|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Jeg er sjokkert! (om bhg. og sikring av barn i bil)
Beltet bak ryggen?? Den skjønte jeg ikke?
![]() |
#42 |
|
Første gang man har med bilstol kan du jo spørre om de vet hvordan den festes! Si at du vil ha bevis, fordi barnet sikkerhet er veldig viktig for deg! Hvis de innrømmer at de ikke kan det, vis dem og forlang at de gjør det etter deg! De er pliktet til å kunne stå for sikkerheten i barnehagen, og du har rett på en trygg hverdag for barnet ditt!
![]() |
#43 |
Yes, we can!!
|
Vet du, de der innviklede Graco-setene stoler jeg jo knapt på at jeg selv kan montere, så jeg vet jommen ikke... Kanskje det er bedre å da bruke seter som er lettere å montere?
![]() |
#44 |
Textrovert
|
Vi har to Gracco-seter og de tar vi IKKE ut av bilene. Jeg innrømmer glatt at jeg ikke kan feste dem, og mannen min brukte lang tid da han monterte dem, slik de satt helt, helt riktig. Jeg vet at mange synes vi er sære når vi sier at vi ikke kan sette igjen en av de bilstolene i barnehagen eller til folk som skal passe guttungen, men for det første er det store sjanser for at de monterer feil og for det andre tar det altfor mye tid og krefter hvis stolene skal tas inn og ut av bilene våre hele tiden.
![]() |
#45 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg vet fortsatt ikke om jeg hadde stolt på at barnehagepersonalet monterte stolene riktig. Som Polyanne sier, noen av bilstolene er vanskelige å montere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
Stoler men ikke på barnehagen, skriver man heller ikke under på at de får lov til å være med på bilturer! Spør da barnehagen om hvorfor, kan du jo da be om bevis og skriftlig avtale der de SKAL gjøre dette riktig! Så kan man ta stikkprøver! Gå sammen med andre foreldre i barnehagen, og presiser for barnehagen at dette er et alvorlig og ekstremt viktig punkt i barnas trygge barnehagehverdag! Snakk med overordnede i barnehagen! Vær bestemte og saklige i samtalen, og vis at dette ikke er noe å ta lett på!
![]() |
#47 |
På vei
![]() Sv: Jeg er sjokkert! (om bhg. og sikring av barn i bil)Ble bare rot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
På vei
![]() Sv: Jeg er sjokkert! (om bhg. og sikring av barn i bil)Nei, det er ikke enkelt. Selv om de gjør så godt de kan med montering, er det ikke uvanlig at det blir feil allikevel. Men for oss er ikke dette noe problem siden de ikke kjører ungene i bil, så det opptar meg egentlig ikke allverden. Hadde problemstillingen vært reell for oss, hadde jeg helt klart måtte satt meg ned for å finne ut hva jeg kan godta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
♡
|
![]() Sv: Jeg er sjokkert! (om bhg. og sikring av barn i bil)Styrer i bhg ringte nettopp.
![]() |
#50 |
|
HURRA!!!
![]() |
#51 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Jeg er sjokkert! (om bhg. og sikring av barn i bil)Se det! Det nytter å være bråkekjerringer og bråkegubber! :klapp:
![]() |
#54 |
Kidding, right?
|
Da skal du banne på at det kommer reaksjoner på det også... "Vet du hva? Barnehagen dro på tur med barna, i noen ELDRE bilseter som noen har gitt dem - hvem vet hva slags behandling setene har fått? Kanskje de er kollisjonsskadd? Og de ser gamle ut, sikkert mer enn seks år og da skal man jo ikke bruke slike seter, vet de virkelig ikke det!?? "
![]() |
![]() |
#55 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Jeg er sjokkert! (om bhg. og sikring av barn i bil)Men hva gjør dere hvis barna spontant blir invitert hjem med små bhg-venner - de har jo neppe massevis av ekstra bilstoler i bagasjerommet - sier dere nei da?
![]() |
![]() |
#56 |
Textrovert
|
Det hadde jeg gjort, ja, Ingen bilstol (ev. pute ved SVÆRT korte turer), ingen bilkjøring.
![]() |
#57 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Jeg er sjokkert! (om bhg. og sikring av barn i bil)Vi har puter integrert i bilen.
![]() |
#58 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Istedenfor å ha beltet foran brystet og over skulderen så velger mange å ha dette beltet under armen eller bak ryggen fordi det ligger og gnager på barnets hals. Det er ikke slik utstyret skal brukes og det er livsfarlig!
![]() |
#60 |
lissom sjarmør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det hadde vært greit for meg, men det skjønte du sikkert allerede. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|