Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Babylånerne på NRK 3

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-09, 15:44   #41
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babylånerne på NRK 3

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Jeg er ikke kjent for å være noen hønemor, men dette reagerte jeg også på. Har ikke sett programmet - bare teaseren. Var det virkelig på NRK!? Håpet i det lengste at det skulle være dukker, men så jo at det var babyer. Jeg ville selvsagt aldri latt mine barn vært med på noe lignende.

Siden jeg ikke har sett programmet, er det litt vanskelig å klage til NRK, men jeg synes dere skulle gjøre det - dere som har sett det. NRK tar slike henvendelser til etterretning og svarer på dem. Ved nærmere ettertanke tror jeg sannelig jeg skal skrive mail uansett. Makan.

Her kan dere klage, forresten.

Takk for link! Jeg skal klage jeg, over at de tar inn så mye trash-TV. Ærlig talt, det er det nok av på søppelkanalene.

Gammel 15-01-09, 15:47   #42
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Takk for link! Jeg skal klage jeg, over at de tar inn så mye trash-TV. Ærlig talt, det er det nok av på søppelkanalene.

Jeg skrev at de kunne overlate slikt søppel til TVNorge...

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 15:49   #43
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skrev at de kunne overlate slikt søppel til TVNorge...

Jeg skrev kanal Fem som er den ekleste nedvurderingen av kvinner siden 50-tallet. Jessuss for en møkkakanal.

Gammel 15-01-09, 15:50   #44
leliane
madmanized

leliane sin avatar

leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg skrev kanal Fem som er den ekleste nedvurderingen av kvinner siden 50-tallet. Jessuss for en møkkakanal.

Så da har jeg ikke gått glipp av noe, altså...

Gammel 15-01-09, 16:04   #45
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

FEM er bare helt jævlig. Har ikke hatt den før vi fikk viasat, og du milde for noe møl. At nrk 3 tar inn slikt shite er jo skikkelig skuffende.

Jeg låner ikke bort ungene til svigers engang, før de er ganske store, så selv om formålet hadde vært så edelt som at drittunger skulle ta seg utdanning og vente med å bli foreldre, så ville jeg nok latt dem passe en dukke i stedet.

Jeg tror at unger har godt av å gråte minst mulig. Jeg gråter når jeg har det fælt, det samme gjør babyer, og det er ikke noen grunn til at de skal ha det fælt særlig mye mer enn nødvendig. Hva lærer de av det, liksom? Verden er ikke noe ok sted, folk er ikek til å stole på og jeg får ikke det jeg trenger...? Det er ikke hva jeg ønsker mine barn skal lære om verden.

Gammel 15-01-09, 16:06   #46
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke sett programmet men mener å huske at det var et sikkert veldig likt program sendt i England for etpar år siden om tenåringsjenter som man skulle prøve å forhindre å få baby i ung alder. De fikk utdelt en dukke som maste om mat og kos til alle døgnets tider. Men det var dukker!!

Dette høres helt sykt ut. Hvem mamma ville lånt bort lille nurket sitt da?? Og så over flere dager og netter også eller? Huffamei. Hva gjør man ikke om man får betalt!

Gammel 15-01-09, 16:08   #47
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det går jo noen bra ting på FEM da, endel oppussingsprogrammer feks. Men det er stort sett det eneste. PVR.

Gammel 15-01-09, 16:50   #48
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg tror at unger har godt av å gråte minst mulig. Jeg gråter når jeg har det fælt, det samme gjør babyer, og det er ikke noen grunn til at de skal ha det fælt særlig mye mer enn nødvendig. .

Nå avsporer jeg litt, men jeg må bare flisespikke litt:

Jeg ser poenget ditt, men du gråter vel ikke når du er sulten, når du har bæsjet og når du vil ha oppmerksomhet? Gråt er jo babyens språk, og vi har måttet bruke mye tid og ressurser på å forklare dette for Lillesøsters tvillingsøsken. De gråter når de har det fælt, ergo syntes de det var fryktelig å høre på lillesøsters kolikkgråt i begynnelsen. At babyer aldri skal gråte er vel ikke helt realistisk. Men ingen trenger å gråte alene!

Gammel 15-01-09, 17:04   #49
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

De gråter når de har det fælt, ergo syntes de det var fryktelig å høre på lillesøsters kolikkgråt i begynnelsen.

Der må jeg si jeg er på linje med tvillingene dine. Kolikk-gråt høres definitivt ut som uttrykk for smerte og ubehag.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 17:09   #50
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener at vi har diskutert dette programmet tidligere (da det ble kjent at det skulle komme hit til lands), men trodde det var snakk om TV3. Skuffende av NRK. Håper flest mulig av de som har sett programmet sender en melding til NRK.

Gammel 15-01-09, 17:43   #51
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Der må jeg si jeg er på linje med tvillingene dine. Kolikk-gråt høres definitivt ut som uttrykk for smerte og ubehag.

Selvfølgelig er det det. Mulig jeg formulerte meg litt klønete. Men i min verden er det ikke lett å etterstrebe et mål om at babyer ikke skal gråte i det hele tatt!

Gammel 15-01-09, 18:07   #52
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ikke hvorfor barnevernet ikke har grepet inn her ...

Gammel 17-01-09, 20:43   #53
Kumilla
snart helsesøster

Kumilla sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Jeg kikket også litt på det og ble mildt sagt sjokkert. Kunne ikke i mine villeste mareritt falle meg inn å i det hele tatt vurdere å låne vekk ungen min.

Gammel 17-01-09, 20:58   #54
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke sett programmet, men dette høres virkelig ille ut Greit at voksne mennesker velger å utsette seg selv for mye rart for penger/komme på tv, men å gamble med sine små babyer

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 21:02   #55
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katarina, her.

Synes at man skal klage til NRK jeg. På en måte stoler jeg liksom på at NRK kun viser kvalitetes-fjernsyn.

Hvor feil kan man ikke ta...

Trash-tv har vi mer enn nok av. Gi oss noe skikkelig!

Og det mener du etter Den store reisen eller hva det nå var den het?
NRK er ikke hva det engang var. *rister gammelmodig på hodet og slenger innpå enda et kamferdrops*

Gammel 17-01-09, 21:11   #56
Katarina
Aktiv

Katarina sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Øvre Romerike
Katarina er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Og det mener du etter Den store reisen eller hva det nå var den het?
NRK er ikke hva det engang var. *rister gammelmodig på hodet og slenger innpå enda et kamferdrops*

Hvordan vet du at jeg så på Den store reisen om jeg tør spørre? Joda, jeg så på den faktisk. Om det er trash-TV i samme grad kan sikkert også diskuteres...

Synes ikke de kan sammenlignes. Her er det snakk om å (mis)bruke små babyer for å lage god underholdning, mens Den store reisen dreide seg om nordmenn som dro for å bo hos urbefolkning. Kan ikke helt se sammenhengen her?

Gammel 17-01-09, 21:12   #57
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så i sin tid programmet med det danske paret som var lettere psykisk utviklingshemmede som hadde en dukke for å teste ut om de egnet seg som foreldre. Det var veldig interessant. De fikk vite at de var egnet som foreldre, men valgte å ikke forsøke å få barn siden det var så slitsomt med den dukka (som forøvrig var innstilt på "medium" krevende).

Jeg så reklame for det amerikanske showet, og kommenterte til mannen at jeg ALDRI hadde levert fra meg mitt eget barn til noe sånt. "Hadde vi fått nok betalt hadde du nok det," var svaret. Jeg er sannerlig ikke sikker.

Gammel 17-01-09, 21:15   #58
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katarina, her.

Hvordan vet du at jeg så på Den store reisen om jeg tør spørre? Joda, jeg så på den faktisk. Om det er trash-TV i samme grad kan sikkert også diskuteres...

Synes ikke de kan sammenlignes. Her er det snakk om å (mis)bruke små babyer for å lage god underholdning, mens Den store reisen dreide seg om nordmenn som dro for å bo hos urbefolkning. Kan ikke helt se sammenhengen her?

Nei, ikke heng deg opp i det, er du snill.
Det var bare et (mal-)á propos når vi snakket om trash-TV, NRK og kvalitet, siden det jo kom frem om denne serien at de (NRK) hadde betalt stammene for å gå uten klær for å gjøre det mer eksotisk samt de mildt sagt nedlatende holdningene enkelte av familiene hadde til stammene - ingen sammenligning forøvrig.
Jeg prøvde vel å være morsom, men det falt visst på stengrunn.

Jeg synes på ingen måte at Babylånerne er et greit konsept.

Gammel 17-01-09, 21:56   #59
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det går jo noen bra ting på FEM da, endel oppussingsprogrammer feks. Men det er stort sett det eneste. PVR.

Vi har vært uten TV i snart et halvt år, og FEM er faktisk en av kanalene jeg savner. Det er jo timevis med oppussing der. Litt sosialpornografi i ny og ne er jo også kjekt.

Gammel 17-01-09, 22:02   #60
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Regner med at du mener det er omsorgssvikt å ha barnevakt på så små barn også da?

Ja! Det er omsorgssvikt å dumpe barnet tre dager hos vilt fremmede mennesker som tydeligvis ikke vet noe om barn og hvordan de skal behandles. Det være seg barnevakter eller babysyke tenåringer.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:36.