|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Håpefull eller håpløs....
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
![]() ![]() ![]() |
Sv: Syn på barnehageansatteVår bhg har åpent til 16.45, og det har ikke skjedd at vi har kommet og hentet etter 16.30. Som regel hentes ungene våre mellom 15 og 16.For min del er bhg et flott sted for guttenen mine å være, der jeg vet at de blir tatt vare på, og gitt et pedagogisk tilbud i tillegg. Jeg benyttet meg av dagmammma i netsen to år, og det er milevid forskjell på hva guttene lærer og tar med seg videre, selv om denne dagmammaen var utdannet førskolelærer.
|
|
|
|
#2 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Syn på barnehageansatteJeg blir bare lei meg når jeg hører disse historiene. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Leser
|
Sv: Syn på barnehageansatteHar bare lest hovedinnlegget.
|
|
|
#4 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Syn på barnehageansatte
Det forundrer meg veldig at noen foreldre kan tenke sånn om barnehageansatte - å ønske seg "gratis barnevakt" eller liknende virker temmelig fjernt for meg. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Borte
|
Sv: Syn på barnehageansatteJeg svarer på hovedinnlegget uten å lese alle innleggene.
|
|
|
#6 |
|
Introvert optimist
|
Vi har aldri hentet så seint at barnehagen har vært stengt. Ikke en gang på de drøyt seks årene har vi gjort det.
|
|
|
#7 |
|
lissom sjarmør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg går med de samme tankene som deg. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Syn på barnehageansatteNå går ikke jentungen i barnehage, men jeg skal nå svare for det. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Tro meg, barnehagepersonale jobber masse overtid. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Utenlands
Jeg synes en må kunne ha en viss oversikt over jobbtiden sin. Det er greit at alle må kunne forvente overtid innemellom, men det er da vanlig å få litt varsel i alle fall. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Utenlands
Sv: Syn på barnehageansatteJeg synes faktisk også at barnehageeierne burde bli strengere ift de som stadig kommer for sent. Dersom en ikke klarer å forholde seg til barnehagens åpningstid, synes jeg det er helt kurant å true med oppsigelse av plassen. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Utenlands
Ja, man kan sikkert søke om fritak, men man kan ikke bare gå fra barna en står igjen med! |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Aktiv
Medlem siden: Nov 2006
Neida, å jobbe overtid er for de fleste helt greit. Men her er det ikke det å jobbe overtid som er deltema, men det å komme for seint. Det er ikke en god ting å komme for seint generelt, og det er ikke særlig respektfullt når forseintkomming gjør at folk må jobbe overtid. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Tankefull
|
Jeg er ped. leder i barnehage, jobber masse overtid jeg!
|
|
|
#16 |
|
Bedreviter
|
Jeg måtte bare kommentere dette: Jeg har jobbet i butikk, og det er veldig mange som er like lite flinke til å respektere åpningstider der. Folk kaster seg inn av døra på butikken to minutter før stengetid og har verdens beste tid til å handle ... Og nei, jeg fikk i alle fall ikke noen overtidsbetaling eller avspassering opptjent den gang jeg jobbet som lørdagsvikar i butikk og måtte jobb en halv time ekstra nesten hver lørdag. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Tankefull
|
Har samme erfaring som deg! Jobbet i butikk i flere år, blandt annet 2-3 år på OBS!. Der sies det over høytaler "nå er klokken 20 og butikken stenger", alikevell forstetter folk å handle som om det ikke bryr dem! I førjulstider kunne jeg sitte der i kassen opptil 45 etter stengetid før jeg fikk tellt opp kassa og kommet meg hjem.
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
Tror rett og slett vi må gjøre som guniss foreslo jeg, en egen tråd om åpningstider og overtidsbetalt. Noen som vil starte?
|
|
|
#19 |
|
Bedreviter
|
Hvem er du, og hvor har du gjort av Elin, siden du tror at vi vanligvis ikke tillater tråder å spore av på dette forumet her? |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Erfaren nok
|
|
![]() |