|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Skryt eller galskap
Går fint an å finne julekosen i noe annet ennå shoppe gaver synes jeg.
|
|
|
#2 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Skryt eller galskapJeg har alltid handlet tidlig, men angrer meg hver desember for da har jeg lyst til å handle andre ting i stedet.
|
|
|
#3 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skryt eller galskapDe gavene jeg kjøper i desember er stort sett smågaver til venner, venners barn, perifer slekt og barnas venner. Vi gir gaver til veldig mange og har hverken tid eller penger til å kjøpe alt i desember. Hadde jeg bare gitt til rundt ti stk, hadde jeg nok venta til desember. Jeg mener at gaver på salg kan være vel så bra (eller bare kjøpt tidlig) kan være vel så bra (og bedre) enn impulskjøp i desember. Det viktigste mener jeg er at gaven passer til mottaker.
|
|
|
#4 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Quiet, please
|
Sv: Skryt eller galskapJeg synes sånt er helt tullete og unødvendig, og er ikke for fem øre misunnelig på de som er så flinke til å planlegge og til og med har slik orden at de finner igjen gavene og husker hvem de er til når julen nærmer seg.
|
|
|
#6 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Skryt eller galskapDessuten kan det være folk samler på ting, både innenfor bestikk, kopper glass og silke ting.
|
|
|
#7 |
|
I farta!!
|
Sv: Skryt eller galskapMine gaver som eg skal kjøpe no er mykje meir gjennomtenkt og perfekt enn mange av dei eg kjøper nærmare jul. Og eg har erfaring med at dei som kjøper julegaver rett før jul berre rasker med seg eit eller anna for å bli ferdig.
|
|
|
#8 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Vikersund
![]() ![]() |
Sv: Skryt eller galskapJeg har også kjøpt ett par julegaver allerde, syntes det er greit å begynne tidlig!! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
One of These Days
|
Sv: Skryt eller galskapJeg må innrømme at jeg alltid finner julestemningen ved å bake julekaker med ungene, pynte pepperkakehus, lage julepynt, skrive julekort, gå på juleforestillinger og tilbringe tid med ungene, heller enn å stresse rundt på overfylte kjøpesentre og ende opp med å kjøpe noe bare fordi jeg MÅ bli ferdig med julegavene. Må innrømme at jeg ikke tenker noe særlig på om julegavene er kjøpt på tilbud eller ikke. En gave betyr at noen har tenkt på meg og ønsket at jeg skulle bli glad for noe. Det er utrolig mye flott på tilbud nå, og da tenker jeg ikke på Jul i Blåfjell-effekter, en serie de sikkert ikke sender til neste år. Gullsmeder og urmakere har salg, elektrokjedene har salg bl.a. og der er det da mye flott som kan være neste års julegaver. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Gjendekjeksfantast
|
50?
Når gaven er både personlig og etterlengtet, fremstår en hel måned som en eneste lang lidelse. Lidelse er så avgjort ikke min store styrke. Det har da også hendt at jeg har sprukket. Det har gått så langt at jeg har bedt mottakeren på mine knær om å gjøre slutt på lidelsen.
|
|
|
|
#11 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Skryt eller galskapOj. Jeg tenker hvert år at jeg skal begynne tidlig, men stresser som regel rundt på overfylte kjøpesentere i Desember :/ Kanskje jeg skal følge ditt eksempel og begynne allerede nå ja. Er bare redd ting blir borte i alt rotet vårt
|
|
![]() |
|
|