|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Hva betyr julen for dere? | |||
| Fering av Jesu fødsel. |
|
29 | 17,79% |
| En høytid hvor man koser seg med familie og venner. |
|
133 | 81,60% |
| Tradisjoner som pakker, god mat og pynt. |
|
92 | 56,44% |
| Ikke så mye - en nødvendighet som må gjennomføres |
|
14 | 8,59% |
| Feirer ikke jul |
|
3 | 1,84% |
| Annet |
|
5 | 3,07% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 163. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva betyr julen for dere?En høytid hvor man koser seg med familie og venner.
|
|
|
#3 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hva betyr julen for dere?En høytid hvor man koser seg med familie og venner. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
By the Sea
|
Sv: Hva betyr julen for dere?Jeg er veldig glad i julen. Forbinder det med forventning, hygge og glede.
|
|
|
#6 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Hva betyr julen for dere?Vi er kristne, men vi feirer vel jula pga. tradisjoner. Vi liker å ha fri, god mat, tid til hverandre og familie/venner, spille brettspill og spise godterier og mandariner.
|
|
|
#7 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Hva betyr julen for dere?Jeg har en ikke-kristen bakgrunn, og jeg og mannen er utmeldt av statskirken. For oss er julen tradisjoner, forventning, kos, pynt og avslapping. Ungene får jo etter hvert vite at de kristne feirer julen som Jesu fødsel, mens vi i større grad feirer familien - og slutten på året. Det er en høytid. Vi baker litt, vasker, pynter, kjøper gaver, synger (både kristne og ikke-kristne julesanger), og fokuserer på stemningen som følger med julen. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Hva betyr julen for dere?
|
|
|
#10 |
|
priiiima donna
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva betyr julen for dere?God mat
|
|
|
#11 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hva betyr julen for dere?En feiring av Jesu fødsel, og en høytid med god tid til familie og venner.
|
|
|
|
#12 |
|
ctrl+z
|
Sv: Hva betyr julen for dere?Julen er først og fremst en tid hvor vi har mulighet til å være sammen med familien, både de vi er sammen med til daglig og de som bor langt vekk. Vi fokuserer ikke mye hverken på Jesus eller julenissen, men nevner selvsagt begge deler for barna.
|
|
|
#13 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hva betyr julen for dere?Familie, venner, god mat og kos.
|
|
|
#14 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva betyr julen for dere?Det er lite religiøst innhold i vårt julehus, men jeg vil vel kanskje si at vi (rettere sagt jeg) etterstreber en slags harmonisk ro og fred i sjela i juletiden. Utover det dreier det seg om tradisjoner, mat, familie og venner osv. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
ENDELIG 6 BARNSMOR!!!!
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() |
Sv: Hva betyr julen for dere?Vi er muslimer, så vi feirer ikke jul. Vi har jo Eid to ganger i året da vi gir barna gaver og penger. Har også god mat som vi koser oss med. Barna storgleder seg til hver Eid!! Besøk hos venner er også en tradisjon.
|
|
|
#16 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva betyr julen for dere?Jeg stemmer for alternativ 1 og 2. Julen for oss er å ha god tid til å være sammen. Tenke litt over hvorfor vi feirer jul samtidig som kose faktoren er høy |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hva betyr julen for dere?Jeg har ingen gode minner fra julen selv men gubben er svært julete så vi feirer alltid med hans familie. Masse kos, mye besøk og litt så-som så med ryddighet og spise-rytmer..
|
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Sv: Hva betyr julen for dere?Jul er en flott avslutning på et år og at vi snart går et nytt i møte. |
|
|
|
#19 |
|
By the Sea
|
Sv: Hva betyr julen for dere?For meg er enhver grunn til å gjøre noe ekstra ut av en dag eller en periode grunn god nok.
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou - Sist redigert av Pebbles : 22-11-08 kl 13:07. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
fersking
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Bergen
![]() |
Sv: Hva betyr julen for dere?Lys og kos, men ingen Jesus. |