|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'nJeg lurer litt...når på kvelden er det ok å forvente at naboer ikke driver med denslags? |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'n
Tja, etter kl. 22-22.30 vil jeg si. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Yes, we can!!
|
Tja, en av naboene mine syns at man burde la være etter klokka 5, og i helgene. Han er pensjonert lærer.... (Dvs. at han var lærer i gode gamle dager, da lærerne faktisk hadde ganske fleksibel arbeidstid).
![]() |
#84 |
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'nOm naboene har småbarn, så hadde jeg ikke gjort bråkearbeid ute etter kl 19.30-20.
![]() |
#85 |
Nå også i farger
![]() Sv: Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'nOk. Så høytrykkspyling av terrasse og plenklipping kl. 21-22 om kvelden er ikke almenn akseptert? |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Ja, med mindre jeg fikk en forespørsel om å la det være. Det hører vel til unntakene at unger våkner av jevn støy som gressklipping, kantklipping o.l.? Da vil jeg tro større ungers hyling og lek kan være mer plagsom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'nJeg tror våre egne kjøreregler kan oppsummeres som følger:
![]() |
#89 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'nJeg syns i grunnen det er fint med "kveldsro" selv også, jeg, sånn etter 9 omtrent. Helt uavhengig av små barn (de sover stort sett gjennom det meste).
![]() |
#90 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'nJeg hadde nok aldri spurt, men heller ikke blitt sur over å bli spurt en sjelden gang. Men jeg hadde nok følt meg forpliktet til å si ja.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Ustabil
|
Jeg også. Når man bor i rekkehus så er det alltid noen som sover, alltid noen som jobber, alltid unger ute. Om du hadde bedt meg om å vente med kantklippingen ville jeg høflig men bestemt svart nei. Så lenge det er midt på dagen mener jeg at man må akseptere lyd i nabolaget. Og hvis barnet er så var på søvnen får man heller venne henne til å sove inne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Superaktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'nGenerelt vil jeg si "live and let live", og ville nok neppe sagt ifra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Ustabil
|
Veldig enig - spesielt til siste avsnitt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Helt vanlig
|
![]() Sv: Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'nKjenner jeg er glad for at jeg ikke har naboer så nært innpå at dette er en problemstilling for meg. Deilig å frese med kantklipperen når jeg vil, eller ha barna sovende bak huset hvor ingen vekker dem.
![]() |
#95 |
© All rights reserved
|
Man kan ikke lære barn (eller voksne, for den saks skyld) å tåle lyder når de sover. Noen (både barn og voksne) sover lett og våkner av hver minste lyd, andre sover tyngre. Noen våkner grytidlig, andre sover lenge. Noen er kveldstrøtt, andre er natteranglere. At dette kan endre seg med alderen er en ting, men å læres opp til å tåle lyder når man sover? |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Superaktiv
Sikkert ikke alltid mulig, men jeg er ganske sikker på at menneskebarn kan tilpasse seg mange ulike miljøer, og sover i mange ulike miljøer, tenker nå på dagsoving. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'nJeg ser ikke på bråk fra en kantklipper som trygg og vanlig, uten at jeg av den grunn mener at et helt nabolag skal stoppe opp gå grunn av en sovende baby. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Superaktiv
Nei, kantklipper er ikke en slik lyd, det var mer en generell innledning til min holdning til babyer og soving. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
frakoblet
|
![]() Sv: Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'nJeg syns man kan utføre bråk:
![]() |
|
|