Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvordan kom du fram til nicket ditt?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-08, 19:56   #1
Meta
Heldig

Meta sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Hvordan kom du fram til nicket ditt?

Det er mange stilige nick (nicks? nicker? nikkenikk?) her, og jeg lurer altså på hvorfor valget falt på det du har nå?

Jeg skulle bare registrere meg som bruker her fordi jeg syntes det var så mange gode oppskrifter som ble lagt ut under mat og kosthold. Da tok jeg bare et uten å tenke meg noe mer om, og det ble elisa83. Etterhvert ville jeg ta bort tallet bakerst, jeg synes ikke det klinger særlig bra med nick med tall i seg. Så da ble det Eli. Det var jo et stygt nick, så jeg sier det var provosorisk i mangel på et bedre. Etter en stund med tenking kom jeg fram til Meta. Det synes jeg klinger fint, og det består av forbokstavene til oss fire i familien.

Ta gjerne med begrunnelse for valg av avatar også. Jeg har en puddel som jeg er veldig glad i, derfor får han bli hyllet ved å være min.

Gammel 15-06-08, 19:58   #2
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Sv: Hvordan kom du fram til nicket ditt?

Fantasiløs som jeg tydeligvis er (og ikke minst glemsk) så valgte jeg navnet mitt.

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 19:58   #3
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg trengte en hotmailadresse med tilhørende nick, og alt var tatt. Da måtte jeg begynne å eksperimentere med alternative bokstaver, også ble det zol. Det er relativt lenge siden, og egentlig er jeg på utkikk etter nytt nick kjenner jeg.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 19:59   #4
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan da ikke skifte nick, zol!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 20:01   #5
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Du kan da ikke skifte nick, zol!

Hvorfor ikke? Fordi det er zå mei lizzåm?

Gammel 15-06-08, 20:01   #6
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Lillemor så på en film da jeg registrerte meg. :enkel:

Valg av avatar sier seg vel selv?

Gammel 15-06-08, 20:01   #7
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ha et kryddernavn med vakker klang. Prøvde meg først med kardemomme, men det var opptatt. Andrevalget var safran, og det er egentlig mye vakrere.

Gammel 15-06-08, 20:01   #8
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veronal er det første kommersielle barbituratet som har flere kjente personligheter på samvittigheten inkl. Marilyn Monroe og grunnleggeren av Hydro. Veronal fikk navnet sitt etter hva opphavsmannen mente var verdens kjedeligste by - Verona i Italia. Helt feil, naturligvis. I tillegg til å være åstedet for Romeo & Julie så dyrkes verdens beste vin i åssidene til Verona.

Gammel 15-06-08, 20:03   #9
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Hadde Skytte75 tidligere, men har fjernet årstallet. Årsaken til nicket er kanskje ikke så vanskelig å tenke seg frem til. Har brukt det samme nicket/brukernavnet lenge (9 år).

Og ja... Avataren er meg (som 2,5 åring).

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 20:03   #10
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Avataren er noen andres ide - men passer bra, både fordi jeg er hypermobil og kronisk flaskemamma.

Gammel 15-06-08, 20:04   #11
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Jeg liker navnet Hannah veldig godt. Vi vurderte det sterkt til lillemor, men endte opp med et annet, og minst like fint navn som ikke er fullt så poppis.

Bildet i avataren min er av eldste guttungen, som sitter på ei strand og leker.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 20:04   #12
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

malena betyr liten jente på mannens morsmål.
Han pleier å kalle meg mala, som betyr det samme, men det var opptatt da jeg for første gang skulle registrere meg på et forum. Så da ble det malena i stedet.

Gammel 15-06-08, 20:05   #13
Meta
Heldig

Meta sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg ville ha et kryddernavn med vakker klang. Prøvde meg først med kardemomme, men det var opptatt. Andrevalget var safran, og det er egentlig mye vakrere.

Safran er et edelt krydder vettu. Synes du gjorde et bra valg.

Gammel 15-06-08, 20:06   #14
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ville at nicket skulle si noe om hvor jeg kommer fra, men gjerne indirekte. Lange spekulasjoner førte til at jeg begynte å tenke på Bodø i Stompa-filmene, men det ble liksom litt for opplagt. Så da tok jeg Stompa i stedet. Det er liksom blitt meg nå.

Jeg er norsklærer, og avataren sier noe om hvilken type skrivefeil jeg får mest hetta av ...

Gammel 15-06-08, 20:07   #15
Barbarella

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Tok nicket etter filmen Barbarella, og hadde også nettopp lest om jentegruppen The Barbarellas, så da ble det sånn.

Avataren min er min kjære Morrissey, og som dere ser så elsker han meg

Gammel 15-06-08, 20:08   #16
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:Søtmons:

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 20:09   #17
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For mange år siden hadde jeg Petunia som fast nick hver gang jeg registrerte meg et nytt sted. Det hadde jeg siden jeg var på IRC første gang, sånn i 1991/92, og signaturen min pleide gjerne å være "Oh no, not again" slik at folk skulle skjønne hvor jeg hadde tatt nicket fra.

For en 7-8 år siden skulle jeg registrere meg på ett eller annet nytt forum, og da var Petunia opptatt. Jeg kikket meg litt rundt i stuen, og blikket falt på skilpaddene vi hadde som kjæledyr den gangen. Dermed ble det Skilpadda, og det har jeg beholdt siden, både på SM, NM og her.

Jeg hadde bilde av Poden i avataren min på NM ganske lenge, men ble lei det etter hvert, og etter en lang tråd der jeg involverte diverse andre brukere i dette viktige og vanskelige spørsmålet, tilbød Maximillia seg å designe en for meg, og det takket jeg gledesstrålende ja til. Det har jeg aldri angret på.

Gammel 15-06-08, 20:12   #18
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig glad i nicket mitt og har brukt det "alltid". Opprinnelig var det det min far, på fleip, fortalte min mormor at jeg skulle hete da jeg ble født. Hun ble veldig sånn:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 20:12   #19
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Forbokstavene i navnet mitt.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 20:14   #20
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg har hatt endel nick (blant annet SMs lengste ), men har endt på Observatøren her inne fordi jeg ikke er så aktiv som jeg har vært. Dessuten bruker jeg mye tid på å observere min kjære lille Posør og annet som foregår i mine omgivelser.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:30.