Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Syn på barnehageansatte

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-06, 22:20   #41
m|nken
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Syn på barnehageansatte

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg mener at jeg ville ikke spurt noen. Jeg oppfattet den opprinnelige historien som at det nettopp var en "tilfeldig valgt assistent" som ble spurt (uten at de hadde noen spesiell grunn til å tro at h*n var interessert i jobben), og jeg ville ikke gjort det. Jeg ville spurt styreren eller hengt opp en lapp.

Slik jeg forsto det på barnehagen ville de nå benytte seg av barnevernsvakta etter stengetid (17.00) hvis ikke barn ble hentet. Mulig jeg misforsto litt og at man først må vente to timer før man kan ringe barnevernsvakten.

Jeg vet at det har vært en del bøter i "vår" barnehage og enkelte har fått brev om at de mister barnehageplassen hvis de ikke skjerper inn på å komme tidsnok til stengetid. Dette har visst ikke vært til stor hjelp. Men det kan kanskje ha en sammenheng med at daglig leder aldri har gjort alvor av "truslene".

Det var forøvrig litt intr. at den ansatte i barnehagen fortalte at h*n titt og ofte hadde opplevd at foreldre ringte til barnehagen og spurte om h*n kunne ordne det slik at barnet var ferdig påkledd når det ble hentet. Foreldrene kom dermed pesende rett over kl. fem, tok barnet i hånden og løp tilbake til bilen. Jeg tror ikke h*n synes det var så ille at de forventet den ekstra lille servicen, men jeg tror h*n følte seg litt maktesløs med at h*n aldri fikk en mulighet til å fortelle hvordan dagen til barnet hadde vært, eller man fikk aldri tid til og utveksle informasjon og viktige beskjeder.

Sist redigert av m|nken : 22-11-06 kl 22:25.
m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 22:24   #42
m|nken

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Selvsagt enig. Men det er likevel litt forskjell på en 19 år gammel ufaglært assistent og en utdannet fagperson med 30 års erfaring. Det ville ikke være fullt så fornærmende å få tilbud om ekstrajobb dersom du var nitten og vikarierte som arkivmedarbeider, som hvis du var 55 og markedsdirektør, liksom. (Det er klart at måten man spør på kan være fornærmende eller respektfull uansett, da.)

Jeg bør vel også tilføye at den ansatte i den aktuelle historien er et meget modent menneske, godt over 50 år og har jobbet i barnehagen i en årrekke.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 22:24   #43
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Slik jeg forsto det på barnehagen ville de nå benytte seg av barnevernsvakta etter stengetid (17.00) hvis ikke barn ble hentet. Mulig jeg misforsto litt og at man først må vente to timer før man kan ringe barnevernsvakten.

Man må ikke vente med å ringe barnevernsvakten.
Dersom man står der med et barn som ikke er hentet, ringer en bare å gir beskjed om at en kommer. Det ville vært alt for lenge å være igjen to timer i barnehagen.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 22:29   #44
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bør vel også tilføye at den ansatte i den aktuelle historien er et meget modent menneske, godt over 50 år og har jobbet i barnehagen i en årrekke.

Jeg er for så vidt enig med Skilpadda i at det er en gradsforskjell på hvor frekt det er å tilby en ekstrajobb til en 19 år gammel assistent i 30 % stilling og på å gjøre det overfor en utdannet pedagog med 30 års erfaring. Det ene er bare frekt. Det andre er direkte hårreisende!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 22:32   #45
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hva gjør barnehageansatte som må vente i forhold til å hente sine egne barn i annen barnehage?
Det kan jo også oppstå. At barnehageansatte kommer for sent til barnehagen fordi de selv har blitt forsinket.

Ja, da har du et problem!

Forhåpentligvis er det såpass mange på huset at noen andre kan vente sammen med barnet du har igjen.

Det er det som er problemet for mange barnehageansatte - at en ikke kan planlegge noe rett etter jobb fordi en aldri vet om en kan gå når en slutter. Det er selvsagt ikke en holdbar situasjon!

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 22:35   #46
Linemix
Aktiv

Medlem siden: Nov 2006
Linemix er populærLinemix er populærLinemix er populærLinemix er populær
Standard

Jeg ser ikke på barnehagen som et "service-tilbud", nei! hjelpes, jeg ville aldri i mine villeste drømmer spurt om en ansatt i bhg kunne være ekstrabesteforelder (gratis barnevakt) til barna mine ...!

Men jeg må si jeg har vært fornøyd med ansatte i begge bhgene datteren min har gått i. Faglig flinke, observante, snille, fleksible og ikke minst skjerpa på å gjøre en god jobb for barna - og foreldrene.

Jeg kommer for øvrig alltid ganske tidlig og henter, men det er fordi jeg jobber 50 %. Det hender en sjelden gang jeg henter kl halv fire, men ellers henter jeg med en gang de er ferdige med fruktmåltidet kl 1500. Men, som sagt, jeg går tidlig fra jobb, så jeg har muligheten.

Jeg syns førskolelærere tjener veldig lite i forhold til den jobben de gjør.

Linemix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 22:39   #47
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Næmmen?
Jeg tenker på barnehageansatte som på andre mennesker, jeg liker dem eller misliker dem for menneskene de er.
Det kunne aldri falt meg inn å spørre om de ville hjelpe meg med noe annet?

Av og til kan jeg være litt sen i hentesituasjonen, men da ringer jeg alltid. (hvis jeg ser at det er mye trafikk).
Jeg blir veldig lei meg hvis dette skjer, jeg vet jo hvor kjipern det er å jobbe overtid uforberedt.

I fjor på denne tiden var vi i en ganske intens situasjon med minstegutt innlagt på sykehuset. Da tilbød pedagogisk leder på avdelingen og styrer i barnehagen å være avlastere for de to eldste barna.
Dette var et tilbud vi ble helt satt ut av og vi tok det absolutt ikke for gitt! Det var utrolig sjenerøst av dem!

Hvor kommer disse holdningene fra? Har aldri opplevd slik, jeg...

Gammel 22-11-06, 22:39   #48
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Jeg ser på de som jobber i barnehagen som de profesjonelle menneskene de er. Deres jobb er å være omsorgspersoner og pedagoger for mine barn, mens jeg er på min jobb.

Vi har hatt en assistent som gjerne ville sitte barnevakt. Dette tilbø hun oss, og vi benyttet oss av det et par ganger, og betalte henne godt. Dette satte vi stor pris på, og hun var student ved siden av jobben og ønsket ekstra penger.

Signerer!

Vi fikk ikke brukt assistenten som barnevakt, men hadde det klaffet hadde det vært en god deal for begge parter!

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 22:41   #49
Misty
Håpefull eller håpløs....

Misty sin avatar

Hvor: Plankebyen
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Vår bhg har åpent til 16.45, og det har ikke skjedd at vi har kommet og hentet etter 16.30. Som regel hentes ungene våre mellom 15 og 16.For min del er bhg et flott sted for guttenen mine å være, der jeg vet at de blir tatt vare på, og gitt et pedagogisk tilbud i tillegg. Jeg benyttet meg av dagmammma i netsen to år, og det er milevid forskjell på hva guttene lærer og tar med seg videre, selv om denne dagmammaen var utdannet førskolelærer.

Det kunne aldri i verden falt meg inn og tilby noen av de ansatte i disse bhg en ekstrajobb som vaskehjelp. :shock:
Og det er ingenting som er så viktig for meg at jeg ikke kan avbryte arbeidet mitt for å hente dem i rett tid. De gangene det har hendt at vi har hentet 15 minutter før stengetid, så er det traffik eller andre ting utenfor vår kontroll som har gjort situasjonen sånn.

Gammel 22-11-06, 23:22   #50
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg er for så vidt enig med Skilpadda i at det er en gradsforskjell på hvor frekt det er å tilby en ekstrajobb til en 19 år gammel assistent i 30 % stilling og på å gjøre det overfor en utdannet pedagog med 30 års erfaring. Det ene er bare frekt. Det andre er direkte hårreisende!

Det er utidig å gå ut fra at folk er interessert i å jobbe for seg hvis man ikke har noen grunn til å tro det. Å spørre noen man vet er deltidsansatt om vedkommende er interessert i en ekstra bijobb er forsåvidt ikke frekt (hvis det gjøres på en hyggelig måte), men jeg ville ikke gjort det på den måten uansett.

Gammel 23-11-06, 00:45   #51
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir bare lei meg når jeg hører disse historiene.

Og jeg synes jo det er rart at disse menneskene er så inkonsekvente i sine handlinger at de kan overlate barna sine til noen de ikke respekterer.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 00:59   #52
Sonar

Sonar sin avatar

Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sjokkert over hvordan folk kan oppføre seg jeg.

Jeg ser på barnehagen som et pedagogisk tilbud, men også som et servicetilbud.

Må innrømme at jeg har hentet litt over stengetid noen ganger...men det er snakk om 5 min. (Stenger 14.30) Alle blir hentet samtidig, så hentesituasjonen drøyer litt utover klokkeslettet. Tror ikke de ansatte la merke til at jeg kom senere en gang.

Føler det er litt annerledes i vanlige barnehager. Viktig og respektere stengetiden og synes at overtidsbetaling eller bot er helt greit.

Aner ikke hva de gjør dersom ingen henter. Står ingenting i vedtektene om barnevernsvakta. Det gjør det i vedtektene til SFO. Men det er ikke nødvendig for meg å vite

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 09:05   #53
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har bare lest hovedinnlegget.
Heg synes barnehagen både er et servicetilbud og pedagogisk tilbud. I enkelte perioder er jeg mest glad for det ene i andre perioder er jeg mest glad for det andre.

Jeg kunne godt ha spurt noen i barnehagen om de ville sitte barnevakt. Men neppe til hjelp med husarbeid.

Gammel 23-11-06, 09:05   #54
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonar, her.

Må innrømme at jeg har hentet litt over stengetid noen ganger...men det er snakk om 5 min. (Stenger 14.30) Alle blir hentet samtidig, så hentesituasjonen drøyer litt utover klokkeslettet. Tror ikke de ansatte la merke til at jeg kom senere en gang.

Føler det er litt annerledes i vanlige barnehager. Viktig og respektere stengetiden og synes at overtidsbetaling eller bot er helt greit.

Tror nok at de legger merke til det ja! Og uansett om det er mange som henter samtidig, så hvordan skal det gå hvis alle tenker at de ikke legges merke til? De ansatte i bhg kan jo risikere mange dager der de ikke kommer seg avsted på den tiden de skal....Og de ansatte har som regel ikke lengre arbeidstid enn det klokkeslettet bhg stenger. Hvis du er 5 min for sent ut av porten, så skal de uansett inn og låse og slukke etterpå.....
Hvorfor er det annerledes i "vanlige" barnehager?

Gammel 23-11-06, 09:09   #55
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du hadde ikke spurt en førskolelærer eller pedagogisk leder med andre ord? Eller er det bare en tilfeldighet at du skrev assistent?

I de barnehagene (2) vi har hatt barna i har det vært mest aktuelt å spørre assistentene. De har vært yngre og har ikke hatt egen familie. Jeg vet ikke hva de forskjellige yrkesgruppene i barnehagen tjener.

Gammel 23-11-06, 09:20   #56
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg har stor respekt for de barnehageansatte, litt for stor kanskje når jeg går og gruer meg til å be dem ta av dongeribuksa når han skal ut med vinterdress...

Det ville aldri falt meg inn å tipse en tilfeldig barnehageansatt om ekstrajobb, dersom jeg skulle spurt om barnevakt måtte jeg kjent vedkommende godt - sånn at det nesten blir en vennetjeneste/og vært passe desperat i tillegg.

I fjor, da han gikk i en bhg som stengte 15:45 hendte det en eller to ganger at jeg kom for seint. Det var min egen feil, men jeg ringte og sa jeg var på vei - og det var snakk om maks 5 minutter (litt forskjell på det og to timer). Nå har vi fått ny bhg og ny åpningstid 16:45. Har aldri vært for sein der, men han er ofte blant de siste som blir hentet - så det virker ikke som om for sein henting er noe problem.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 09:27   #57
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

(...)
Jeg ble litt tankefull etter denne samtalen i garderoben og funderer egentlig på hvilket syn man har på barnehageansatte. Ser dere på barnehagen som et servicetilbud eller er barnehagen et pedagogisk tilbud for dere? Henter dere ofte så sent at barnehagen faktisk har stengt når dere kommer? Og synes du eventuelt at dette er helt greit? Tror dere at mange barnehageansatte er så desperate etter penger at dere tilbyr de en vaskejobb på kveldstid for å spe på økonomien?

Dette ble litt rotete, men jeg ble litt tankefull etter denne samtalen.

Det forundrer meg veldig at noen foreldre kan tenke sånn om barnehageansatte - å ønske seg "gratis barnevakt" eller liknende virker temmelig fjernt for meg.

Barnehagen er for meg både et pedagogisk tilbud til barnet mitt, der hun sosialiseres, lærer ting og leker og har det fint, samt et sted for henne å være fordi vi jobber.
Vi har aldri vært nødt til å hente henne helt opp til stengetid - men vi kommer ofte tidlig.
Å tilby barnehageansatte vaskejobb ville aldri falt meg inn.
Nei, jeg har faktisk stor respekt for denne yrkesgruppen som orker å ha hylende barn rundt seg hele dagen, som lærer dem rutiner, bordskikk og annen skikk, og er tålmodige nok til å sitte hele dagen med dem for å få inn EN ting, om det er det som trengs. All ære til dem.

tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 09:27   #58
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg svarer på hovedinnlegget uten å lese alle innleggene.

I vår barnehage er det mest voksne damer som har jobbet i barnehagen i årevis, som har masse erfaring og som jeg respekterer enormt. En av dem som jobber der har blitt min gode venninne privat fordi vi har så mange felles interesser (hun er 13 år eldre enn meg og ei skikkelig kul og smart dame). Jeg er dypt takknemlig for den gode jobben de gjør i forhold til mitt barn. Det kunne ikke ramlet meg inn i måneskinn å prøve å utnytte den gode relasjonen jeg og Vesla har til dem for å få gratis barnevakt. Det syns jeg er respektløst ovefor den ansatte og den jobben de gjør.

Jeg syns det viser liten respekt for de som jobber i barnehagen å komme for sent, også. En ting er hvis man blir sittende fast uten mulighet til å komme frem, men det er noen som ikke er så nøye på å overholde åpningstiden. Jeg blir rett og slett litt flau og brydd på deres vegne, og jeg syns synd på de barna som stadig står igjen etter stengetid.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 09:58   #59
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ser dere på barnehagen som et servicetilbud eller er barnehagen et pedagogisk tilbud for dere? Henter dere ofte så sent at barnehagen faktisk har stengt når dere kommer? Og synes du eventuelt at dette er helt greit? Tror dere at mange barnehageansatte er så desperate etter penger at dere tilbyr de en vaskejobb på kveldstid for å spe på økonomien?

Vi har aldri hentet så seint at barnehagen har vært stengt. Ikke en gang på de drøyt seks årene har vi gjort det.

Barnehagen er først og fremst et pedagogisk tilbud. Var vi bare interessert i oppbevaring ville vi ha valgt en dagmamma og kontantstøtte, i hvert fall til minstemann.

Jeg har vurdert å spørre i barnehagen om barnevakthjelp, mot betaling selvfølgelig. Vi har så og si ingen som kan stille opp og jeg er skeptisk til å overlate ungene til hvem som helst, men de ansatte i barnehagen kjenner jo ungene veldig godt og jeg ville ha vært helt trygge på at det ville gått bra. Det er vel i første omgang lærlingen vår vi ville ha spurt, ikke bare fordi hun tjener minst, men fordi hun ikke har egen familie.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 10:17   #60
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg har vurdert å spørre i barnehagen om barnevakthjelp, mot betaling selvfølgelig. Vi har så og si ingen som kan stille opp og jeg er skeptisk til å overlate ungene til hvem som helst, men de ansatte i barnehagen kjenner jo ungene veldig godt og jeg ville ha vært helt trygge på at det ville gått bra. Det er vel i første omgang lærlingen vår vi ville ha spurt, ikke bare fordi hun tjener minst, men fordi hun ikke har egen familie.

Jeg går med de samme tankene som deg.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:40.