|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Syn på barnehageansatteForleden hadde jeg en litt "interessant" samtale med en av de ansatte i barnehagen til lille P i hentesituasjonen. H*n kunne blandt annet fortelle meg at h*n hadde opplevd og blitt spurt av noen foreldre om h*n kunne tenke seg og være reservebesteforelder til barnet deres. Barnets biologiske besteforeldre bodde 40 mil unna og de fortalte at det hadde ville vært koslig om h*n kunne stilt opp. Dessverre fant h*n raskt ut at de ikke slett ikke var ute etter noen reservebesteforelder, men en gratis barnevakt til sene kvelder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Stadig underveis
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Syn på barnehageansatte*Følger interessert med på tråden da jeg tenker en del på de ansatte i storebrors barnehage for tiden* |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: Syn på barnehageansatteNei, i alle dager! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
er her
|
![]() Sv: Syn på barnehageansatteDet hørtest helt utrolig ut, usmakelig respektløst.
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Syn på barnehageansatteFor meg er barnehagen både et servicetilbud og et pedagogisk tilbud. Vi har aldri hentet ungene etter stengetid, og vi spør ikke de ansatte om å være barnevakt. |
![]() |
![]() |
#6 |
Stadig underveis
![]() Sv: Syn på barnehageansatteSønnen min har akkurat begynt i barnehage og jeg er ikke fornøyd med assistentene. Jeg synes de virker likegyldige, sure og ikke spesielt høflige. I dag overhørte jeg to av dem stå å baksnakke noen foreldre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Syn på barnehageansatteFor meg er barnehagen både et servicetilbud og et viktig
x x x Sist redigert av Carpe Diem : 22-11-06 kl 21:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Syn på barnehageansatteJeg ser på de som jobber i barnehagen som de profesjonelle menneskene de er. Deres jobb er å være omsorgspersoner og pedagoger for mine barn, mens jeg er på min jobb.
![]() |
#9 |
![]() Sv: Syn på barnehageansatte
Hvor mye assistentene tjener kommer vel an på ansinitet og hvor i landet de jobber. Men de tjener vel stort sett mindre enn førskolelærere/pedagogiske ledere. Tror du at en bedre lønn kunne motivert ansatte bedre? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
flisespikker
|
Enig, det skulle bare mangle. Jeg var en gang tyve minutter for sent ute, fordi trikken stod fast i trafikken, og da får vi "bot", hvilket er helt rimelig etter min mening. (Jeg ringte da jeg skjønte at jeg kom til å bli for sen, slik at de visste at jeg var på vei.) Man kan jo ikke forvente at de ansatte skal jobbe gratis etter arbeidstid!
![]() |
#11 |
Originala
|
![]() Sv: Syn på barnehageansatteJøye meg, hva folk kan tillate seg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Stadig underveis
Jeg tror vel at lønnen har en betydning for hvor attraktiv en jobb er, og om den ikke er attraktiv vil arbeidsgiver få få søkere til stillinger og kan dermed ikke velge fra øverste hylle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
flisespikker
|
Jeg synes det burde kreves selv om det er et unntak, jeg. Det er jo i alle fall hverken barnehagens eller den barnehageansattes skyld at foreldrene henter for sent.
![]() |
#14 |
En ting er jo å tilby folk man kjenner og vet hadde hatt bruk for ekstra penger, en vaskejobb. Jeg fikk ikke inntrykk av at dette var tilfelle for denne barnehageansatte. H*n ble vel heller fryktelig fornærmet og begynte virkelig og lure på hvilket syn foreldre hadde på de ansatte i barnehagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Syn på barnehageansatteInteressant diskusjon - gleder meg til å lese mer her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
lissom sjarmør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Syn på barnehageansatteVi har aldri hentet etter stengetid, i barnehagen "vår" får man dessuten bot for å gjøre det. Tror det er 150 kr per påbegynt halvtime, og det synes jeg er helt ok, siden de ansatte faktisk ikke får overtidsbetalt for dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette synes jeg er helt greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Du hadde ikke spurt en førskolelærer eller pedagogisk leder med andre ord? Eller er det bare en tilfeldighet at du skrev assistent? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, jeg tror at et høyere lønnsnivå kunne ha motivert.
![]() |
|
|