|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Heldig
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Hvordan kom du fram til nicket ditt?Det er mange stilige nick (nicks? nicker? nikkenikk?) her, og jeg lurer altså på hvorfor valget falt på det du har nå?
![]() |
#3 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Hvordan kom du fram til nicket ditt?Jeg trengte en hotmailadresse med tilhørende nick, og alt var tatt. Da måtte jeg begynne å eksperimentere med alternative bokstaver, også ble det zol. Det er relativt lenge siden, og egentlig er jeg på utkikk etter nytt nick kjenner jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvordan kom du fram til nicket ditt?Du kan da ikke skifte nick, zol!
![]() |
#6 |
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan kom du fram til nicket ditt?Lillemor så på en film da jeg registrerte meg. :enkel:
![]() |
#7 |
frakoblet
|
![]() Sv: Hvordan kom du fram til nicket ditt?Jeg ville ha et kryddernavn med vakker klang. Prøvde meg først med kardemomme, men det var opptatt. Andrevalget var safran, og det er egentlig mye vakrere.
![]() |
#8 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan kom du fram til nicket ditt?Veronal er det første kommersielle barbituratet som har flere kjente personligheter på samvittigheten inkl. Marilyn Monroe og grunnleggeren av Hydro. Veronal fikk navnet sitt etter hva opphavsmannen mente var verdens kjedeligste by - Verona i Italia. Helt feil, naturligvis. I tillegg til å være åstedet for Romeo & Julie så dyrkes verdens beste vin i åssidene til Verona.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvordan kom du fram til nicket ditt?Hadde Skytte75 tidligere, men har fjernet årstallet. Årsaken til nicket er kanskje ikke så vanskelig å tenke seg frem til. Har brukt det samme nicket/brukernavnet lenge (9 år). |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
tankefull
|
![]() Sv: Hvordan kom du fram til nicket ditt?Jeg liker navnet Hannah veldig godt. Vi vurderte det sterkt til lillemor, men endte opp med et annet, og minst like fint navn som ikke er fullt så poppis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvordan kom du fram til nicket ditt?malena betyr liten jente på mannens morsmål.
![]() |
#13 |
Heldig
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan kom du fram til nicket ditt?
Safran er et edelt krydder vettu. Synes du gjorde et bra valg.
![]() |
#14 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Hvordan kom du fram til nicket ditt?Jeg ville at nicket skulle si noe om hvor jeg kommer fra, men gjerne indirekte. Lange spekulasjoner førte til at jeg begynte å tenke på Bodø i Stompa-filmene, men det ble liksom litt for opplagt. Så da tok jeg Stompa i stedet. Det er liksom blitt meg nå.
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Hvordan kom du fram til nicket ditt?Tok nicket etter filmen Barbarella, og hadde også nettopp lest om jentegruppen The Barbarellas, så da ble det sånn.
![]() |
#17 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvordan kom du fram til nicket ditt?For mange år siden hadde jeg Petunia som fast nick hver gang jeg registrerte meg et nytt sted. Det hadde jeg siden jeg var på IRC første gang, sånn i 1991/92, og signaturen min pleide gjerne å være "Oh no, not again" slik at folk skulle skjønne hvor jeg hadde tatt nicket fra.
![]() |
#18 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hvordan kom du fram til nicket ditt?Jeg er veldig glad i nicket mitt og har brukt det "alltid". Opprinnelig var det det min far, på fleip, fortalte min mormor at jeg skulle hete da jeg ble født. Hun ble veldig sånn: |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvordan kom du fram til nicket ditt?Forbokstavene i navnet mitt.
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: Hvordan kom du fram til nicket ditt?Jeg har hatt endel nick (blant annet SMs lengste
![]() |
|
|