|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Ingen kom i begravelsen. (Aftenposten.no)Embs - nei, jeg mener også at arv er noe man har rett på ihht slektsskap, ikke en belønning man skal fortjene. Men jeg så oppover i tråden at noen mente at de som lot en gammel dame dø alene og ikke gikk i begravelsen ikke burde arve heller. |
|
|
|
#2 |
|
Textrovert
|
Sv: Ingen kom i begravelsen. (Aftenposten.no)
Hvis du var nærmeste pårørende og ikke ville betale for begravelsen, men overlot den utgiften til kommunen, ja, da, synes jeg ikke du burde arve henne heller. Det er selvsagt noe helt annet enn å ikke ønske å stille i begravelsen.
|
|
|
#3 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Ingen kom i begravelsen. (Aftenposten.no)Huff så trist. Begynte nesten å sippe litt. Og begynte å tenke på min grandtante. Tante Lella kalte vi henne. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sist redigert av Slettet bruker : 25-11-08 kl 13:58. Årsak: Glemte sitatet. |
|
|
|
#6 |
|
This is normal!
|
Slik jeg forsto artikkelen i Aftenposten, går det ikke direkte av boet:
|
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Ingen kom i begravelsen. (Aftenposten.no)Embs - aha. Da skjønar eg. Den artikkelen er kort og godt formulert så den kan tolkes på to måter. :er det rart det blir krig osv: |
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Ingen kom i begravelsen. (Aftenposten.no)GinaK - det er rart hvor langt inne en unnskyldning kan sitte. Jeg har også sett eksempler på en far som heller mister relasjonen til barna sine enn å innse at han har gjort noen feil og ta ansvar for dem. |
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: Ingen kom i begravelsen. (Aftenposten.no)Så trist at et menneske kan leve sitt liv så ensomt. Oppslag som dette får meg til å føle meg heldig, jeg har mange som er der og som bryr seg. |
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Jeg unner ikke noen å dø alene jeg heller, men jeg innser at det ikke alltid er til å unngå. Som deg er jeg opptatt av at jeg skal forsøke å leve livet mitt annerledes selv og kanskje unngå å ende sånn. |
|
|
|
#11 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ingen kom i begravelsen. (Aftenposten.no)Uff. jeg blir helt vond innvendig.
|
|
|
#12 |
|
Travelt opptatt
|
Begravelser er for de etterlatte. Når det ikke er noen pårørende som trenger sympati, og jeg selv ikke har behov for noen avslutting, ser jeg ikke det store poenget med å gå i en begravelse.
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ingen kom i begravelsen. (Aftenposten.no)Det var trist |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Ingen kom i begravelsen. (Aftenposten.no)Jeg får helt vondt inni meg. Så uendelig trist.
|
|
|
|
#15 |
|
fersking
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Bergen
![]() |
Sv: Ingen kom i begravelsen. (Aftenposten.no)Kan det tenkes at i noen tilfeller (slik som dette) har ikke avdøde vært særlig snill? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
godt brukt
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Mother of Dragons
|
Det kan tenkes. Det kan også tenkes at hun ikke hadde barn og de hun hadde av familie og venner døde før henne.
|
|
|
#18 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Ingen kom i begravelsen. (Aftenposten.no)Jeg lurer litt på den undersøkelsen som sier at så og så mange 80 år gamle damer sjelden får besøk. Min bestemor kan godt finne på å si at hun ikke har hatt besøk på flere dager, selv om døtrene har satt opp en vaktordning slik at det er noen hos henne døgnet rundt. Kvinnelige slektninger telles nemlig ikke, og annet besøk glemmes innen 3 timer.
|
|
|
#20 |
|
By the Sea
|
Sånn var det med min oldemor også. Hun fikk aldri besøk av sin yngste datter (som var der hver eneste dag og gjorde alt mulig rart for henne), mens sønnen var riktig flink til å komme på besøk (han kom slengende en gang i halvåret).
|
![]() |
|
|