|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Betyr navnets betydning noe for deg?
Ja, det gjør det jo. Men helt seriøst: Ville det plaget deg å hete Kristin? (På grunnlag av betydningen altså, ikke på grunnlag om du synes navnet er fint eller stygt.) I tilfelle tror jeg nesten jeg vil tillate meg å dåne litt. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ekvilist
|
Sv: Betyr navnets betydning noe for deg?Det betyr såpass at jeg sjekker ut betydningen før vi velger navn. Men ikke så mye at jeg legger vekt på betydningen med mindre navnet betyr "møkkaunge", "superreligiøs" eller lignende.
|
|
|
#4 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Betyr navnets betydning noe for deg?Vet ikke hva navnet betyr, og det betydde ingenting for oss iløpet av navneprossessen.
|
|
|
#5 |
|
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Betyr navnets betydning noe for deg?Storemor er oppkalt etter sin oldefar, og Lillemor er delvis oppkalt etter sin tipp oldemor, så jeg kan ikke si noen annen betydning var viktig nei.
|
|
|
|
#6 |
|
Leser
|
Sv: Betyr navnets betydning noe for deg?Ja, for meg betydde det noe. Jeg liker ord med mening. Barna sine navn betyr "gave" og "fred".
|
|
|
#7 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Betyr navnets betydning noe for deg?Nei, betydningen spilte ingen rolle for oss. Rhett ville ikke ha et bibelsk navn (og jeg tror han da mente direkte fra bibelen, ikke navn med opprinnelig bibelsk opphav), og jeg synes det er greit at navnene "passer sammen", men bare utfra svevende synsing.
|
|
|
#8 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Betyr navnets betydning noe for deg?Både opprinnelse og betydning har hatt noe å si i våre navnevalg. Vi har en som gnistrer og en som er tilfreds. Jammen ser det ikke ut til å stemme med personlighetene deres også |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Betyr navnets betydning noe for deg?Har ikke vist navnets betydning før nå.
|
|
|
#12 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Betyr navnets betydning noe for deg?Ja, det har noe å si for meg i hvertfall. Jeg er i overkant opptatt av navn og betydningen deres, så jeg sjekker det alltid, og kan godt ekskludere navn av den grunn. Alt med "kristent/bibelsk" betydning vil stort sett være utelukket foreks.
|
|
|
#13 |
|
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Betyr navnets betydning noe for deg?
Ja jeg synes det ble litt voldsomt
|
|
|
#14 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Betyr navnets betydning noe for deg?Denne tråden fikk meg nysgjerrig, så nå vet jeg hva navnene til barna mine betyr:
|
|
|
#15 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Betyr navnets betydning noe for deg?Må si meg enig med Tinetoff; Kristin, Kristian, Kristianna utgår her pga betydningen. Litjtausa har et navn med kristen bakgrunn, men det navnet har så sterke røtter i familien min at vi valgte det likevel. Lille skatt sitt navn har en kjempefin betydning, som ble tungen på vektskålen da vi måtte ta valget.
|
![]() |
|
|