|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Betyr navnets betydning noe for deg?Nei, fant først ut etterpå hva storesøsters navn betyr (norrønt navn). Lillesøsters visste vi hva betydde, men det spilte ingen rolle i forhold til valg.
![]() |
#44 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Betyr navnets betydning noe for deg?
Ja, det gjør det jo. Men helt seriøst: Ville det plaget deg å hete Kristin? (På grunnlag av betydningen altså, ikke på grunnlag om du synes navnet er fint eller stygt.) I tilfelle tror jeg nesten jeg vil tillate meg å dåne litt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Betyr navnets betydning noe for deg?Har ikke vist navnets betydning før nå.
![]() |
#48 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Betyr navnets betydning noe for deg?Ja, det har noe å si for meg i hvertfall. Jeg er i overkant opptatt av navn og betydningen deres, så jeg sjekker det alltid, og kan godt ekskludere navn av den grunn. Alt med "kristent/bibelsk" betydning vil stort sett være utelukket foreks.
![]() |
#49 |
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
Ja jeg synes det ble litt voldsomt
![]() |
#50 |
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Betyr navnets betydning noe for deg?Jeg tenkte en gang at jeg ville at barnas navn skulle ha en fin betydning. Men så fikk jeg barn selv og fant ut at det var vanskelig nok å velge navn som det er. Barna mine endte opp med (alle har dobbeltnavn og enkelte av navnene fant jeg kun betydningen av på engelsk) :
![]() |
#52 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Betyr navnets betydning noe for deg?Denne tråden fikk meg nysgjerrig, så nå vet jeg hva navnene til barna mine betyr:
![]() |
#53 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Betyr navnets betydning noe for deg?Må si meg enig med Tinetoff; Kristin, Kristian, Kristianna utgår her pga betydningen. Litjtausa har et navn med kristen bakgrunn, men det navnet har så sterke røtter i familien min at vi valgte det likevel. Lille skatt sitt navn har en kjempefin betydning, som ble tungen på vektskålen da vi måtte ta valget.
![]() |
#55 |
Passiv
|
Storesøster fikk navn når hun var 6 måneder gammel, TurboTrollet når han var rundt 4 uker gammel og Bitteliten når han var rundt to uker. |
![]() |
![]() |
|
|