|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Enkelte folk har lite vett
Jeg ble litt satt ut den gangen jeg så det. Og etterpå dumpet hun den gode vennen av meg hun var sammen med og jeg har ikke sett henne siden. Så nei. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Det er kanskje ikke verdt det i det daglige dersom vedkommende vil komme til å forsure livet til *HH*. Jeg skjønner henne godt jeg, det er ikke alltid at man kan buse frem med tingene ovenfor de det gjelder. Hun har da laget et skriv slik at hun har gjort noe for å få disse foreldrene til å forstå. |
|
|
|
#3 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Jeg er veldig enig med Joika i dette. :bombe:
Eh...javel. :sukker litt:
Sånn som dette er det som setter rykter i sving om andre mennesker. Og ganske harde dommer...
|
|
|
|
#4 |
|
Pauset
|
Jeg tror du tar feil på det siste der. Jeg mener at faktisk flere hadde sagt i fra, om de turte tale saken til andre ukjente (feks "folk uten vett" eller barn som mishandles) som ikke kunne forsvare seg selv. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Det er nok flere enn du aner som gjør det, jeg skjønner godt at man vegrer seg dersom man vet at vedkommende har et sinneproblem. |
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sånn er det vel for alle oss som arbeider med barn og unge på en eller annen måte. Om vi skal reagere på absolutt alt er vel en annen sak.
Joda, man kan vel si at ting noen gang går litt vel langt i vår iver etter å beskytte etterslekta, dog bør barn sikres i bil uansett hvor kort eller lang turen er.
For en lur og klok måte å gjøre det på! |
|
|
|
#7 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Enkelte folk har lite vettJeg blir sjokkert over de som ikke sikrer barna sine. Det er tross alt noe av det farligste vi gjør, å sette oss inn i en bil. Jeg har forøvrig aldri sett noen som kjører med barna usikret i disse dager. Har noen venninner som har snudd barna veldig tidlig, men det er stiller i en helt annen kategori. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Enkelte folk har lite vettDet er ikke alltid bare-bare å si fra til folk om sånt. Noen av oss har hatt litt vel dårlig erfaring med det (les: omtrent blitt spyttet etter). Og jeg synes bilsikring er et såpass viktig og hett tema at det aldri kan bli ferdig diskutert, og jeg skjønner ikke hvorfor HH skal bli "angrepet" for dette. Det er et særdeles viktig tema hun tar opp!
|
|
|
#10 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Huh? Enda verre å røyke sånn helt generelt eller røyke i bilen/huset foran barna? Det er stor forskjell på dette, vet du. Og det finnes alltid noe som er verre. Vi kan ikke se gjennom fingrene på bilsikring og annet, fordi barn sulter i Afrika.
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Nja, vet nå ikke helt hvor du har tallene dine fra.Kan anbefale: www.ssb.no du vil finne fakta her som bestrider tallene dine.
Det er verre å drepe noen også for den sakens skyld, eller for ikke å glemme at det er grusomt når noen ikke gir mat og omsorg til sine barn. Kjenner at jeg blir provosert når man inntar en slik holdning. Bare fordi noe er verre så skal man ikke bry seg? |
|
|
|
#12 |
|
This is normal!
|
Enig.
|
|
|
|
#13 |
|
Pauset
|
Jeg syntes vel bare ikke at det er ok å kritisere noen for en enkelt hendelse, når man ikke vet så mye mer enn det, og trekke konklusjoner om hva slags person det er snakk om (det virker bare hovmodig). Samtidig som man kaller seg selv en slags forkjemper, som da denne gangen, bare stiller seg på sidelinjen. Det er selvmotsigende om individet faktisk betyr noe, noe jeg ville tro var det viktigste? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Expired
Sv: Enkelte folk har lite vettJeg kan ikke se at Joika forsvarer handlingen. :myser:
|
|
|
|
#17 |
|
Ringskrømt
|
Dette er å forsvare:
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Expired
Det er jeg uenig i.
|
|
|
|
#19 |
|
Leser
|
Sv: Enkelte folk har lite vettJeg også synes det er en uting å ikke sikre barna sine. Akkurat hvor fruktbart det er å ta det opp på nett er jeg mer usikker på. FP er slik jeg ser det "befolket" av personer som er veldig opptatt av ting som bilsikring etc. Personlig synes jeg det er bedre å si i fra til vedkommende direkte.
|
|
|
#20 |
|
Men først, kaffe!
Signerer denne. Men så har jeg heller aldri vært noen stor tilhenger av "Vet du hva jeg så.." tråder. Vet ikke, men jeg kan aldri tro de har fått noen som står på den andre siden til å bry seg eller endre sine dårlige vaner. |
|
|
|
![]() |
|
|