|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Leser
|
Sv: FP - en venninneklubb?sed er en forkortelse for Stream EDitor. :Prøver å glatte over det faktum at jeg ikke var klar over at PR kunne bety Pedagogisk Riktig:
|
|
|
#2 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: FP - en venninneklubb?Du tar opp et viktig tema, Ullmor, all ære til deg for det. Det var tildels forvirrende å komme inn her som nybegynner, ikke bare på dette forumet men i forumverden generelt. Jeg husker spesielt en tråd der det for meg som var ny virket som enkelte brukere overreagerte kraftig, og det ble henvist til brukernes tidligere historie, og at man burde skjønne såpass med tanke på hva/hvordan de brukerne hadde forholdt seg til hverandre tidligere. Det var forvirrende, men for så vidt forståelig. Jeg synes likevel man skal forbeholde seg "retten" til å si ifra når man føler noe er urimelig, uansett hvor fersk man er. Kanskje ikke dumt å få en påminnelse på hvordan oppførselen man har (på et forum) kan oppfattes utenfra, for de som ikke kjenner hele historien.
|
|
|
#3 |
|
Bedreviter
|
Sv: FP - en venninneklubb?
Jo, det er litt av poenget. Det er ikke noe alternativ å ha en tone som er tilpasset nye brukere først og fremst; da ender vi fort opp med et veldig kjedelig og tannløst forum med hovedsaklig nye brukere som går her og er formelle overfor hverandre. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kan forsikre deg om at FP skiller seg ut fra andre nettsteder med fora! Hva det er skrev jeg litt om i hovedinnlegget. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Pauset
|
Jeg mener virkelig at vi som er gamle "travere" her inne må ta slike "signaler" som ullmor kommer med på alvor. Jeg mener å huske at det var diskusjon om dette med ironi tidligere og der det var enighet om at ironi skulle markeres med at det var ironi i en parantes.... eller tar jeg feil? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ekvilist
|
Jeg er muligens ufølsom og lite inkluderende, men jeg kjenner at dersom jeg skal understreke morsomheter med seriøse og forklarende paranteser, så mister jeg liksom litt av det som gjør at jeg faktisk trives og er avslappet her. "Ja, for alle vet jo at Mim kun bruker toroposer!
Poden 2005 og Pjokken 2008 Sist redigert av Irma : 14-06-08 kl 23:12. Årsak: leif |
|
|
|
|
|
#7 |
|
© All rights reserved
|
Merkere at det ironi?
Hjelpes, så trangsynt uttalelse. Hva vet du om andres aktive liv? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: FP - en venninneklubb?Him: Jeg har hørt at man kan være PR og PK, ihvertfall. Mulig det er noe jeg har plukket opp fra Observatøren?
|
|
|
#9 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: FP - en venninneklubb?Denne debatten har jeg lest på alle forum jeg har vært innom. Uten unntak. Så det Ullmor tar opp er ikke på noen måte spesielt for FP.
|
|
|
#10 |
|
Introvert textrovert
|
Til og med i den lille barselgruppen min på NM opplevde vi det.
|
|
|
#11 |
|
... med mjuke pigger...
Jeg har også brukt en del tid (for mye?) på diverse nettsteder med fora og ser at problemstillingen min ikke er unik i så måte, men det som skiller FP fra andre steder er forventningen om hva man skal forstå. Noen ganger leser jeg morsomme innlegg for så å skjønne at de ikke var ment morsomme i det hele tatt. Jeg skjønte rett og slett ikke at noen kunne ta den slags personlig og jeg leste det med ironi i stedet for i dypeste alvor. Det har jeg ikke opplevd på andre nettsteder. En annen ting er at dette er et lite nettsted og man blir raskere dømt/kritisert for forhold som hadde blitt oversett et sted med flere medlemmer. Det er rett og slett ikke medlemmer nok til å få sympati/støtte når man først har tirret noen på seg (uten at det var meningen), kanskje? Jeg var klar over denne "risikoen" før jeg meldte meg inn og jeg ser at jeg tenkte riktig. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
... med mjuke pigger...
Sv: FP - en venninneklubb?Jeg fortsetter gjerne denne diskusjonen i morgen, men må logge av nå. Håper ingen synes jeg drar det for mye ut, men som sagt "bor" jeg ikke på FP. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: FP - en venninneklubb?Jeg liker fjas og tøys og savner det litt nå som mye av det foregår i blogger jeg ikke har tilgang til.
|
|
|
#15 |
|
Vaklende
|
Sv: FP - en venninneklubb?Jeg synes ullmor har gode poeng, samtidig som jeg ser at dette også er med på å gjøre FP spennende. Som nykommer ble jeg litt trist da alle ignorerte mitt første innlegg, jeg hadde vel en slags naiv tro på at noen skulle svare eller kommentere siden jeg forsøkte å bidra selv om det lyste et patetisk 1-tall på "Innlegg". Jeg kjenner ingen IRL, og er for sjenert og lat til å finne ut av bloggene. Derfor føler jeg meg utenfor rett som det er. Jeg synes bloggene er litt ekskluderende. Men jeg tar det ikke så tungt, det er vitterlig ingen som har bedt meg forlate FP ennå. Nå ser det til og med ut til at noen legger merke til meg innimellom |
|
|
|
|
|
#16 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: FP - en venninneklubb?Jeg driver ennå å blir kjent jeg... det kan ta sin tid. Jeg trives veldig godt her inne og begynner å "forstå" tonen her.
|
|
|
#18 |
|
Vaklende
|
Sv: FP - en venninneklubb?Jeg opplever det veldig nyttig med tråder som dette. Denne minnet meg på at jeg etterhvert er husvarm her, og har et ansvar for at nykommere blir sett og svart. Det var interessant å se at Tove, Alexy og flere kjente nick opplevde FP som de gjorde. Det satte også ord på noe jeg har observert uten å tenke over det: En del her kjenner hverandre og bekrefter hverandre dermed mer. Det er også mange av oss som deltar fordi vi har glede av det, uten å være en del av et RL-nettverk. Når man legger dette sammen i en tråd synes jeg dette balanserer FP godt. OG for sikkerhets skyld, jeg føler meg ikke oversett lenger, men jeg føler et ansvar for å (forsøke å) skrive noe med substans. Når jeg gjør det får jeg som regel alltid respons med fornuftige, tankevekkende og nyttige svar.
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: FP - en venninneklubb?Jeg er gammel traver her, har vært med fra starten av. Jeg kan nok skjønne at man lett får inntrykk av at det er en "venninneklubb." Når man har hengt på dette forumet lenge nok, får man etterhvert en egen omgangstone, man kjenner litt til tidligere innlegg, man vet hvem som heier på hvilke fotballag og hvilke lag man helst bør sky som pesten f.eks.
|
|
|
#20 |
|
Pauset
|
Sv: FP - en venninneklubb?Jeg har også vært intern her. Min historie er spesiell og de som har vært her en stund kjenner den. Jeg vil ikke mase om den i det evindelige så jeg bare forteller om gledelige ting som skjer. Men dersom noen lurer så er de velkommen til å spørre meg :-) Sist redigert av Jessica : 14-06-08 kl 00:33. |
|
|
|
![]() |
| Emneord |
| klassiker |
|
|