|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Holder det med kun én vinterdress?
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Holder det med kun én vinterdress?Jeg vasker bare vinterdressen i helgene om den er skitten noe den skjeldent er om vinteren
|
|
|
|
#44 |
|
Passiv
|
Sånn gjør stort sett jeg det også. Kjøper som oftest en ny dress, og en brukt. Da kan man faktisk få en veldig god dress til fin pris |
|
|
|
#45 |
|
Skinner
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jepp.
|
|
|
#46 |
|
villende
|
Sv: Holder det med kun én vinterdress?Vi hadde to i fjor og skal ha to i år. En Troll Classic som dobler som høst- og vårdress og en ReimaTec bobledress. Hvis det er behov for det så kjøper jeg bukse til vinterjakken hans. Vi har uansett en som skal arve så jeg syns det er helt greit med to dresser. Snupp er mye ute i barnehagen og vi er mye ute i helgene, så jeg syns det er viktig at utstyret er i orden. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Fortynnet
|
Sv: Holder det med kun én vinterdress?Jeg syns ikke det holder med en dress. Henter man et barn som er sølete fra topp til tå, så må dressen vaskes. Her består vinteren som regel av mer søle og slaps enn snø. Det er ikke alltid det er praktisk mulig å få vasket og tørket den til neste morgen. Vi hadde alltid en dress hengende i barnehagen og en hjemme. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Prøver så godt jeg kan :)
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() |
Sv: Holder det med kun én vinterdress?Joda man kan klare seg med det men det er godt å ha 2 i tillfelle du skulle trenge å vaske den eller at den er så våt at det ikke lar seg gjøre å få den tørr til neste dag. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Skinner
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Holder det med kun én vinterdress?Jeg har aldri opplevd å ikke få dressen tørr til neste morgen. Innser at det er mange fordeler med å ha løst ullfor.
|
|
|
#50 |
|
superbruker
|
Sv: Holder det med kun én vinterdress?Her har vi aldri klart oss med bare en dress. Vi har som regel den fra året før pluss at jeg kjøper en ny. Da ha vi alltid to dresser. Pluss at vi har et par til. Nå har mine barn gått i naturbarnehage. De har alltid vært ute mer enn inne. De har alltid hatt to dresser og to sett regntøy i barnehagen. Pluss at de har et sett av hver i hjemme. Nå er mine barn sånn at de svømmer i vanndammer så det er ikke noe som holder det tørt.
|
|
|
#51 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#52 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Holder det med kun én vinterdress?Den nye reimadressen kan jo gå både i tørketrommel og tørkeskap. Ser ikke hvordan jeg ikke skal klare å få den rein. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Passiv
|
Så klart det går an, men jeg gidder ikke å stresse med det når vi kommer hjem, hvor vi først skal lage middag, så slappe av litt sammen med ungene, og så er det i seng. Etterpå styre for å få ren dress etc til neste dag. :nekter: |
|
|
|
#54 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Holder det med kun én vinterdress?Jeg klarer å vaske dressen etter barnehagen når det trengs, og ReimaTec tørker da til dagen etter igjen fordi de er så tynne (vinterdressene og).
|
|
|
#55 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Holder det med kun én vinterdress?Vi har alltid klart oss med en dress (Reima) Og har tenkt å gjøre det denne sesongen også.
|
|
|
#56 |
|
Bedreviter
|
Sv: Holder det med kun én vinterdress?Vi har aldri hatt mer enn én dress (til hver unge, vel og merke), og det har ikke vært noe savn å ikke ha flere. Vi går eller sykler til barnehagen, så da hentes og bringes ungene i dressen. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Bedreviter
|
Det har aldri vært et problem hos oss, i alle fall, men nå krever jeg bare at dressen er behagelig og funksjonell, ikke at den er ren og pen i barnehagen. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Fortynnet
|
Sv: Holder det med kun én vinterdress?Det kommer vel litt an på vær og føreforhold i barnehagen også. Hos oss var det skikkelig sølete på en del av uteområdet/skogen i perioder, og snø er det lite av her. Sist redigert av Filifjonka : 05-09-08 kl 13:13. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
I mål
|
Sv: Holder det med kun én vinterdress?Vi hadde bare en dress første året i barnehagen. Det gikk helt greit, da var de ikke så mye ute. Senere har vi hatt to, men jeg har aldri samme størrelse. Ifjor hadde vi str 98 og 104 i Troll. I år fortsetter vi med 104 i Troll samt at jeg har kjøpt en TTH på salg. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
superbruker
|
Sv: Holder det med kun én vinterdress?Spesielt når dressen har gjørme på innsiden av armene og oppover beina. Hvordan de får det til vet jeg ikke men de gjør det. Uavhengig av om det er såkalt god dress som troll feks eller billig dress. Hva slags type personlighet barnet er vil jo også spille inn. Har man stille og rolige barn som er like rene og pene etter en dag i barnehagen eller har man som jeg har, barn som man må spyle vekk en del lag gjørme først før man kan se ansiktet på det.
|
![]() |
|
|