Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvordan kom du fram til nicket ditt?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-08, 21:38   #1
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kom du fram til nicket ditt?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg er Pratchettfan og Esme «Granny» Weatherwax er en heks/klok kone/lege/psykolog/irriterende know-it-all som jeg tror at jeg ligner på. Det kan vel i så fall Skilpadda, Ben og Teo av- eller bekrefte.

Du er morsommere og mindre selvhøytidelig enn Granny. Men ellers ligner du nok en del.

Gammel 15-06-08, 21:42   #2
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Skikkelig lite oppfinnsom da jeg registrerte meg på SM og etterhvert NM og til slutt her på FP.
Det er et av de to fornavnene mine.
Da jeg skulle skrive inn nicket datt dette liksom bare ned ...

Avatarer har jeg byttet litt frem og tilbake, men det jeg har nå illustrerer meg ganske greit syntes jeg.

Gammel 15-06-08, 21:42   #3
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Du er morsommere og mindre selvhøytidelig enn Granny. Men ellers ligner du nok en del.

Selv om jeg ikke kjenner deg utenfor FP så tror jeg på Skilpadda her.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 22:48   #4
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Selv om jeg ikke kjenner deg utenfor FP så tror jeg på Skilpadda her.

Jeg tar det som et kompliment.

Gammel 15-06-08, 22:53   #5
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg valgte Solskinn da jeg registrerte meg på første forum for mange år siden. Nicket kommer fra at jeg i sin tid ble kalt for StorSol. Her på FP var Solskinn opptatt, og det ble Sol. Som jeg vel ikke er helt komfortabel med. Avataren er - ja - en sol.

Gammel 15-06-08, 21:31   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var helt prikk lik Tjorven da jeg var barn. Av naturlige årsaker ble jeg ofte kalt dette. Det var veldig lett å velge det som nick da jeg i sin tid ble aktiv forumbruker, selv om jeg nå i en alder av 32 ikke er fullt så lik lenger.

75 henger bare på siden Tjorven var opptatt første gang jeg opprettet meg som bruker på NM, og så tenkte jeg at det var greit å hete det samme overalt slik at jeg var til å kjenne igjen.

Gammel 15-06-08, 21:32   #7
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Det er en viss liten sportsbil som står høyt her i huset, så da mannen valgte Turbo som sitt nick på nett, så falt det seg ganske naturlig at jeg ble Carrera.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 21:35   #8
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Torsk er en fisk, og klinger ganske likt «tosk». Det var nok for meg. Jeg valgte også bevisst liten forbokstav, for jeg er bare en torsk og ikke selveste Torsk.

Se ellers hjemmesiden min for ytterligere detaljer, hvor også avataren min er stjelthentet fra.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 21:50   #9
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Se ellers hjemmesiden min for ytterligere detaljer, hvor også avataren min er stjelthentet fra.

torsk.no?

Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 21:54   #10
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

torsk.no?

Opprinnelig lagt inn av torskepirater

torsk.no er din første og beste informasjonskilde om Fisk Torsk.

Neivettuhva! Hjemmesiden min er lenket til fra profilsiden min (eller man kan klikke på nicket og velge «Besøk hjemmeside»).

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 22:04   #11
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg begynte med nicket kokosbolle i min karriere på barnimagen.com.

Hver kveld smurte jeg inn magen med Body Butter Coconut i håp om å slippe unna strekkmerker = kokosbolle

Siden har jeg tatt det samme nicket på alle forum jeg er aktiv i.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 22:04   #12
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Inspirert av trådtittelen byttet jeg nick i dag. Nicket gjenspeiler meg, ifølge min mann. Han kaller meg det stadig vekk, og hevder at jeg er en person som får ham til å miste ting, bli nervøs og at jeg passer på at han gjør ting på rett måte. Jeg henger over ham til enhver tid og kontrollerer alt. Jeg er pertentlig, jeg flisespikker på uttale av mitt eget navn og i det hele tatt.

Jeg aner ikke hva han snakker om.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 21:36   #13
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle hete Arwen (etter Liv Taylor i Ringens Herre-filmene), men det var opptatt. Derfor ble det Liven.

Jeg vurderer også nick-bytte, men har ikke funnet det ultimate nicket enda.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 21:44   #14
Albertine
Passiv

Standard

Jeg var på DOL under et annet nick, men ble grundig avslørt av noen jeg slett ikke tenkte over. (Takk ja, Tuneland. ) Så da tok jeg utgangspunkt i mannens navn og da ble det Albertine. Det er meg i avataren.

Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 15:06   #15
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg var på DOL under et annet nick, men ble grundig avslørt av noen jeg slett ikke tenkte over. (Takk ja, Tuneland. ) Så da tok jeg utgangspunkt i mannens navn og da ble det Albertine. Det er meg i avataren.

Jeg husker godt da jeg oppdaget hvem du var ja.

Jeg kalte meg Credo på DOL, og da vi ble prøvere mtp å bli gravid og jeg meldte meg inn på SG, var jeg så paranoid at jeg turde ikke kalle meg Credo i tilfelle noen kjente meg igjen. Så da måtte jeg finne på et annet nick. Jeg kikket meg litt rundt på datarommet for å hente inspirasjon, og blikket landet på et pc-spill eldstegutten hadde som heter Tuneland. Jeg syntes det var ganske treffende mtp at det er mye musikk og toner i denne heimen.

Avataren er denne figuren jeg har kalt meg opp etter.

Gammel 16-06-08, 15:50   #16
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fordi jeg under siste graviditet så ut som ei kule. En stor kule.

Heldigvis ligner jeg mer på avataren min nå.

Gammel 16-06-08, 15:51   #17
BonusMor
Forumamatør i lære

BonusMor sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Østlandet
BonusMor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hvorfor? Fordi jeg prøvde ørten andre nick først, og alle var opptatt. Og så tenkte jeg at å være på nett med sin nye laptop er en bonus, og så heter det jo Foreldreportalen. Dermed BonusMor.

Men så ser jeg jo at det virker som jeg er en ekstramamma liksom. Det er jeg ikke. Men nå får det bare bli sånn! Basta bom!

BonusMor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 19:04   #18
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

---

Sist redigert av rine : 29-01-11 kl 13:30.
rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 21:18   #19
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

"Gwen" er en av serverne jeg og teamet mitt bruker og drifter på jobben. Oppkalt etter Gwen Stefani selvfølgelig. Mannsdominert arbeidsplass.

Jeg har alltid vært Aviva ... på IRC, SM og NM.
Når jeg skulle registrere meg her og Aviva allerede var opptatt falt jeg nesten av stolen før jeg kom på ett nytt nick. Jeg prøver fortsatt å venne meg til at jeg er Gwen liksom.

Gammel 15-06-08, 21:46   #20
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Da jeg første gang registrerte meg på et forum (for over åtte år siden), prøvde jeg å registrere meg med flere nick, men alle var opptatt (veldig dårlig fantasi på meg, tydeligvis). I desperasjon kikket jeg meg rundt på kjøkkenet der jeg satt, og øynene mine falt på grøtrispakken som stod på benken. Og vips, ble jeg ming. Siden har jeg hett det. Syns det er ganske fint i grunnen - man kan jo også komme i tanker om eksklusive vaser og mingdynastiet.

Avataren min varierer, men nå har jeg hatt Nemi en stund, rett og slett fordi jeg liker serien, og syns bildet er fint.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:38.