Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lisa Williams

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-09, 22:22   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lisa Williams

Ja, man vet jo aldri. Jeg prøver jo selvsagt å beholde en sunn skepsis, men jeg klarer ikke helt å la være å tro på henne heller. Jeg velger å stille meg åpen, hvertfall.

Gammel 16-01-09, 22:51   #2
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Jeg liker ikke Lisa Williams.
Hun har så teatralske fakter og overdreven mimikk.
Den "omsorgsfulle" klemmingen hennes virker også falsk.
Men at hun er synsk, det kan jeg godt tro på, selv om jeg ikke har sett mye på programmene hennes (siden jeg ikke har sansen for henne).

Cold reading - aldri hørt om før nå. Men som noen nevnte over her, sånn som hun babler og stirrer med de gigantiske øynene -- ikke utenkelig.

Sist redigert av Nelly Nickers : 16-01-09 kl 22:56.
Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 23:16   #3
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Dette beviser vel bare poenget mitt. Eller mener du at alternativistene er smarte som sluker alt de leser rått? Dette er vel det eneste som trekker FP som forum ned for min del. De mest synlige og aktive på FP har den samme nedlatende og overbærende tonen overfor alternative mennesker, og det er synd brukerne ikke lar forumet være allsidig nok til at slike ting kan være velkommen.

Dette har du helt rett i. Ikke skjære alle over én kam & sånn - men generally speaking.

Gammel 17-01-09, 00:04   #4
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Alt kan jo bortforklares for de som tror det er oppspinn og ikke tror på sånne ting ,skeptikere
jeg tror ikke blindt på alt jeg ser langt i fra men en mellomting.
Jeg har selv hatt en opplevelse,vet ikke om jeg skal fortelle det her inne...........
men kan kort si at det noen kom til meg og ga meg en kort beskjed om min morfar kom til å gå bort og den som kom var ikke i live....... han døde et par mnd etterpå

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 15:56   #5
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Siw, her.

Alt kan jo bortforklares for de som tror det er oppspinn og ikke tror på sånne ting ,skeptikere
jeg tror ikke blindt på alt jeg ser langt i fra men en mellomting.
Jeg har selv hatt en opplevelse,vet ikke om jeg skal fortelle det her inne...........
men kan kort si at det noen kom til meg og ga meg en kort beskjed om min morfar kom til å gå bort og den som kom var ikke i live....... han døde et par mnd etterpå

må vel inn å sjekke hue jeg da er vel mer eller mindre

Gammel 17-01-09, 16:41   #6
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siw, her.

må vel inn å sjekke hue jeg da er vel mer eller mindre

Tja, om du driver og diskuterer med deg selv, så kanskje?

Gammel 17-01-09, 17:44   #7
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Tja, om du driver og diskuterer med deg selv, så kanskje?

nei jeg gjør ikke det så da er jeg vel ikke så gal avlikevel

Gammel 17-01-09, 00:28   #8
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har sett paa henne ja. Syns det blir rene overfallet naar hun gaar rett bort til folk for aa fortelle om den doede soesteren, moren osv. og hva de vil fortelle denne personen midt paa gate eller i butikken.

Jeg tror paa slike ting gjennom egne opplevelser.... saa jeg er vel dum som sier det, men det faar naa saa vaere... om jeg tror paa Lisa Williams vet jeg ikke, men at noen har slike evner er jeg ikke i tvil om.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 09:25   #9
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Åpen, ydmyk og domm

Gammel 17-01-09, 11:28   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Turi, der satte du fingeren på akkurat det jeg har problemer med, som jeg ikke forstår i det hele tatt. Jeg forstår ikke hvordan man kan mene å vite noe når man bare kjenner til den ene sidens argumentasjon. Jeg skjønner ikke at noen kan slå seg til ro med det. Hvordan kan man da vite at den lille biten man har sett er reell og ikke noe helt annet?

Jeg føler meg aldri utlært, og jeg vil hele tiden justere mitt verdensbilde ettersom jeg får mer informasjon. Jeg tror heller ikke at alt jeg finner "uforklarlig" (eller ovarnaturlig) er det, bare fordi jeg ikke finner en logisk forklaring.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 12:13   #11
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Turi, der satte du fingeren på akkurat det jeg har problemer med, som jeg ikke forstår i det hele tatt. Jeg forstår ikke hvordan man kan mene å vite noe når man bare kjenner til den ene sidens argumentasjon. Jeg skjønner ikke at noen kan slå seg til ro med det. Hvordan kan man da vite at den lille biten man har sett er reell og ikke noe helt annet?

Jeg føler meg aldri utlært, og jeg vil hele tiden justere mitt verdensbilde ettersom jeg får mer informasjon. Jeg tror heller ikke at alt jeg finner "uforklarlig" (eller ovarnaturlig) er det, bare fordi jeg ikke finner en logisk forklaring.

Jeg heller føler meg langt fra utlært, og har justert mitt verdensbilde ut ifra den informasjonen jeg har fått/bevist. Jeg tror at en del av det jeg finner uforklarlig er overnaturligt, og at det er den logiske forklaringen.

Hvorfor skal jeg bruke tid på å skjønne hvorfor de andre tenker annet enn meg, det er ikke der jeg vil tillære meg kunnskaper, jeg vil bruke min tid på å tillære meg kunnskaper om det som interesserer meg.

Hvis jeg skal provosere litt(kun fordi jeg ikke helt kommer på ett annet eksempel) Hvorfor skal jeg tenke på hvorfor de andre tenker at jorda er flat, når jeg vet at den er rund?

Gammel 17-01-09, 12:15   #12
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Hvis jeg skal provosere litt(kun fordi jeg ikke helt kommer på ett annet eksempel) Hvorfor skal jeg tenke på hvorfor de andre tenker at jorda er flat, når jeg vet at den er rund?

For å vurdere argumentasjonen deira om kvifor den er flat. "Alternative" ting er sjeldan eller aldri etterprøvbare, og det er difor heilt essensielt å vekte argumentasjon for å ta gjennomtenkte val i forhold til kva ein trur på. :agnostikar som tenker om glitter:

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 12:20   #13
turi
representert

Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

For å vurdere argumentasjonen deira om kvifor den er flat. "Alternative" ting er sjeldan eller aldri etterprøvbare, og det er difor heilt essensielt å vekte argumentasjon for å ta gjennomtenkte val i forhold til kva ein trur på. :agnostikar som tenker om glitter:

For å vurderer argumentasjonen deres om hvorfor den er flat? Hvorfor bruke tid på det?

At alternative ting ikke er etterprøvbare? Hvordan kan en etterprøve ting som skjer en gang? At jeg får en beskjed fra en som er død, hvordan kan det etterprøves? At ungen slutter å ha latesomvenner etter at huset er renset, hvordan kan det etterprøves?

Vi, hjemme her, argumenterte før vi visste. Nå trenger vi ikke å argumenter lenger.

Gammel 17-01-09, 12:24   #14
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For å vurderer argumentasjonen deres om hvorfor den er flat? Hvorfor bruke tid på det?

Du spurte som eit døme, eg svarte som eit døme. At jorda er rund er eit etterprøvbart faktum som alle er samde om, så når du dreg eit hypotetisk døme så må du forn´vente hypotetiske svar som ikkje bygger på den kunnskapen vi faktisk sit inne med.

At alternative ting ikke er etterprøvbare? Hvordan kan en etterprøve ting som skjer en gang? At jeg får en beskjed fra en som er død, hvordan kan det etterprøves? At ungen slutter å ha latesomvenner etter at huset er renset, hvordan kan det etterprøves?

Vi, hjemme her, argumenterte før vi visste. Nå trenger vi ikke å argumenter lenger.

Det er sikkert nok for deg til å tru, men du kan ikkje forvente at andre skal tru på bakgrunn av dine opplevingar.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 12:25   #15
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hvorfor det egentlig? Hvis noen hadde kommet med virkelig gode bevis for at det fantes en gud ville jeg selvsagt tatt med det i beregningen om jeg skulle begynne å tro eller ikke.

Ja.
Men om det ikke finnes noen vitenskapelige beviser for at det finnes en gud, så forbeholder jeg meg likevel retten til å tro på en.
Om du skulle ha gode argumenter for det motsatte (det er så mye nød i verden etc etc etc), så har det ingen innvirkning på min tro.

Tro er tro - og er av en annen natur enn viten. det er verken heniktsmessig eller ønskelig å bli enige når det gjelder tro og livssyn.
Jeg har ikke noe ønske om å argumentere en Buddhist i senk og prøve å overbevise vedkommende om at mine argumenter mht til livssyn er bedre enn hans.

Det blir som med følelser.
Du "vet" at du elsker mannen din. Du "vet" at mannen din elsker deg. Men kan du bevise det egentlig? Og ville det ha noen som helst betydning for deg om jeg ramset opp alle tegnene på "sann kjærlighet" og prøvde å få deg til å lytte til min "fornuft" angående din og din manns kjærlighet?

Alt kan ikke måles og veies.
Noen synes det er skikkelig ergelig. Og kanskje også provoserende - og i beste fall mangelfullt.
Jeg synes det er storveies.

Jeg elsker at livet er et mysterium. Det er fint.

Gammel 17-01-09, 12:31   #16
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

New-Agere er faktisk de eneste som starter tråder i ett sett og som forventer at ingen skal si imot.

Det tror jeg ikke stemmer.
Som regel startes tråder med den hensikt at ting skal diskuteres.

For min egen del, har jeg startet et par tråder der jeg ønsket svar fra likesinnede.
Det har en verdi i seg selv, det. Akkurat som at de som lager all barnemat fra grunnen av ønsker svar fra andre barnematlagere en gang i blandt, eller at de som syr barneklær vil tenke litt høyt sammen om tips og gode råd til videre produksjon uten at andre stormer inn i tråden og latterliggjør dem fordi de gidder å sy klær når de istedet kan handle på HM.

Gammel 17-01-09, 12:19   #17
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vet du hva, det synes jeg faktisk er et helt greit standpunkt. Men da skjønner jeg ikke hvorfor du tar opp din personlige tro på et diskusjonsforum.

Dette er religion. En kristen person som hadde startet en tråd med "Hvorfor er det så mange som ikke vil til himmelen?" hadde også fått motargumenter. New-Agere er faktisk de eneste som starter tråder i ett sett og som forventer at ingen skal si imot. Jeg har i hvert fall aldri sett at kristne har kalt andre for arrogante eller lukkede eller uvitende her på forumet.

Gammel 17-01-09, 15:03   #18
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er da nok av pisspreikfora rundt omkring der du kan dyrke dette, Zöe.

Gammel 17-01-09, 15:18   #19
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Har prøvd - men det blir altfor alternativt for meg, dessverre...
Jeg blir gal av alt tullet der.

Jeg vil aller helst diskutere det meste her inne.

Gammel 18-01-09, 00:04   #20
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Pisspreik? det syns nok du ja, glad ikke alle er like.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:45.