Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-08, 00:24   #1
Meta
Heldig

Meta sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg ser at jeg er på tynn is, og at dere har rett, altså. Hvis dere lurer. Men jeg synes det er atskillig verre å kjøre lovlig, men uvettig og hensynsløst eller inkompetent enn å ligge i 95 på motorveien.

Enig med deg i at å kjøre uvettig og hensynsløst kan være vel så farlig som å kjøre litt for fort (jer er jo i gang med å sette to onder opp mot hverandre i kveld, så...). Jeg kjenner en dame som kjører skikkelig farlig, følger ikke med i trafikken, ligger i 70 enten grensa er 60 eller 90. Hun er en av to jeg er redd for å sitte på med, og jeg vet ikke om jeg noen gang kommer til å sette ungene mine i bilen med henne som sjåfør om jeg ikke kan være med selv.

Gammel 18-06-08, 00:22   #2
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sutrer for øvrig ikke over fartsgebyrer eller parkeringsforelegg, så lenge de er rettmessige.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 00:30   #3
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har nok tendensen til å kjøre 10 og kanskje nesten 20 over i 80 og 90 sonen, så jeg er ingen råkjører akkurat, ser jo ann trafikksituasjonen.
Synes faktisk det er verre å stjele, ingen det går ut over ? jo klart det gjør det, det kan bli et stort økonomisk tap for butikken hvis alle som kjører litt for fort heller begynte å stjele litt i allefall.
Jeg har fått bot kun en gang, det var på vei til jobb, der hadde det i alle år vært 80 sone, jeg hadde vært sykemeldt i 2 uker og første dag på jobb etter sykemeldingen så ble jeg stoppet, det første jeg sier er at jeg kjørte i allefall ikke for fort. tja sier politimannen, du kom jo i 80. jeg sa ikke mer, da jeg kjørte ut fra bussholderplassen så var det skiltet med 70 opphevet. Men noen uker etter jeg hadde betalt bota, fikk jeg brev om at jeg fikk pengene tilbake fordi det var noe galt med radarmålerene. var bare 1000 kroner da.

Gammel 18-06-08, 01:34   #4
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Jeg blinker ikke med lysene, men det har vel hendt at jeg har nevnt at det var fartskontroll viss jeg f.eks var hos naboen og en av dem skulle ut å kjøre bil den samme veien.
Har vel nevnt det er som en sånn "i forbifarten" ting man forteller om, ikke som advarsel liksom.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 02:29   #5
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg syns ikke det er OK. Fart dreper, og jeg syns det er ugreit at det på en måte er kult å kjøre for fort.

Gammel 18-06-08, 09:44   #6
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg advarer ikke. Jeg håper de som kjører for fort blir tatt for det.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 09:54   #7
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Det er mange år siden jeg gjorde det.

Jeg er veldig nøye på å holde fartsgrensene, men noen ganger når man sitter i andre tanker, så kan det hende man går litt over, og da hadde jeg blitt glad for å blitt advart. Det hadde vært surt å blitt tatt, når man er er påpasselig med å overholde fartsgrensene.

Gammel 18-06-08, 01:04   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kunne ikke falle meg inn å advare andre om fartskontroll. Jeg synes folk som kjører for fort fortjener å bli bøtlagt så det synger.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 10:24   #9
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Synes det er helt topp at man advarer hverandre om fartskontroll.
Jeg blinker alltid til andre billister, og setter noen ganger stor pris på at andre blinker til meg....

Gammel 18-06-08, 10:30   #10
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Kan knapt huske sist jeg så en fartskontroll.....Men ja, det har nok hendt at jeg har blinket til andre bilister.

Ellers er jeg opptatt av at fartskontroller blir brukt riktig, på ulykkesutsatte steder, ved skoler o.l. Ikke som Balanse nevner, som en bom stasjon.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 10:59   #11
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I England blir fartskontrollene kunngjort på radio. Jeg syntes det var merkelig i starten, men det er visstnok slik politiet vil ha det - for å oppmuntre til forsiktig kjøring.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 11:34   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Politiet har uttalt at f.eks. SMS-tjenester om kontroll ikke er uønsket, det samme om GPS med fotoboksvarsling. Hensikten med fartskontroller er (visstnok) ikke å ta folk, men å få folk til å senke farten.

Jeg har også hørt at å blinke på medbilister er ulovlig, men fordi det er ulovlig bruk av lyshornet og at det kan skape farlige situasjoner. Det er f.eks. ikke ulovlig å ringe en kompis og fortelle om politikontroll.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 12:04   #13
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, må innrømme at det gjør jeg ikke. Vi kjører på en strekning med mye uvettig kjøring hver dag, og jeg håper de tauer inn flest mulig av dem, og gjerne tar lappen deres i samme slengen

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 12:27   #14
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Nei, må innrømme at det gjør jeg ikke. Vi kjører på en strekning med mye uvettig kjøring hver dag, og jeg håper de tauer inn flest mulig av dem, og gjerne tar lappen deres i samme slengen

Hvis du blinker i lysa til alle du møter (da det ikke er kontroll) så får du dem til å kjøre pent. for da tror dem at det er kontroll.

Gammel 18-06-08, 12:30   #15
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Hvis du blinker i lysa til alle du møter (da det ikke er kontroll) så får du dem til å kjøre pent. for da tror dem at det er kontroll.

Men om du blinker mot sivil UP så kan du få et problem ifm lysbruk.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 12:54   #16
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Men om du blinker mot sivil UP så kan du få et problem ifm lysbruk.

Tror neppe de gidder å snu og komme etter fordi en har blinket med lysene da.

Gammel 27-06-08, 10:44   #17
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Tror neppe de gidder å snu og komme etter fordi en har blinket med lysene da.

Å joda, det gjør de! Du blir i tillegg bøtelagt.

Gammel 18-06-08, 12:09   #18
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Også dulter jeg litt på Scarlett, ikke fordi at hun kjører for fort, men fordi jeg er enig i at det er så mye uvettig kjøring. Tenk å risikere andres og eget liv for en forbikjøring, jeg skjønner ikke at det er så vanskelig å forstå? Er det minuttet så forbanna viktig? :dagens utblåsning:

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 12:44   #19
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Jeg bli glad når vi blir varslet om fartskontoll.
Selv varsler jeg aldri, men det kan ha noe med at jeg ikke kjører bil selv heller. :knegg

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 12:59   #20
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kan faktisk ikke huske sist gang jeg så en kontroll?

Jeg har blitt tatt i fartskontroll 1 gang, og fikk kr 800,- i bot, det var i de dager da jeg var ung, gikk på skole, bodde hjemmefra og jobbet deltid. Kr 800,- svei!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:33.