Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tisser du i vannet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Tisser du i vannet?
Ja, alltid 4 2,50%
Ja, ofte 26 16,25%
Ja, av og til 88 55,00%
Nei, aldri (men barna får lov) 14 8,75%
Nei, aldri (og barna får ikke lov) 28 17,50%
Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-08, 21:06   #1
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tisser du i vannet

Svarte: Nei, aldri (og barna får ikke lov)

Barna har selvsagt hatt uhell, men de får ikke bevisst lov til å gå ned i vannet for å tisse.
Men de får lov til å tisse på plenen, i utkanten av der vi måtte være.

Jeg selv tisser aldri i vannet, men gjorde det sikkert som barn.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 21:44   #2
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men Bella, er det ikke eklere med tiss der folk kan tråkke, egentlig? Det ville jo lukte skrekkelig om alle gjorde det?

Gammel 10-06-08, 09:40   #3
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I sjøen tisser jeg i vannet hvis jeg må, altså.

Er jeg tykk i hodet som ikke ser noe galt i det? Hva er begrunnelsen til at det å tisse i sjøen er så fælt? I basseng og sånt skjønner jeg det, men....

Gammel 10-06-08, 09:51   #4
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Det har skjedd, men jeg må innrømme at det ikke skjer ofte. Ikke fordi jeg ser noe galt i det, men jeg bader svært sjeldent.

Jeg har prøvd å oppfordre ungene til det hvis de er veldig trengte, men de foretrekker doen og da må mamman lette på den late ræva og finne et egnet sted.

Gammel 10-06-08, 10:19   #5
Lykkex3
Superaktiv

Lykkex3 sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Jeg tisser ikke i vannet. Syns det ville vært ekkelt med tanke på den stakkars bikinibuksen min og at jeg skulle ha gått i den etterpå. Man kan vel alltid dra den til side, men så nøden jeg er altså ikke De to store er flinke til å løpe på do før de hoppe i sjøen, men jeg kan jo ikke garantere for hva lillebror finner på til sommeren.

Minner meg om en episode når vi var på stranden i Italia og lå ved siden av en norsk familie. Begge barna sto med bena i kors og var veldig nødene. Mor sa; løp ned i vannet å tiss, for det er mye enklere og kortere for mamma vet dere Må legge til at de var rundt 5-7 år gamle og da blir det bare ekkelt i mine øyne.

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 09:47   #6
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg stemte nei-men ungene får lov. Hadde nok tisset i vannet i nøden selv, om jeg måtte. Men siden jeg ikke bader, så blir det aldri.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 10:07   #7
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Klart jeg tisser i sjøen. Og det holder at vannet rekker meg til navlen.

Jeg er aldri på offentlig strand. Man har da sin egen private.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 10:40   #8
Kalima
Aktiv

Kalima sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Kalima har et hav av muligheter foran seg
Standard

Har aldri tenkt at det er noe galt i å tisse i vannet, jeg! Har det noe å si for vannkvaliteten? Det er jo nokså mye vann og nokså lite tiss? Selvfølgelig ikke i basseng altså, men i sjøen ser jeg ikke noe galt i det. Opplys meg hvis jeg tar feil....

Kalima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 10:49   #9
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Langt ute, ja.

Toalettene der vi vanligvis bader er hinsides ekle. Jeg er virkelig ikke fisefin på det, men når det er sprutbæsj over hele rommet så er det rett og slett ikke aktuelt å sette beina inn der.

Jeg er usikker på hva som er mest hygienisk av å tisse i vannet eller i buskene faktisk, så ungene gjør litt av det ene og litt av det andre.

Gammel 10-06-08, 11:12   #10
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Det er ikke så ofte jeg bader på strand, men jeg har da tisset i vannet mange ganger.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 11:25   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er usikker på hva som er mest hygienisk av å tisse i vannet eller i buskene faktisk, så ungene gjør litt av det ene og litt av det andre.

Det har jeg ingen formening om, men hvis jeg tisser i vannet, så slipper jeg å tenke på om noen ser meg eller ikke.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 11:31   #12
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi tisser i sjøen. Har aldri tenkt at det skulle være galt.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 11:35   #13
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tisser heller i vannet enn å gå på noen av doene på oslos strender.....

Gammel 10-06-08, 11:44   #14
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tisser i sjøen ja? - jeg har en selskapsblære det står respekt av, men om jeg mot all formodning må på do, så tisser jeg i vannet - det synes jeg ikke er noe galt.

Om kloakk i vann: Vi var på Rhodos og mannen tok en svømmetur - fra vår strand til en strand lenger borte. Plutselig var det noe som kveilet seg rundt foten hans...dopapir - mannen (som egentlig er ganske fisefin) fikk panikk og mener den dag i dag at han så bæsj flyte rundt også...Tviler ikke et sekund...

Gammel 10-06-08, 12:10   #15
tvillingmamma83
høyt og lavt

tvillingmamma83 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
tvillingmamma83 er litt kul
Standard

ja her tisses det i vannet og ser absolutt ikke noe galt i det, å de som påstår de ALDRI har gjort det, vel vel, aldri si aldri!
barna tisser i vannet hvis de vil, det bestemmer de selv, litt urin er slettes ikke farlig.
tenk heller på all den søppla folk dumper rundt om i vannet!
men dette gjelder jo da utendørs, nå jeg er i svømmehallen tisser jeg før jeg hopper i

Gammel 10-06-08, 14:21   #16
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Om kloakk i vann: Vi var på Rhodos og mannen tok en svømmetur - fra vår strand til en strand lenger borte. Plutselig var det noe som kveilet seg rundt foten hans...dopapir - mannen (som egentlig er ganske fisefin) fikk panikk og mener den dag i dag at han så bæsj flyte rundt også...Tviler ikke et sekund...

Det kan det selvsagt godt ha vært. Jeg har opplevd det samme i Oslofjorden, der jeg langt ute i fjorden badet etter båten, og så dopapir og bæsj flyte nokså uelegant og ekkelt ved siden av. Det er ikke uvanlig at småbåter har doer som pumper dritten (unnskyld språkbruken) rett ut i sjøen. Den gamle snekka vår hadde det, i hvert fall.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 20:07   #17
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Jeg tisser heller i vannet enn å gå på noen av doene på oslos strender.....

Gammel 10-06-08, 12:27   #18
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det galt å tisse i sjøen? Nå tisses det selvsagt ikke der det er tett med folk, men jeg ser ingen problemer med å tisse lenger ute eller når man er alene på stranden. Offentlige toaletter på strender er ofte vanvittig grisete og mangler dessuten ofte dopapir. Og da er man jo like langt om man bader etterpå?

Gammel 10-06-08, 13:52   #19
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja det har nok hendt noen ganger. Skulle ønske ungene kunne også, blir lei av å følge på do 50 ganger hvis vi er på stranda en hel dag og de må på do for å tisse. av den grunn må vi være 2 voksne, for jeg vil ikke gå i fra de andre ungene som bader for å følge en på do. Jeg er pysete da vi er på sjøen, må se ungene hele tiden.

Gammel 10-06-08, 14:26   #20
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På overfylte offentlige badestrender: Nei, det kvier jeg meg for å gjøre, om alle gjør det så må det da gå ut over vannkvaliteten? Da kan man heller la småbarn være eneste forurensningskilde, og så kan voksne svømme en tur lengre ut, så blir det jo fortynnet og da er det greit for meg.
På privat strand uten noen andre enn familie: Jøss, klart det, ikke akkurat i fjæresteinene, men en svømmetur lengre ut er da klart ok.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:18.