|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Ingen blir skadet av litt stjeling? Så klart man blir det? Det kommer an på hva man stjeler og fra hvem. Hvis man stjeler trygden til en minstepensjonist, kan hun sulte ihjel.
|
|
|
#22 |
|
saftig
|
Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Men Scarlett (og dere andre som sier dere kjører for fort) - hvorfor gjør du det? Det kan da ikke være så vanskelig å følge med på speedometeret, eller?
|
|
|
#24 |
|
Heldig
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Jeg tror på deg når du sier du ikke skryter av råkjøring. Men det gjør meg betenkt at det er så lett å innrømme at det går for fort altfor ofte. Og de finnes, de som skryter av det, og irriterer seg høylytt over en bot de har fått. Smekk på pungen (ja, eller dåsa) sier jeg også.
|
|
|
#25 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?
Gjør man det altså? Jeg har hørt at man gjør det, men aldri vært sikker på om det var tilfelle eller ei. Det er ulovlig? Eller kommer det inn under "hindre politiet i å utføre jobben sin"-forseelse?
|
|
|
#26 |
|
Heldig
![]() ![]() ![]() |
Tro om det er utbredt?
|
|
|
#27 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Tja, hvorfor. Det er primært en uvane. Også er jeg ikke spesielt opptatt av å følge regler bare for å gjøre det. :ærlig:
|
|
|
#28 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Det ene er en foreseelse. Det andre er kriminelt. All nasking kan bli politianmeldt. Lovverket anser det som verre for samfunnet.
|
|
|
#29 |
|
nygift
|
Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Jeg pleier ikke å gjøre det, hadde ikke klart det om jeg hadde villet heller, jeg skjelver som et aspelau når jeg har kjørt forbi politiet, så jeg har nok med å holde meg selv på veien.
|
|
|
|
#30 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Jeg sutrer for øvrig ikke over fartsgebyrer eller parkeringsforelegg, så lenge de er rettmessige.
|
|
|
#31 |
|
Vaklende
|
Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Aha, jeg synes det er logisk at det er forbudt å advare. Bare for å klargjøre, så er jeg prinsipielt i mot å advare. Men de siste politikontrollene jeg har sett har vært satt opp slik at de virker mer som bomstasjon enn en funksjon som skal sikre at vi tar trafikkreglene på alvor. Antakelig har det gjort noe med min respekt, men jeg ville nok aldri blinket til en råkjører og heller ikke i soner der fartsgrensen var under 80.
Det er mulig jeg ikke burde hatt lappen, men dette er typiske situasjoner der jeg har kjørt for fort:
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Heldig
![]() ![]() ![]() |
Enig med deg i at å kjøre uvettig og hensynsløst kan være vel så farlig som å kjøre litt for fort (jer er jo i gang med å sette to onder opp mot hverandre i kveld, så...). Jeg kjenner en dame som kjører skikkelig farlig, følger ikke med i trafikken, ligger i 70 enten grensa er 60 eller 90. Hun er en av to jeg er redd for å sitte på med, og jeg vet ikke om jeg noen gang kommer til å sette ungene mine i bilen med henne som sjåfør om jeg ikke kan være med selv.
|
|
|
#33 |
|
Heldig
![]() ![]() ![]() |
Dette karakteriserer vel deg som mulig lite observang sjåfør? Eller er jeg for tøff mot deg nå? Skiltene skulle ikke være veldig vanskelige å få med seg, mener jeg.
|
|
|
#34 |
|
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Jeg har nok tendensen til å kjøre 10 og kanskje nesten 20 over i 80 og 90 sonen, så jeg er ingen råkjører akkurat, ser jo ann trafikksituasjonen.
|
|
|
#36 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Jeg blinker ikke med lysene, men det har vel hendt at jeg har nevnt at det var fartskontroll viss jeg f.eks var hos naboen og en av dem skulle ut å kjøre bil den samme veien. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Nei, jeg syns ikke det er OK. Fart dreper, og jeg syns det er ugreit at det på en måte er kult å kjøre for fort.
|
|
|
|
#39 |
|
Vaklende
|
Jeg tror ikke alle er like observante alltid, er dere det? Jeg synes det er et hakk å gå fra at jeg forteller om enkeltepisoder til å sette en merkelapp på meg som sjåfør. Ellers er det nok et poeng for meg å være litt "tøffere" mot meg selv ift når jeg skal la bilen stå. Kronisk søvnunderskudd setter ned konsentrasjonsevnen, og på dårlige dager kan det være nødvendig å la bilen stå. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
XXX
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?Det er mange år siden jeg gjorde det.
|
![]() |
|
|