|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skryt eller galskap
Nei, nei. Ikke av betydning hva de kjøpte, men det faktum at den ble kjøpt fordi den var billig, ikke fordi det var noe jeg trengte akkurat da. Og hvem kan vite ett år i forveien hva som opptar meg, eller hva jeg trenger akkurat da? jeg liker at gaver er personlige og gir selv ofte bort ting folk har snakket om eller jeg vet de trenger der og da.
![]() |
#42 |
Quiet, please
|
![]() Sv: Skryt eller galskapJeg synes sånt er helt tullete og unødvendig, og er ikke for fem øre misunnelig på de som er så flinke til å planlegge og til og med har slik orden at de finner igjen gavene og husker hvem de er til når julen nærmer seg.
![]() |
#43 |
Erfaren nok
|
Jeg kjøper ofte ting på salg, noe som gjør at jeg iallefall føler jeg kan få en bedre gave til vedkommende, enn om jeg ikke hadde handlet på salg. Selv om jeg sjelden har en 110% konkret sum, har jeg en grense for hva jeg har råd til som regel. Men om jeg finner noe på salg, så får jeg ofte en bedre gave innenfor den grensen.
![]() |
#44 |
I farta!!
|
![]() Sv: Skryt eller galskapEg og har tenkt å kjøpe eit par julegaver snart. Har to venninner som ønsker seg veldig noko eg kjøpte meg rett før jul så det har eg planer om å kjøpe snart.
![]() |
#45 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Skryt eller galskapDessuten kan det være folk samler på ting, både innenfor bestikk, kopper glass og silke ting.
![]() |
#46 |
I farta!!
|
![]() Sv: Skryt eller galskapMine gaver som eg skal kjøpe no er mykje meir gjennomtenkt og perfekt enn mange av dei eg kjøper nærmare jul. Og eg har erfaring med at dei som kjøper julegaver rett før jul berre rasker med seg eit eller anna for å bli ferdig.
![]() |
#47 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Vikersund
![]() ![]() |
![]() Sv: Skryt eller galskapJeg har også kjøpt ett par julegaver allerde, syntes det er greit å begynne tidlig!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skryt eller galskapJeg har faktisk kjøpt 2 julegaver. Når Karen Blixen julepynt er på 50% rabatt i januar og både min mor og søster samler på dem, kan man bare ikke la vær.
![]() |
#49 |
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skryt eller galskapJeg har kjøpt 7 julegaver, og jeg føler ikke at de gavene blir gitt med mindre omtanke enn om de hadde vært kjøpt i desember - heller tvert imot. Jeg kjøper ikke noe bare fordi det er på salg - jeg kjøper ting som jeg antar/vet mottaker ønsker seg/trenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skryt eller galskapSå bra at det faktisk ble en god diskusjon omkring skrytet mitt.
![]() |
#51 |
One of These Days
|
![]() Sv: Skryt eller galskapJeg må innrømme at jeg alltid finner julestemningen ved å bake julekaker med ungene, pynte pepperkakehus, lage julepynt, skrive julekort, gå på juleforestillinger og tilbringe tid med ungene, heller enn å stresse rundt på overfylte kjøpesentre og ende opp med å kjøpe noe bare fordi jeg MÅ bli ferdig med julegavene. Må innrømme at jeg ikke tenker noe særlig på om julegavene er kjøpt på tilbud eller ikke. En gave betyr at noen har tenkt på meg og ønsket at jeg skulle bli glad for noe. Det er utrolig mye flott på tilbud nå, og da tenker jeg ikke på Jul i Blåfjell-effekter, en serie de sikkert ikke sender til neste år. Gullsmeder og urmakere har salg, elektrokjedene har salg bl.a. og der er det da mye flott som kan være neste års julegaver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Gjendekjeksfantast
|
50?
Når gaven er både personlig og etterlengtet, fremstår en hel måned som en eneste lang lidelse. Lidelse er så avgjort ikke min store styrke. Det har da også hendt at jeg har sprukket. Det har gått så langt at jeg har bedt mottakeren på mine knær om å gjøre slutt på lidelsen.
![]() |
![]() |
#53 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skryt eller galskapOj. Jeg tenker hvert år at jeg skal begynne tidlig, men stresser som regel rundt på overfylte kjøpesentere i Desember :/ Kanskje jeg skal følge ditt eksempel og begynne allerede nå ja. Er bare redd ting blir borte i alt rotet vårt
![]() |
|
|