|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Byfolk og rovdyrvern
Jeg mente ikke at det ikke finnes uærlige bønder om det var slik du tolket det, uærlige folk finnes i alle yrkesgrupper.
|
|
|
#2 |
|
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er jo snakk om at rovdyrviltkontaktene kommer ut og ser på kadaveret, om det er sannsynlig at dyret er drept av rovdyr. I følge reglene får ingen erstatning før dette er gjort, slik har jeg tolket det i alle fall.
|
|
|
#3 |
|
Leser
|
Jeg vet om folk som har fått erstatning på grunnlag av bilder, men dette er rein og ikke sau. Mulig det er forskjeller der.
|
|
|
#8 |
|
Deltidsmamma
|
Joda. Skulle gjerne sett det ordentlig vurdert; det blir for mye påstander fra begge kanter. (hvorav den ene er sterkt representert her) Sist redigert av bønna : 17-06-08 kl 10:39. Årsak: endret synsing til påstander. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Byfolk og rovdyrvernhttp://www.wwf.no/om_wwf/dette_jobbe..._sau/index.cfm |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Som sagt så plager det meg ikke nevneverdig, verken ulv eller bjørn.
|
|
|
#11 |
|
Deltidsmamma
|
Men du bor i bystrøk hvor det ikke er noe problem; gjør du ikke? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Det er svært få omrpder i Norge hvor de har rovdyr veldig tett innpå seg. |
|
|
|
#13 |
|
Glamorøs
|
Hvis du leser hva jeg skriver så sier jeg at det hadde ikke plaget meg om de kom til marker nær meg. Og nei, jeg ville ikke revurdert hvis jeg flyttet til strøk med rovdyr. Da hadde det vært en del av hverdagen og noe jeg måte forholde meg til.
|
|
|
#14 |
|
Deltidsmamma
|
Joda. Det er ikke heller alle på "bygda" som er imot rovdyrnvern, så jeg tror deg på det |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Mother of Dragons
|
Eller kanskje ikke. Jeg har vokst opp et sted hvor vi hadde elg i hagen og gjett kyr og vært i skogen i et område hvor det er relativt mye bjørn (skogene i Nord-Trøndelag) hele oppveksten. Jeg mener for ramme alvor at dersom man er redd for dyr som naturlig hører til i skogen så får man la vær å gå i skogen da.
|
|
|
#16 |
|
Deltidsmamma
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Byfolk og rovdyrvernHva kan gjøres for å redusere antall sau som blir drept av rovdyr i Norge? |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Her tror jeg vi er inne på noe veldig vesentlig |