Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-08, 00:22   #11
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det ok å advare andre bilister om fartskontroll?

Aha, jeg synes det er logisk at det er forbudt å advare. Bare for å klargjøre, så er jeg prinsipielt i mot å advare. Men de siste politikontrollene jeg har sett har vært satt opp slik at de virker mer som bomstasjon enn en funksjon som skal sikre at vi tar trafikkreglene på alvor. Antakelig har det gjort noe med min respekt, men jeg ville nok aldri blinket til en råkjører og heller ikke i soner der fartsgrensen var under 80.

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Men Scarlett (og dere andre som sier dere kjører for fort) - hvorfor gjør du det? Det kan da ikke være så vanskelig å følge med på speedometeret, eller?

Det er mulig jeg ikke burde hatt lappen, men dette er typiske situasjoner der jeg har kjørt for fort:

• fartsgrensen ble endret på et sted jeg kjører ofte og jeg ble litt "skiltblind"
  • fartsgrensen hadde blitt endret på et sted jeg kjører sjeldent nå, men er godt kjent. Alle andre biler holdt "gammel fart" og jeg kjørte nok på autopilot
  • det var 80-sone med motorveistandard

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:49.