Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Er du blitt brun i sommer da?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-08, 23:07   #41
Tuddelu
I farta ...

Tuddelu sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du blitt brun i sommer da?

Jeg har vært veldig mye ute i sommer og er faktisk ikke så verst brun. Jeg ligger sjelden pal og soler meg. Det sørger ungene for. Men jeg sprader gjerne rundt i hagen, på hytta eller på badestranda i bikini og da får man jo farge likevel Etter at jeg har fått det første grunnlaget, skal det mye til før jeg blir brent. Jeg smører meg som regel etter en liten stund i sola og da gjerne med et sted mellom 6 og 10 i faktor. Særlig leggene mine er forøvrig ganske herpa av myggstikk Ikke særlig pent når man ikke klarer å la være å klø seg til blods....

Snuppa på fem er forresten familiens bruneste. Hun har vært heldig med huden sin, altså. Nå er hun nøttebrun "all over" etter å ha tilbragt nesten tre uker i nettoen på hytta. Det er bare et ørlite skille å spore på rumpa etter noen dager på offentlig badestrand den siste uka.

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 23:17   #42
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke glad i å sole meg, men i år har jeg blitt brun og fin, noen fine dager på øya å takke for det. Og hele tiden med solfaktor 30.
Ungene er også smurt med faktor 30 i hele år, men er sunne og fine brune.

Gammel 31-07-08, 23:19   #43
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Brun??

Nei den fargen har jeg ikke sett.

Gammel 31-07-08, 23:29   #44
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, hold snavla.

Men rynker skal jeg ikke ha, da.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 23:32   #45
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til meg å være så har jeg faktisk fått ganske brukbar farge. Men sammenlignet med sånne som virkelig blir brune er jeg rimelig blendafarget. Og så har jeg noen lekre skiller, men sjå kor eg bryr meg.

Gammel 31-07-08, 23:35   #46
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjempebrun, spesielt leggene mine.
Men det er jo ikke så rart, siden jeg foretrekker å være i skyggen.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 00:03   #47
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har faktisk solet meg i sommer, det tror jeg aldri jeg har gjort før. Puppene er LITT lysere enn resten, og jeg har faktisk fått ganske så "frisk" farge i ansiktet. Aldri sett meg selv så brun, men andre ser nok ikke forskjell fra mitt vinterbleke jeg.

Gammel 01-08-08, 00:10   #48
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Er faktisk så brun som jeg ikke har vært før tror jeg.

Jukset litt i mai da. Leide sol i 4 uker før bryllupet. Og med det grunnlaget, så har godværet i det siste satt fart på sakene her.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 00:13   #49
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Har vært litt brun i sommer, det er den 6 sommeren jeg har vært brun i hele mitt liv. tok solarium før vi var i syden i juni, og det ble en del sol på kroppen i syden også, men de dagene med fint vær her hjemme så har jeg holdt meg mere i skyggen.

Gammel 01-08-08, 00:17   #50
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Nja, kroppen har blitt litt brun, ansiktet derimot har blitt flekkete.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 00:27   #51
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Nei. Grunnfargen min er lysskummetmelkblå, så selv om jeg har blitt "brun" til meg å være på armene, er jeg fremdeles blek. Leggene pleier å få seg en omgang med en selvbruningslotion, som gir en svak, svak teint, dvs. jeg er fremdeles blek, men slipper det blå skjæret i huden.

Er vel ikke så nøye på å huske det da, så når vi var på ferie, så tok vi en spasertur rundt i sentrum der vi var. (Sverige) en av byens løsere fugler kom mot meg, og smilte, og jeg så at frokosten hadde bestått av mer fludium enn egg og bacon, så jeg prøvde å se litt unna, og ikke starte en samtale. Men mannen hadde tydeligvis noe på hjertet, for da han kom bort til meg, sa han; "va brun du e!!" etterfulgt av et rått glis, og med en finger pekende ned på leggene mine... Da jeg kom bort til mannen min, som spurte hva han hadde sagt, trøstet han meg med følgende kommentar (og et glis i munnviken): "det ser nok verre ut enn det er, siden du har på sort knebukse"

Så resten av ferien har kommentaren kommet støtt og stadig, "va brun du e!!"

Jentene har nok desverre arvet pigmentet mitt. Håret deres blir ekstra lyst, men huden får ikke antydning til farge, enda de er mye i sola. Riktignok med faktor 30 på da, men alikevel.

Gammel 01-08-08, 00:30   #52
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er vel egentlig så brun som jeg kan bli, men det betyr ikke at jeg er så veldig brun.
Føler meg veldig brun ved siden av mann og barn som er helt hvite i huden!

Gammel 01-08-08, 00:40   #53
bloma
Aktiv

bloma sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
bloma er litt kul
Standard

Kan faktisk ikke husket at jeg har vært så brun før, men så er det første sommeren jeg har hatt ferie på 17 år også.
Har ikke ligget pal og solt meg, men vært på båtturer, badeturer, fisket krabber, bygget veranda osv.
Aktiv soling, kalles det kanskje.
Har brukt faktor 15 hele tiden, men blitt veldig brun for det.

Gammel 01-08-08, 00:43   #54
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Ja er brun.Får lett farge

Gammel 01-08-08, 00:51   #55
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Hva betyr adekvat? :domm:

Fullgod, dekkende. Med andre ord - jeg er fornøyd.

Gammel 01-08-08, 00:55   #56
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Nei. Grunnfargen min er lysskummetmelkblå, så selv om jeg har blitt "brun" til meg å være på armene, er jeg fremdeles blek. Leggene pleier å få seg en omgang med en selvbruningslotion, som gir en svak, svak teint, dvs. jeg er fremdeles blek, men slipper det blå skjæret i huden.

Samme her! Det er faktisk akkurat slik jeg ville beskrive min nytte av selvbrunings-lotion!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 01:07   #57
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Litt brun har jeg blitt, men bare foran. Dette fordi jeg orker ikke ligge på magen og sole meg. Er ytross alt 39 uker gravid for tiden. Så jeg sitter litt i en stol med bikini på i blandt. Naboene får vel sjokk av den svære magen med en haug med strekkmerker, men sjå kor æ bryr mæ.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 01:15   #58
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja ganske, og det helt uten å sole meg. Har bare vært ute i singleter og lignende.

Gammel 01-08-08, 01:17   #59
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Nope. Jeg blir ikke brun. Får flere fregner, og blir rød mellom dem - men noen brunfarge ser jeg ikke noe til.

Frøkna, derimot, blir brun bare hun ser på sola. Herremannen blir litt rød først (ikke solbrent), så brun - men ikke så brun som søstra.

Gammel 01-08-08, 01:32   #60
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Ja. Jeg har blitt ganske så brun og håret enda lysere. Noen ettermiddager på stranden er nok den største grunnen. Er aldri i solen midt på dagen hvis jeg kan unngå det.

Jeg har barn med forskjellige hud/hårfarger selvom de er fra nøyaktig samme opphav. To røde, hvor den ene hater sol og varme og den andre har fått ansiktet dekket av enda flere prikker og kun et svakt glimt av rødskjer på skuldrene. En lysblond med god hud. Han har fått enda lysere hår og har fin brunfarge. Spesielt på den delen av kroppen som har været mer over vann, enn under . De to yngste er mørkeblonde og har en hud som lett tar farge og ikke blir brent. De er også brune etter våre ettermiddager på stranden og ellers mye utelek.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:42.