man skal klippe gress eller lage lyd i hagen, sikkert ikke så festlig å begynne igjen når man har blitt spurt en gang. Man kan jo umulig vite når det passer.

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 00:25   #54
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns kanskje det er litt i overkant å spørre, men reaksjonen er mye mer i overkant.

Jeg hadde nok heller satt vogna inn, eller trillet en tur, men signerer forøvrig Polyannas innlegg.

Gammel 02-06-08, 00:27   #55
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, jeg mener akkurat det Skremmern skriver.

Men så var det litt ekstra spesielt da vesla hadde sovet så dårlig om natta og trengte litt dypere søvn - og storebroren hadde slokna på sofaen inne, jeg hadde endelig fått satt meg ned med litt mat og det var så fantastisk å lene seg bakover i stolen... det var så fredelig og deilig. Helt til den iltre duren kom.
Da satt jeg der og lurte på om jeg kunne tillate meg det lille spørsmålet. Kanskje de kunne drøye'n bare et kvarter, en halvtime....
Noe drev meg, og jeg reiste meg, gikk bort og spurte pent, og at det var litt spesielt akkurat i dag.

Nelly: jeg burde skjønt at det var å be om bråk....!

Men generelt, jeg ser at det er litt nære kanten på den ene eller andre siden...

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 00:28   #56
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Sett at du er naboen som ble spurt. Hva med neste gang man skal klippe gress eller lage lyd i hagen, sikkert ikke så festlig å begynne igjen når man har blitt spurt en gang. Man kan jo umulig vite når det passer.

Ja, du har helt rett. Best å parkere klippern for godt!

Gammel 02-06-08, 00:35   #57
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fullstendig enig! Og jeg hadde selvsagt ventet med bråket om jeg hadde mulighet til det.
Og var det ikke søndag, da? Da syns jeg man kan la være å bruke bråkete maskiner når man bor tett.

Gammel 02-06-08, 00:41   #58
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns ikke det er okei å spørre, nettopp fordi de aller fleste vil føle seg forpliktet til å si ja nesten uansett. Ergo legger man et frekt press på naboene til å innrette seg.

Gammel 02-06-08, 00:42   #59
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Slikt må man regne med når man bor tett i tett.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 00:45   #60
Joika
Pauset

Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ikke spurt. Jeg blir ofte svett og varm av hagearbeid. Setter av tid til det i mellom andre ting.... Kjipern å gå rundt i joggingsen for å vente på at nabobabyen er ferdigsovet. Tror jeg ville tatt inn barnet jeg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:37.