|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Heldig
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?
Enig med deg i at å kjøre uvettig og hensynsløst kan være vel så farlig som å kjøre litt for fort (jer er jo i gang med å sette to onder opp mot hverandre i kveld, så...). Jeg kjenner en dame som kjører skikkelig farlig, følger ikke med i trafikken, ligger i 70 enten grensa er 60 eller 90. Hun er en av to jeg er redd for å sitte på med, og jeg vet ikke om jeg noen gang kommer til å sette ungene mine i bilen med henne som sjåfør om jeg ikke kan være med selv.
|
|
|
#2 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Jeg sutrer for øvrig ikke over fartsgebyrer eller parkeringsforelegg, så lenge de er rettmessige.
|
|
|
#3 |
|
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Jeg har nok tendensen til å kjøre 10 og kanskje nesten 20 over i 80 og 90 sonen, så jeg er ingen råkjører akkurat, ser jo ann trafikksituasjonen.
|
|
|
#4 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Jeg blinker ikke med lysene, men det har vel hendt at jeg har nevnt at det var fartskontroll viss jeg f.eks var hos naboen og en av dem skulle ut å kjøre bil den samme veien. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Nei, jeg syns ikke det er OK. Fart dreper, og jeg syns det er ugreit at det på en måte er kult å kjøre for fort.
|
|
|
|
#7 |
|
XXX
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Det er mange år siden jeg gjorde det.
|
|
|
#9 |
|
Alltid like optimist
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Synes det er helt topp at man advarer hverandre om fartskontroll.
|
|
|
#10 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Kan knapt huske sist jeg så en fartskontroll.....Men ja, det har nok hendt at jeg har blinket til andre bilister. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?I England blir fartskontrollene kunngjort på radio. Jeg syntes det var merkelig i starten, men det er visstnok slik politiet vil ha det - for å oppmuntre til forsiktig kjøring. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Politiet har uttalt at f.eks. SMS-tjenester om kontroll ikke er uønsket, det samme om GPS med fotoboksvarsling. Hensikten med fartskontroller er (visstnok) ikke å ta folk, men å få folk til å senke farten.
|
|
|
#13 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Nei, må innrømme at det gjør jeg ikke. Vi kjører på en strekning med mye uvettig kjøring hver dag, og jeg håper de tauer inn flest mulig av dem, og gjerne tar lappen deres i samme slengen |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Nattrangler
Hvis du blinker i lysa til alle du møter (da det ikke er kontroll) så får du dem til å kjøre pent. for da tror dem at det er kontroll.
|
|
|
#15 |
|
Administrator
|
Men om du blinker mot sivil UP så kan du få et problem ifm lysbruk. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nattrangler
Tror neppe de gidder å snu og komme etter fordi en har blinket med lysene da.
|
|
|
#18 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Også dulter jeg litt på Scarlett, ikke fordi at hun kjører for fort, men fordi jeg er enig i at det er så mye uvettig kjøring. Tenk å risikere andres og eget liv for en forbikjøring, jeg skjønner ikke at det er så vanskelig å forstå? Er det minuttet så forbanna viktig? :dagens utblåsning: |
|
|
|
|
|
#19 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Jeg bli glad når vi blir varslet om fartskontoll.
|
|
|
#20 |
|
representert
Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Kan faktisk ikke huske sist gang jeg så en kontroll?
|
![]() |
|
|