|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Bruker dere av sparepengene til barna? | |||
| Ja, uten å nøle |
|
36 | 21,18% |
| Ja, men bare hvis det kniper skikkelig |
|
77 | 45,29% |
| Nei, da må det omtrent stå om liv |
|
32 | 18,82% |
| Nei, ikke aktuelt under noen omstendigheter |
|
15 | 8,82% |
| Ungene har ikke sparepenger |
|
10 | 5,88% |
| Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Ja, hadde det vært knipe så hadde jeg lånt av sparepengene til ungene. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Ja, uten å nøle. Jentene våre har to sparekontoer, i tillegg til aksjefond, og mannen administrerer den kontoen der det meste av pengene deres er. Det er ikke ofte vi har vært nødt til det, og når pengene tilbakebetales, er det alltid med "renter", slik at barna ikke skal lide økonomisk overlast på noen måte.
|
|
|
#3 |
|
flisespikker
|
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Gitt at ungen faktisk hadde sparepenger, så ville vi gjort det, ja.
|
|
|
#6 |
|
Leser
|
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Er det krise er det krise, da hadde jeg brukt pengene. Litt vanskelig spørsmål egentlig.
|
|
|
#9 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Vi sparer ikke og penger han får har blitt brukt til ting han trenger. Han har 200 som han fikk av en fadder. De får stå. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Penger gutta får i gave, blir aldri satt inn på kto. De blir brukt til ting de ønsker seg, eller trenger.
|
|
|
#11 |
|
--
|
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Jeg husker det var et program på TV for noen år siden, hvor en dame søkte sosialkontoret om penger, men hun fikk avslag fordi hun hadde penger, i form av barnas sparepenger. Men for henne var det uaktuelt å bruke disse, de var jo barnas. Jeg tror det var snakk om at strømmen skulle stenges eller noe, og hun ville ikke bruke de pengene. Jeg husker jeg tenkte masse på det da, jeg hadde jo helt klart brukt barnas penger først. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Det skulle vel stått om liv og helse før jeg ville brukt av sparepengene til barna for å betale regninger. Har aldri vært i den situasjonen ...
|
|
|
#13 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Vi sparer barnetrygden til ungene på en egen konto i mitt navn.
|
|
|
|
#15 |
|
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?
|
|
|
#16 |
|
Miss Distriktsnorge
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Kråkebolla har to sparekontoer, en der "hun" sparer langsiktig i aksjefond (en total fiasko i 2008) og en annen sparekonto med vanlig sparerente. Vi har til dags dato ikke hatt behov for å låne av pengene hennes.
|
|
|
#17 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Dersom det hadde vært helt absolutt krise hadde jeg nok lånt av sparepengene, men siden jeg visste at det var en kortvarig krise ville jeg heller ringt rundt til de vi skulle betale regninger til og forklart situasjonen. Det er etter min erfaring stort sett uproblematisk å få kortvarige betalingsutsettelser på regningene.
|
|
|
#18 |
|
Etylbarbital
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Ingen skrupler, heller ikke til ikke-kriserelaterte behov, men med kjapp tilbakebetaling. Som f.eks. hvis man bestemmer seg for å legge belegningsstein 1 år tidligere enn master plan. :host:
|
|
|
#19 |
|
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Vi sparer et par lapper til kontoen hans i mnd. Vi har tatt ut litt penger fra kontoen hans ved veldig harde økonomiske kniper. Vi kommer til å spare mer enn 200 kroner i mnd. når vi er ferdig med å være studenter, så sånn sett er det ikke så "farlig". Men terskelen er veldig høy for å ta ut penger fra sparekontoen hans.
|
![]() |
|
|